شعرخوانی کوین اسپیسی در رم

امتیاز دهید post

در روز جمعه در موزه‌ای در شهر رم، کوین اسپیسی با خواندن شعری به نام «بوکسور» از شاعر ایتالیایی، گابریله تینتی، افراد حاضر در صحنه را ذوق‌زده کرد.
مشخص نیست قصد او از این هنرنمایی بداهه چه بوده است. از نظر تینتی، این بازیگر تحت تاثیر “درک و عشق عمیقش از هنر” این بازخوانی را انجام داد.
با این‌حال اسپیسی روش عجیبی برای برگشتن به مرکز توجه را انتخاب کرده است. زندگی حرفه‌ای او پس از سال ۲۰۱۷، وفتی توسط چندین نفر به آزار جنسی متهم شد، از رونق افتاد. در ماه جولای، اسپیسی از تمام اتهامات مبرا شد، که در بین آن، اتهام مبنی بر آزار جنسی پسر ۱۸ ساله‌ای در شهر نانتاکت نیز وجود داشت.
پس از این اتفاقات، این بازیگر برنده جایزه اسکار، در موزه ملی رم، در کنار مجسمه Boxer at Rest ایستاد و شعری در مورد بوکسوری شکست‌خورده و خسته را خواند:

” این کشور را به لرزه انداختم. میدان‌های نبرد را لرزاندم، رقیبانم را شکست دادم. نوری در تاریکی انداختم، توهین و تشویق شدم. هرکسی نمی‌توانست از پس از این کار بربیاید. با این‌وجود، زندگی برای کسانی که تابه‌حال ریسکی نکرده‌اند، ترسناک نیست.”

تیم این بازیگر قبل از ورود او به رسانه‌ها اعلام کرده بودند که احتمالا اسپیسی یک بداهه‌خوانی انجام خواهد داد و قول چند مصاحبه بعد از آن را نیز دادند که البته انجام نشد. تینتی در جواب سوال خبرنگاران گفت که اسپیسی مایل به پاسخ دادن به سوال خبرنگاران نبود اما این خبرنگاران اگر دوست داشتند می‌توانستند در این جلسه شعرخوانی که برای عموم برگزار شد، شرکت کنند.
باربی لاتزا ناداو، یکی از مسئولین وبسایت The Daily Beast، که در آن جمع حاضر بود، این عمل اسپیسی را از روی پشیمانی و برای عذرخواهی نمی‌دید.

 گابریله تینتی

او در این‌باره نوشت:” شعرخوانی او بیشتر مانند بازی کوتاهی از او بود تا اعتراف و ابراز پشیمانی. همان‌طور که در مقابل ۵۰ آدم حاضر در موزه این شعر را می‌خواند، به نظر می‌رسید هیچ حس پشیمانی از اتفاقاتی که افتاده است، در خود احساس نمی‌کند.”
تینتی در توییتر این گفته را که این شعر با الهام از شخصیت اسپیسی نوشته شده است، را رد کرد. او توضیح داد که این شعر بخشی از مجموعه شعری است که با الهام از آثار هنری سروده شده است. اشعار تینتی را قبل‌تر افرادی چون جو مانتگنا، برت یانگ و فرانکو نرو اجرا کرده‌ بودند.
او در توییتی گفت:” چه شب فوق‌العاده‌ای بود. همه از تماشای هنر لذت بردند و چه افتخاری نصیب من شد که کوین اسپیسی یکی از اشعار من را خواند. رم عاشق توست!”
کوین اسپیسی در گذشته نیز کارهای عجیبی برای جلب توجه کرده بود. در شب کریسمس، ویدیویی از خود منتشر کرد که در آن مانند شخصیت فرانک آندروود در مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» صحبت می‌کرد و از مردم خواست که زود قضاوت نکنند.
این مطلب از نوشته برنت لنگ در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته شعرخوانی کوین اسپیسی در رم اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط