باکس آفیس – Hustlers غوغا می‌کند؛ بال‌های Goldfinch چیده می‌شود

امتیاز دهید post

«شیادان» با فروش استثنایی ۳۳.۲ میلیون دلاری در اکران خود در ۳۲۵۰ سالن سینما در آمریکا به نمایش درآمد و رکورد بهترین اکران فیلم‌های اس‌تی‌اکس فیلمز را زد و همچنین تبدیل به بهترین اکران در میان فیلم‌های بلندی که جنیفر لوپز در آن‌ها درخشیده است شد.
این فیلم توانست اکران ۲۶.۵ میلیون دلاری «آسیایی‌های خرپول» در سال ۲۰۱۸ را کنار زده و عنوان بهترین اکران فیلم‌های کنستانس وو را نصیب خود کند.
این فیلم زن‌محور مثبت ۱۷ سال پس از «آن: بخش دوم» از کمپانی‌های نیولاین و برادران وارنر، که از هفته‌ی قبل باقی مانده بود، در جایگاه دوم قرار گرفت. «آن: بخش دوم» در دومین آخر هفته‌ی اکران خود با فروش ۴۰.۷ میلیون دلاری توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۱۵۳.۸ میلیون دلار برساند.

این فیلم که قسمت دوم مجموعه فیلم «آن» به حساب می‌آید نسبت به آخر هفته‌ی قبل خود ۵۵ درصد افت داشت، که عدد بسیار خوبی برای یک فیلم ترسناک به حساب می‌آید (قسمت قبلی «آن» در سال ۲۰۱۷ فروش بهتری هم داشت، و در دومین آخر هفته‌ی خود تنها ۵۱ درصد افت کرد).
«آن: بخش دوم» در خارج از آمریکا هم صدرنشین بود و با ۴۷ میلیون دلار فروش در ۷۸ مارکت به جمع فروش خارجی ۱۶۹.۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۳۲۳.۳ میلیون دلار دست یافت. هر دو قسمت مجموعه فیلم «آن» روی هم رفته بیش از ۱ میلیارد دلار فروش جهانی بلیت داشته است.
«شیادان» — که مورد توجه طیف متنوعی از مخاطبان قرار گرفت و بسیار فراتر از فروش تخمینی ۲۵ میلیون دلاری خود فروخت — بر اساس اتفاقات واقعی که در مجله‌ی نیویورک در سال ۲۰۱۵ روایت شده ساخته شده است و در آن وو و لوپز نقش رقصنده‌هایی را بازی می‌کنند که در دوران رکود مالی بزرگ نیویورک قصد دارند با هدایت تیمی از رقصنده‌ها مشتری‌های خود در وال استریت را مسموم کرده و از آن‌ها دزدی کنند.

جولیا استایلز، کیکه پالمر، لیلی راینهارت، لیزو، و کاردی بی هم در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. «شیادان» به نویسندگی و کارگردانی لورین اسکافاریا ساخته شده است که پس از اکران خود در جشنواره‌ی فیلم تورنتو بازخوردهای هیجان‌انگیزی دریافت کرده است. بودجه‌ی تولید این فیلم پیش از هزینه‌های تبلیغات، ۲۰ میلیون دلار گزارش شده است و پیروزی به موقعی برای اس‌تی‌اکس بود (آخرین اکران قابل توجه این استودیوی مستقل در سال ۲۰۱۶ و فیلم «مادرهای بد» با ۲۳.۸ میلیون دلار فروش، بدون در نظر گرفتن تورم، بود).
زن‌ها ۶۷ درصد مخاطبان «شیادان» را تشکیل دادند، در حالی‌که سفیدپوست‌ها ۳۶ درصد خریداران بلیت بودند و پس از آن‌ها آفریقایی‌-‌آمریکایی‌تبارها (با ۲۶ درصد)، اسپانیایی‌تبارها (با ۲۷ درصد) و آسیایی‌ها و سایرین (با ۱۱ درصد) پس از آن‌ها قرار داشتند.

گلدفینچ

«گلدفینچ» از کمپانی وارنر که سعی داشت در این آخر هفته اوج بگیرد، پس از نظرات منفی منتقدین سرنگون شد. این فیلم که داستان آن درباره‌ی دوران بلوغ است، پس از فروش ناامید‌کننده‌ی ۲.۶ میلیون دلاری در ۲۵۴۲ سالن سینما در جایگاه هشتم قرار گرفت.
در اتفاقی غافل‌گیرکننده، «گلدفینچ» در سینمااسکور امتیاز بالاتری نسبت به «شیادان» به دست آورد (B در مقابل B-). اما در راتن تومیتوز ماجرا برعکس بود و «شیادان» با امتیاز ۸۷ درصد بسیار بالاتر از «گلدفینچ» با امتیاز ۲۴ درصد قرار گرفت.

انجل سقوط کرده است

«انجل سقوط کرده است» در چهارمین آخر هفته‌ی خود با ۴.۴ میلیون دلار فروش در ۳۰۷۶ سالن سینما، در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به ۶۰.۴ میلیون دلار رسیده است.
کمدی مثبت ۱۷ سال «پسرهای خوب» هم توانست با ۴.۳ میلیون دلار فروش به جایگاه چهارم راه یابد و جمع فروش داخلی خود را به ۷۳.۳ میلیون دلار برساند.
آخرین فیلم جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی، «شیر شاه» بود که در نهمین آخر هفته‌ی خود ۳.۶ میلیون دلار در ۲۳۶۵ سالن سینما فروخت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۵۳۴ میلیون دلار رساند

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس – Hustlers غوغا می‌کند؛ بال‌های Goldfinch چیده می‌شود اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط