کوئنتین تارانتینو از مبارزه‌ی بروس لی در فیلم اخیرش، Once Upon a Time in Hollywood دفاع می‌کند

امتیاز دهید post

اخیرا جنجال بزرگی بر سر یکی از صحنه‌های فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» سر گرفته است. در این صحنه بروس لی (با بازی مایک مو) و کلیف بروث (با بازی برد پیت) در فیلم «زنبور سبز» باهم مبارزه می‌کنند. دختر بروس لی، شنون، تارانتینو را متهم کرده است که بروس لی را فردی از خود راضی و مغرور جلوه داده است، در حالی‌که دن اینوسانتو، شاگرد لی، گفته است که این فیلم تصویر دقیقی از این ستاره‌ی فیلم‌های رزمی نمایش نمی‌دهد. اینوسانتو به قسمتی از فیلم که در آن بروس لی، محمدعلی را مسخره می‌کند اشاره کرده و می‌گوید: “لی هرگز به علی بی‌احترامی نمی‌کرد. او زمینی که علی بر روی آن راه می‌رفت را می‌بوسید.”
تارانتینو در کنفرانس مطبوعاتی اخیر این فیلم در مسکو، سکوت را شکست و گفت:

“بروس لی فرد متکبری بود. چیزهایی که او در فیلم می‌گوید را من سرهم نکرده‌ام. من شنیده‌ام که چنین حرف‌هایی می‌زند. اگر مردم می‌گویند او هرگز نگفته می‌تواند محمدعلی را شکست دهد، باید بگویم که گفته است. نه تنها خودش، بلکه همسرش، لیندا لی، هم به این موضوع در اولین زندگی‌نامه‌ای که از او خواندم، اشاره کرده است.”
در صحنه‌ی مبارزه با کلیف، بروس او را به سه راند مبارزه دعوت می‌کند. در راند اول کلیف به سرعت شکست می‌خورد. در راند دوم کلیف، بروس را کنار یک ماشین پرت می‌کند. آن‌ها پایاپای پیش می‌روند و راند سوم با تساوی به پایان می‌رسد. مخاطبان ناراضی معتقدند، تارانتینو با این کار مهارت‌های بروس لی را زیر سوال برده است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شرف در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

نوشته کوئنتین تارانتینو از مبارزه‌ی بروس لی در فیلم اخیرش، Once Upon a Time in Hollywood دفاع می‌کند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط