اکران فیلم درام El Principe در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز

امتیاز دهید post

مرد مسنی در سلول زندان از جیمی می‌پرسد: “چه شد که از این‌جا سردرآوردی؟” جیمی در جواب می‌گوید: “بهترین دوستم را کشتم.”
El Principe، اولین اثر کارگردان شیلیایی، سباستین مونز است که در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز اکران خواهد شد. داستان این فیلم که در دهه ۷۰ شیلی اتفاق می‌افتد در مورد مرد توداری به نام جیمی است که در زندان به عنوان El Principe(شاهزاده) شناخته می‌شود و رابطه‌ای با یکی از هم‌زندانی‌های بانفوذش به نام El Potro (اسب نر) برقرار می‌کند.
این فیلم پس از نمایش در جشنواره‌هایی در شیلی و سن‌سباستین سروصدا به پا کرد. مونز که در گذشته فیلم‌های کوتاه «خوشبختی» در سال ۱۹۹۶ و «موفق باشید» در سال ۱۹۹۷ را ساخته بود به سایت ورایتی در مورد ساخته جدیدش توضیح داد. به گفته او این فیلم در مورد علاقه و نیاز انسان به عشق‌ورزی و دوست داشته شدن است.

موقعیت زندان این فرصت را به او داد تا نشان دهد مردان زندانی فقط یکدیگر را دارند و به دنبال پیدا کردن محبت هستند. “عشق سیاه” برای آن‌ها به عنوان نوعی آزادی همراه با اشتیاق است.
در این فیلم گاستون پائولس (بازیگر فیلم «ناین کویینز») و بازیگر قدیمی شیلیایی آلفردو کاسترو که در فیلم درام سیاسی پابلو لارین، به نام «نه» حضور داشته است، و خوآن کارلوس مالدونادو (بازیگر فیلم Las 2 Carolinas) در نقش جیمی، نقش‌آفرینی کرده‌اند.
حق فروش و پخش این فیلم در ماه فوریه گذشته در برلین فروخته شد، در آمریکا کمپانی Artsplotation Films، در آلمان و اتریش کمپانی Salzgeber این فیلم را خریداری کردند. حق انتشار این فیلم در اسپانیا را شرکت Barton Films، در لهستان کمپانی Tongariro، در آرژانتین کمپانی Primer Plano و در شیلی کمپانی Storyboard Media، در اختیار دارد.
این مطلب از نوشته هنری چو در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته اکران فیلم درام El Principe در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط