نظر ستاره انیمیشن Mulan، در مورد جنجال‌های پیرامون ساخت دوباره آن

امتیاز دهید post

مینگ-نا ون، صداگذار شخصیت مولان در انیمیشن سال ۱۹۹۸ به همین نام، نظر خود را در مورد جنجال‌های اخیر پیرامون ساخت نسخه جدید «مولان»، که با همکاری دولت چین، که از برخورد با معترضان هنگ‌کونگ حمایت می‌کند، بیان کرد.
او در مصاحبه‌ای با سایت ورایتی گفت:

“ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که دستخوش تغییرات، سردرگمی‌ها و استرس‌های زیادی است. امیدوارم که اوضاع جهان آرام شود و مردم بتوانند در صلح در کنار هم زندگی کنند. من باور دارم که در نهایت حقیقت و ذات خوب آدم‌هاست که آینده را می‌سازد و تاریخ نیز این حقیقت را بارها ثابت کرده است. باید منتظر ماند و دید.”

معترضان در ماه جون، در اعتراض به قانون استرداد مجرمین به چین، در خیابان‌ها اعتراض کردند. این اعتراضات ضد حکومتی در طی ماه‌های اخیر همچنان ادامه دارد. جنجال‌های حول ساخت دوباره «مولان» وقتی زیاد شد که لیو ییفئی، که شخصیت مولان را در فیلم جدید دارد، حمایت خود را از پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد. پس از این اتفاق دولت چین شروع به تبلیغ برای فیلم جدید «مولان» کرد و هشتگ #SupportMulan را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. پس از صحبت‌های لیو ییفئی، بحث تحریم کردن فیلم «مولان» مطرح شد، اما دولت چین بلافاصله به حمایت از کمپانی دیزنی آمد و این کمپانی را در موقعیت بد سیاسی قرار داد.

فیسبوک، توییتر و یوتیوب، پس از زیاد شدن تبلیغات دولت چین برای این فیلم و اسپم شدن صفحات زیادی توسط این هشتگ، مجبور به بستن صفحات، حساب‌های کاربری و کانال‌های زیادی شدند. به گزارش ورایتی، توییتر ۲۰۰۰۰۰ حساب کاربری چینی را بررسی کرد، فیسبوک ۷ صفحه، سه گروه و ۵ حساب کاربری شخصی، که در حمایت از این فیلم فعالیت می‌کردند را بست و یوتیوب نیز فعالیت ۲۰ کانال را متوقف کرد.
با این‌حال، بدون توجه به این اتفاقات، ون در مورد ساخت دوباره این انیمیشن هیجان‌زده است:

” به نظرم دیزنی تصمیم درستی برای ساخت دوباره این داستان گرفت و مطمئنم مانند بار اول از پس ساخت آن به بهترین شکل برمی‌آید.” در سوال بعدی، ورایتی از ون پرسید آیا در گذشته احتمال موفقیت این فیلم را می‌داده است؟ او در جواب گفت:” نه اصلا! چه کسی می‌توانست تصور کند که این فیلم تا این حد موفق شود؟ اتفاق هیجان‌انگیز و غافل‌گیرکننده‌ای بود، هنوز هم باورم نمی‌شود.”

این مطلب از نوشته آنا کینگلی در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته نظر ستاره انیمیشن Mulan، در مورد جنجال‌های پیرامون ساخت دوباره آن اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط