فراخوان برای بایکوت Mulan پس از حمایت ستاره‌ی اصلی آن از پلیس هنگ کنگ

امتیاز دهید post

پس از اعلام حمایت ستاره‌ی لایواکشن بزرگ دیزنی، به نام «مولان»، از پلیس هنگ کنگ، که رفتار خشونت‌آمیزی با تظاهرات‌کنندگان طرف‌دار دموکراسی داشته، هشتگ #BoycottMulan در توییتر ترند شده است.
لیو ییفی که نقش «مولان» را بازی می‌کند، تصویری را در وب‌سایت ویبو بازنشر کرد که می‌گفت: “من از پلیس هنگ کنگ حمایت می‌کنم. می‌توانید من‌را بزنید.” همچنین متن انگلیسی با این مضمون داشت: “شرم بر هنگ کنگ.”
بالای این تصویر که توسط روزنامه‌ی پیپلز دیلی چین، که مدیریت دولتی دارد، ساخته و منتشر شده بود، لیو افزود: “من هم از پلیس هنگ کنگ حمایت می‌کنم.” و آن‌را با ایموجی‌های قلب و بازو تکمیل کرد.
لیو یک چینی-آمریکایی است که هم در چین زندگی کرده است و هم در آمریکا.

رسانه‌ی دولتی چین موضع محکمی در برابر تظاهرات‌کنندگان گرفته است و وطن‌پرستی چینی را تبلیغ می‌کند. آن‌ها از انتشار تصاویر تظاهرات‌کنندگان مجروح‌شده یا بازتاب خواسته‌های آن‌ها خودداری کردند.
هشتگ #BoycottMulan پس از انتشار پست او، در توییتر ترند شد.
شان نورتون نوشت: “بازیگر «مولان» دیزنی، لیو ییفی، از خشونت پلیس و سرکوب در هنگ کنگ حمایت می‌کند. لیو یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود. باید خوب باشد. او در عین حال به مردمی که برای دموکراسی می‌جنگند بی‌احترامی می‌کند. لطفا ریتوییت کنید. هنگ کنگ حمایت لازم را ندارد. #BoycottMulan. “
این توییت ۸۰۰۰ بار ریتوییت شد و حدود ۹۰۰۰ لایک تا صبح روز جمعه دریافت کرد. بقیه هم شروع به تشویق دیگران به بایکوت این فیلم کردند که قرار است در ماه مارس سال ۲۰۲۰ اکران شود.

مردم همچنین اکانت توییتر دیزنی را تگ کردند و به توییت‌های خود دیزنی ریپلای زدند، و موضع‌گیری لیو را محکوم کردند.
برخی از شهروندان هنگ کنگ از این کاربران برای حمایت‌شان تشکر کردند و گفتند امیدوارند حکومت به خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهد.
لیو در فیلم‌هایی مانند «پادشاهی ممنوعه» با جکی چان و «رانده‌شده» با نیکلاس کیج بازی کرده است. او پس از جستجوی یک ساله به عنوان بازیگر «مولان» انتخاب شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر بیش از هزار بازیگر زن در پنج قاره برای این نقش مورد بررسی قرار گرفتند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی سینیاد بیکر در وب‌سایت بیزینس اینسایدر است.

نوشته فراخوان برای بایکوت Mulan پس از حمایت ستاره‌ی اصلی آن از پلیس هنگ کنگ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط