ستاره‌ هایی که به دست طرفدار هایشان کشته شدند

5/5 - (1 امتیاز)

افراد مشهور عموماً در مرکز توجه قرار دارند و طرفدار های موسیقی، ورزش و سینما هرکدام به یک ستاره علاقه‌ دارند. اگر حواستان نباشد، این علاقه می‌تواند به یک وسواس تبدیل شود و اگر احساساتی مثل حسادت و خشم هم با آن ترکیب شود اوضاع خطرناک می‌شود. از ستاره‌هایی برایتان نوشته‌ایم که علاقه‌ی زیاد طرفداران به قیمت جانشان تمام شده است.

همچنین بخوانید:
بازیگرانی که در میانه ضبط فیلم فوت کردند

سلنا

هنگامی‌که خواننده‌ی لاتین سلنا کوئنتانیلا-پرز Selena Quintanilla-Pérez توسط پایه‌گذار کلاب طرفدار هایش، یولاندا سالدیوار Yolanda Saldivar مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در ابتدای مسیر شهرت بود. سلنا بعد از باز شدن کلاب طرفدارانش در سال ۱۹۹۱ با سالدیوار دوست شد و درنهایت او را به‌عنوان یک دستیار و بعداً به‌عنوان مدیر مغازه‌ی Selena Etc استخدام کرد. بعدازاین بود که مشکلات شروع شد. درنهایت سالدیوار بعد از چند بار اختلاس پول‌های این برنده‌ی جایزه‌ی گرمی Grammy، اخراج شد. بعد از مدتی سلنا موافقت کرد تا سالدیوار را بار دیگر ببیند و همان‌جا بود که او به سلنا شلیک کرد.

ربکا شیفر

ربکا شیفر طرفدار

در ۱۸ جولای سال ۱۹۸۹ بازیگر ۲۱ ساله‌ی سریال «خواهرم سم» My Sister Sam در ورودی خانه‌اش در هالیوود توسط یکی از طرفدار هایش به نام رابرت جان باردو Robert John Bardo کشته شد. باردو حدود سه سال شنیفر Rebecca Schaeffer را تعقیب می‌کرد و برای او نامه می‌نوشت. او حتی سعی کرده بود سر صحنه‌ی این سریال او را ببیند. وقتی تمام اقدامات او بی‌نتیجه ماند، او کارآگاهانی را استخدام کرد تا آدرس خانه‌ی شنیفر را پیدا کنند، آن‌ها آدرس خانه‌ی او را از اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوری Department of Motor Vehicles گرفتند. درنهایت باردو به خانه‌ی شنیفر رفته و او را به قتل رساند. بعدازاین اتفاقات بود که اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوری از افشا کردن آدرس افراد منع شد.

دایمبگ دارل

 دایمبگ دارل

دایمبگ دارل Dimebag Darrell، گیتاریست سابق Damageplan و Pantera در سن ۳۸ سالگی و درحالی‌که بر روی صحنه در حال اجرا بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت. قاتل او یکی از طرفدار های جدی Pantera به نام نیتان گیل Nathan Gale بود.
گیل تصور می‌کرد بعضی از آهنگ‌های این گروه را خودش نوشته است و Pantera این آهنگ‌ها را از او دزدیده‌اند. علاوه بر این، گیل دارل را مقصر ازهم‌پاشی این گروه می‌دانست. در هشتم دسامبر سال ۲۰۰۴ در حین اجرای کنسرت، گیل به روی صحنه آمد و در حالی ک فریاد می‌زد “تو دلیل ازهم‌پاشی Pantera بودی” به او شلیک کرد.

میخائیل لرمانتف

میخائیل لرمانتف

هنرمند جوان روسی میخائیل لرمانتف Mikhail Lermontov پس از اینکه در سال ۱۸۴۱ در دوئل با دوست و طرفدار ش نیکولا مارتینو Nikolai Martynov کشته شد، حسابی در یادها ماند. لرمانتف در سن ۲۶ سالگی به‌عنوان شاعر، نویسنده، نقاش و سرباز در ابتدای مسیر شهرت قرار داشت. او بااین‌حال عادت به مهمانی رفتن و شوخی کردن با بقیه داشت، عادتی که درنهایت به ضررش تمام شد. به نظر می‌رسد لرمانتف آن‌قدر مارتینو را مورد آزار قرار داد که درنهایت مارتینو خسته شد و او را به دوئل دعوت کرد. در حین این دوئل بود که لرمانتف به قتل رسید. تا به امروز از لرمانتف به‌عنوان یکی از بهترین شاعران تاریخ یاد می‌شود.

آلبر ابوسه

آلبر ابوسه طرفدار

فوتبالیست مشهور اهل کامرون بعد از یک مسابقه در ۲۳ آگوست سال ۲۰۱۴ در الجزایر به دست یکی از طرفدار هایش کشته شد. آلبر ابوسه Albert Ebosse بعد از شکست در مقابل باشگاه فوتبال اتحاد الجزایر USM Alger به همراه دیگر هم‌تیمی‌هایش در حال ترک زمین بود. طرفداران خشمگین تیم القبائل JS Kabylie به سمت بازیکنان تیمشان چیزهایی پرتاب می‌کردند که یکی از این اجسام به سر ابوسه برخورد کرد.
در کالبدشکافی جدیدی مشخص شده است که ابوسه در رختکن چاقو خورده و در حد مرگ کتک خورده بود. آسیب‌شناسان اعلام کرده‌اند علاوه بر ضربه به جمجمه، مهره‌های گردن این بازیکن هم پاره شده و چند زخم دیگر ناشی از درگیری هم بر روی بدن او وجود داشته است.

جان لنون

جان لنون طرفدار

جدای از خود مرگ جان لنون John Lennon، می‌توان گفت بدترین قسمت آن این بود که هیچ دلیل خاصی پشت این قتل نبود. قتلی که نهم دسامبر سال ۱۹۸۰ توسط دیوید چپ‌من David Chapman رخ داد.
چپ‌من یکی از طرفدار های پر و پا قرص بیتل‌ها نبود، او شیفته‌ی لنون و یا همسرش نبود و حتی متن یکی از آهنگ‌های جان هم او را تحت تأثیر قرار نداده بود. دلیل انتخاب لنون توسط چپ‌من فقط شهرتش بود، چراکه خود چپ‌من هم می‌خواست مشهور باشد. در نظر او کشتن یک سوپراستار بزرگ می‌توانست یک‌شبه او را مشهور کند. با این هدف او به لنون نزدیک شد، از او امضا گرفت و به او شلیک کرد.

کریستینا گریمی

کریستینا گریمی

کریستینا گریمی Christina Grimmie یک سوپراستار ۲۲ ساله بود که به‌تازگی در برنامه‌ی آوا The Voice نفر سوم شده و در حال پیشرفت بود. تا اینکه یک طرفدار روانی به نام کوین جیمز لویبل Kevin James Loibl او را به قتل رساند.
لویبل یک آدم منزوی بود که در سال‌‌های قبل آن به طرز بیمارگونه‌ای شیفته‌ی گریمی شده بود. او تمام مدت ویدئوهای او را بر روی یوتیوب نگاه می‌کرد و به ظاهرش می‌رسید تا گریمی را عاشق خودش کند. او درنهایت تصمیم گرفت اگر گریمی مال او نیست، کاری کند که مال هیچ‌کس دیگری هم نباشد.
دهم ژوئن سال ۲۰۱۶ گریمی در حال امضا دادن بود که لویبل نزدیک شد و به او شلیک کرد.

آندرس اسکوبار

آندرس اسکوبار طرفدار

در بیست و سوم ژوئن سال ۱۹۹۴ و در حین بازی‌های جام‌جهانی، کلمبیا ۲-۱ نتیجه را به آمریکا واگذار کرد، نتیجه‌ای که به خاطر گل به خودی آندرس اسکوبار Andres Escobar رقم خورد.
در یک دنیای عادلانه این اتفاق فقط یک آبروریزی برای اسکوبار تلقی می‌شد، اما در حقیقت این ماجرا سرنوشت او را تحت تأثیر قرار داد.
در اول جولای همان سال اسکوبار که در یک رستوران در کلمبیا نشسته بود با چند مشتری دیگر بر سر این گل بحث کرد. درنهایت این طرفدار ها چند گلوله به او شلیک کردند. یکی از آن‌ها هنگام تیراندازی داد می‌زد “برای گل به خودی ممنونم!”.
این مطلب برگرفته از نوشته‌‌ای در سایت www.grunge.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ستاره‌ هایی که به دست طرفدار هایشان کشته شدند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط