آیا مرد پولادین ۲ Man of Steel 2 باید ساخته شود؟

3.6/5 - (5 امتیاز)

کمپانی وارنر برادرز سال‌هاست که وعده ساخت فیلم بعدی «مرد پولادین»، ساخته زک اسنایدر را می‌دهد، اما هنوز هیچ خبری رسما اعلام نشده است. کارگردان هالیوود کریستوفر مک‌کوری، به تازگی اعلام کرد که پیشنهاد ساخت فیلمی برای «مرد پولادین ۲» را به کمپانی وارنر برادرز داد که مورد قبول واقع نشد.
با توجه به مسیری که دنیای سینمایی دی‌سی پیش‌ گرفته است و این‌که هنوز مذاکره‌ای با هنری کویل برای بازی در نقش سوپرمن انجام نشده است، به نظر می‌رسد این پروژه به این زودی‌ها ساخته نخواهد شد. با این‌حال بسیاری از طرفداران این ابرقهرمان خواستار ساخت فیلم بعدی آن هستند و عده‌ای نیز با ساخت آن مخالفند. در زیر ۵ دلیل برای این‌که چرا فکر می‌کنیم ساخت «مرد پولادین ۲» لازم است ( و ۵ دلیل برای این‌که چرا لازم نیست) را آورده‌ایم.

همچنین بخوانید:
فیلم‌های دنیای سینمایی DC از بدترین تا بهترین

۱۰- دلیلی برای ساخت فیلم بعدی: می‌تواند اشتباهات فیلم اول را جبران کند.

با این‌که «مرد پولادین» فیلم خیلی بدی نبود، اما اشکالاتی داشت. برای مثال حال و هوای فیلم زیادی تاریک و کریستوفر نولانی بود، که روش نامناسبی برای روایت داستان سوپرمن به نظر می‌رسید.
در کنار آن نمایش کنت‌ها به عنوان یک زوج بدبین که می‌خواهند قدرت‌های پسرشان را، به هر قیمتی که شده، حتی غرق شدن چند بچه مدرسه‌ای، از همه پنهان کنند، اصلا منطقی نبود. در نتیجه رفتارهای والدینش، کلارک به پسری عصبانی و عصبی تبدیل شد که نمی‌دانست قهرمان بودن چه مسئولیت‌هایی دارد. فیلم بعدی می‌تواند این مشکلات را حل کند.

۹- دلیلی برای نساختن فیلم بعدی: ساخت دوباره داستان از اول، بهتر از ادامه دادن داستان فیلم قبلی است.

زک اشنایدر

در سال‌های اخیر دنیای سینمایی دی‌سی، فیلم‌های خوش‌بینانه‌تر و شادتری مثل «آکوامن» و «شزم» را ساخته است و از دنیای غم‌انگیزی که اسنایدر در «مرد پولادین» خلق کرده، فاصله گرفته است. سوپرمن باید حال‌وهوایی مانند فیلم «آکوامن» داشته باشد.
شاید بهتر باشد دی‌سی مجموعه فیلم سوپرمن را با فیلمی دیگر دوباره از اول شروع کند. لازم نیست هنری کویل نیز جایگزین شود، او کاملا مناسب بازی در نقش سوپرمن است، اما چیزهای دیگر، فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی و ریتم آن باید همگی تغییر کنند.

۸- دلیلی برای ساخت فیلم بعدی: دنیای سینمای دی‌سی به یک فیلم موفق سوپرمن نیاز دارد.

مرد پولادین

«مرد پولادین» را نمی‌توان یک فیلم سوپرمن واقعی دانست، چرا که بیشتر مدت فیلم به توصیف داستان به وجود آمدن این شخصیت و گذشته او پرداخته است و وقتی سوپرمن بزرگ‌تر می‌شود و قدرت‌هایش را درک می‌کند، هنوز بی‌تجربه است و نمی‌داند باید با قدرت‌هایش چه‌ کار کند.
دنیای سینمای دی‌سی به فیلم سوپرمنی نیاز دارد که در آن کلارک کنت بداند مسئولیت یک ابرقهرمان چیست و در طول داستان ماجراهای هیجان‌انگیزی با یکی از شخصیت‌های شرور دنیای داستان‌های مصور رقم بزند. تا امروز فیلمی که به درستی به این شخصیت پرداخته باشد ساخته نشده است.

۷- دلیلی برای نساختن فیلم بعدی: دنیای سینمایی دی‌سی تمرکز خود را بر شخصیت‌های دیگر گذاشته است.

آکوامن شزم واندرومن

با این‌که دنیای سینمایی دی‌سی کار خود را با شخصیت‌های شناخته شده‌ای مثل سوپرمن و بتمن آغاز کرد، اما تا وقتی توجه خود را به سمت شخصیت‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند «آکوامن» و «شزم» و «جوخه انتحار» نبرد، نتوانست به موفقیت زیادی برسد. با این‌که «مرد پولادین» می‌توانست شروع یک مجموعه فیلم موفق باشد، اما به نظر می‌رسد کمپانی وارنر برادرز دیگر به شخصیت سوپرمن به عنوان اصلی‌ترین ابرقهرمان خود نگاه نمی‌کند.
حتی اگر این کمپانی بخواهد تمام تمرکز خود را در آینده بر روی ساخت داستان‌هایی در مورد شخصیت‌های آکوامن با بازی جیمز موموآ، واندروومن با بازی گل گادوت و هارلی کویین با بازی مارگو رابی بگذارد، به نظر نمی‌رسد طرفداران داستان‌های مصور شکایتی داشته باشند.

۶- دلیلی برای ساخت فیلم بعدی: موضوعات حل نشده زیادی در فیلم اول باقی ماند.

مرد پولادین

«مرد پولادین» به عنوان فیلم اول یک مجموعه فیلم ساخته شد، و بسیاری از موضوعات مطرح شده آن در ساخته‌های دیگر دی‌سی پاسخ داده شد، با این‌حال هنوز هم موضوعاتی وجود دارد که جوابی به آن‌ها داده نشده است.
برای مثال رابطه عاشقانه کلارک با لویس لین، رابطه کلارک با مادرش و سوالی که همیشه مطرح است: آیا دنیا به سوپرمن احتیاج دارد؟ «مرد پولادین ۲» می‌تواند جوابی به این موضوعات رها شده بدهد.

۵- دلیلی برای نساختن فیلم بعدی: «بتمن در برابر سوپرمن» را می‌توان «مرد پولادین ۲» دانست.

بتمن در برابر سوپرمن

با این‌که بیشتر فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» از دید شخصیت بروس وین نقل شد، اما می‌توان آن را ادامه‌ای برای «مرد پولادین» دانست.
داستان آن در ادامه اثرات مخرب نبرد با جنرال زاد بر مردم متروپلیس و واکنش مردم به وجود سوپرمن است. اگر آن را ادامه داستان سوپرمن بدانیم، فارغ از این‌که آیا از آن خوشمان آمده یا نه، پس «مرد پولادین ۲» را دیده‌ایم و نیازی به ساخت دوباره آن نیست.

۴- دلیلی برای ساخت فیلم بعدی: به مرگ و رستاخیز سوپرمن آن‌طور که باید پرداخته نشده است.

سوپرمن

در داستان‌های دیگر دنیای سینمایی دی‌سی، سوپرمن کشته می‌شود و مردم دنیا برای مردن او عزاداری می‌کنند، سپس به کمک Mother Box به زندگی برمی‌گردد.
در فیلم «لیگ عدالت» سوپرمن حضور کم‌رنگی داشت، بنابراین فرصتی برای پرداختن به موضوع مرگ و زنده شدن دوباره او نبود. «مرد پولادین ۲» می‌تواند فرصت خوبی برای اضافه کردن لایه‌های احساسی به این جنبه از داستان و چالشی جالب برای هنری کویل باشد.

۳- دلیلی برای نساختن فیلم بعدی: حال و هوای فیلم اصلا مناسب شخصیت سوپرمن نبود.

هنری کویل

حال و هوای کلی فیلم مشخصا از فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان الهام گرفته شده بود. این سبک داستان‌سرایی ممکن است برای شخصیت بتمن مناسب باشد، اما برای سوپرمن زیادی تاریک و غم‌انگیز بود. نمی‌شود فیلم جدی و واقعی‌گرایانه‌ای در مورد موجودی که از فضا آمده، می‌تواند پرواز کند و دید ایکس‌ری دارد، ساخت. سایندر تمام تلاش خود را کرد ولی «مرد پولادین» خیلی سطحی‌تر از «شوالیه تاریکی» از آب درآمد.

۲- دلیلی برای ساخت فیلم بعدی: ماجراهای زیاد دیگری از سوپرمن باقی مانده است.

برینیک سوپرمن

اگر «مرد پولادین ۲» در کار نباشد و دی‌سی به ساخت داستان‌هایی در مورد شخصیت‌های دیگر ادامه دهد، ممکن است سوپرمن را تا مدت‌ها روی پرده سینما نبینیم و این اتفاق غم‌انگیزی است.
شخصیت‌های شرور زیادی از داستان‌های مصور سوپرمن هنوز وارد فیلم‌های سینمایی نشده‌اند: برینیک، متالو، Mister Mxyzptlk و … . ماجراهای جالب زیادی هم هنوز از این ابرقهرمان نگفته مانده است. برای مثال دیدن سوپرمن در دنیای Bizarro بسیار جالب خواهد بود.

۱- دلیلی برای نساختن فیلم بعدی: هیچ‌کس واقعا مشتاق ساخته شدن آن نیست.

مرد پولادین

بسیاری از فیلم‌ها هستند که طرفداران آن سال‌هاست در انتظار ساخت فیلم بعدی آن هستند، Dredd، «بیل را بکش» و «برادرخوانده»،‌ اما «مرد پولادین» جزو آن‌ها نیست. درصد کمی از طرفداران داستان‌های مصور وجود دارند که از دیدن «مرد پولادین ۲» خوشحال خواهند شد، اما کسی بی‌صبرانه در انتظار ساخت فیلم دوم آن نیست.
«مرد پولادین» در سال ۲۰۱۳ به فروشی در حدود ۶۶۸ میلیون دلار در سرتاسر دنیا رسید، که فروش قابل توجه، اما نه شگفت‌انگیزی، برای آن بود. درصد موفقیت این فیلم در سایت نقد فیلم Rotten Tomatoes در حدود ۵۶ درصد است. حتی می‌توان گفت بیشتر کسانی که فیلم اول را تماشا کرده‌اند به کلی داستان آن را فراموش کرده‌اند.
این مطلب از نوشته بن شرلوک در سایت Screen Rant گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته آیا مرد پولادین ۲ Man of Steel 2 باید ساخته شود؟ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط