مارتین اسکورسیزی برنده چهاردهمین جایزه کرک داگلاس

امتیاز دهید post

چهاردهمین جایزه کرک داگلاس برای یک عمر فعالیت هنری، در روز ۱۴ نوامبر در طی یک مراسم شام رسمی، به مارتین اسکورسیزی اهدا خواهد شد. این مراسم در شهر سانتا باربارا برگزار می‌شود.
جدیدترین اثر اسکورسیزی، «مرد ایرلندی» در پاییز امسال در شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد. استیون زالیان فیلم‌نامه آن را با اقتباسی از کتاب چارلز برندت نوشته است. در این فیلم که انتظار می‌رود یکی از بهترین آثار امسال باشد، رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی نقش‌آفرینی می‌کنند. «مرد ایرلندی» داستان گم‌ شدن جیمی هوفا و اتفاقات حول آن را روایت می‌کند.
از موفق‌ترین آثار اسکورسیزی می‌توان به «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب»، «گنگ نیویورکی‌ها»، «هوانورد»، «جزیره شاتر»، «گرگ وال استریت» و «سکوت» اشاره کرد.

او برای فیلم «رفتگان»، که اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد، برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.
سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا در روزهای ۱۵ تا ۲۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. این جشنواره امسال زودتر از هر سال برگزار می‌شود، اما این تغییر زمان منطقی به نظر می‌رسد، چرا که زمان برگزاری آن با توجه به تغییر زمان رای‌گیری جوایز اسکار تغییر کرده است. جشنواره فیلم سانتا باربارا یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار برای فیلم‌های موفق هر سال است.
از سال ۲۰۰۶، جایزه کرک داگلاس، برای یک عمر فعالیت هنری به این مراسم اضافه شده است. برندگان قبلی این جایزه عبارتند از: هیو جکمن، جودی دنچ، وارن بیتی، جین فوندا، جسیکا لنگ، فارست ویتکر، رابرت دنیرو، مایکل داگلاس، هریسون فورد، کوئنتین تارانتینو، اد هریس، جان تراولتا و کرک داگلاس.

در بیانیه‌ای داگلاس گفت:

مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین فیلمسازان عصر ماست. او فیلم‌های فراموش نشدنی زیادی ساخته است. بسیار مفتخرم که چهاردهمین جایزه کرک داگلاس قرار است به او اهدا شود.

در ۳۴ سال گذشته، این جشنواره یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های آمریکا به شمار می‌رود. در سال گذشته بیش از ۹۰ هزار شرکت‌کننده و با ۲۰۰ فیلم در این جشنواره شرکت کردند. این جشنواره علاوه بر بخش جوایز، کلاس‌های آموزش برای دوست‌داران فیلم و سینما نیز فراهم می‌کند.
در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، سالن تاریخی تاتر Riviera برای نمایش آثار، در اختیار این جشنواره قرار گرفت. در ماه می ۲۰۱۹، سانتا باربارا، سالنی در خیابان استیت در شهر سانتا باربارا را به برنامه‌های آموزشی خود اختصاص داد، مکانی ایده‌آل برای خلاقیت و آموزش. راجر درلینگ مدیر مسئول اصلی این جشنواره است.
این مطلب از نوشته تیم گری در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته مارتین اسکورسیزی برنده چهاردهمین جایزه کرک داگلاس اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط