بازیگرانی که در حین فیلمبرداری دچار آسیب های جدی شدند

امتیاز دهید post

بازیگران برای فیلم‌برداری در صحنه‌های خطرناک زیادی ظاهر می‌شوند که ما از هیچ‌کدام خبر نداریم. به خاطر جلوه‌های ویژه و حقه‌‌های زیادی که وجود دارند فکر می‌کنیم این حرکات اکشن تأثیری روی بازیگران ندارد… اما بسیاری از بازیگران در حین فیلم‌برداری دچار آسیب های جدی می‌شوند. در مورد بعضی از این بازیگران نوشته‌ایم.

همچنین بخوانید:
بازیگرانی که در میانه ضبط فیلم فوت کردند

جرد لتو در Chapter 27

جرد لتو Jared Leto برای این فیلم مجبور بود طی مدت کوتاهی وزنش را افزایش بدهد. این افزایش وزن به حدی سریع اتفاق افتاد که او را به دردسر انداخت. در اواخر فیلم‌برداری لتو در پاهایش احساس درد می‌کرد، دردی که آن‌چنان زیاد بود که لتو برای تردد از یک ویلچر استفاده می‌کرد. بدن او از میزان چاقی در زمان کوتاه در شوک بود. حدود یک سال طول کشید تا درد او تا حدی کم شد.

تام هنکس در Philadelphia و Cast Away

تام هنکس آسیب حادثه

تام هنکس Tom Hanks برای هردوی این فیلم‌ها مجبور بود وزن زیادی کم کند. به گفته‌ی تام هنکس یکی از دلایل مبتلا شدن او به دیابت نوع دوم علاوه بر عوامل ژنتیکی می‌تواند به خاطر چاق و لاغر شدن‌های پیاپی باشد. او گفت: در آن زمان تغذیه‌ی مناسبی نداری و وقتی هم که چاق هستی ورزش نمی‌کنی. من با بازیگران دیگری هم که این تجربه را داشتند صحبت کردم و همه از درد شانه‌ها و زانو‌ها شکایت داشتند.

جورج کلونی در Syriana

جورج کلونی آسیب حادثه

طی فیلم‌برداری صحنه‌ی شکنجه‌ای بر سر فیلم «سیریانا» Syriana ساخته‌ی سال ۲۰۰۵، سر کلونی George Clooney شکاف برداشت و آسیب زیادی به نخاع‌اش وارد شد. آسیبی که آثاری دائمی بر سلامت این بازیگر مطرح، داشته است. این آسیب آن‌قدر زیاد بود که کلونی حتی قصد داشت خودکشی کند. در ابتدا تصور نمی‌شد این حادثه آن‌قدر شدید باشد؛ اما وقتی مایع نخاعی در ستون فقرات او جمع شد، اوضاع به‌شدت وخیم شد.

جکی چان در همه‌ی فیلم‌هایش

جکی چان آسیب حادثه

جکی چان Jackie Chan تابه‌حال بر سر فیلم‌برداری فیلم‌هایش انگشت‌‌هایش، دماغش، مچ پاهایش،‌ دنبالچه‌‌اش و حتی لگنش را شکسته است. حتی چندین بار به جمجمه و نخاع او آسیب وارد شده است؛ اما به گفته‌ی خودش بزرگ‌ترین حادثه بر سر فیلم‌برداری Armour of God II اتفاق افتاد. صحنه‌ی ساد‌ه‌ای که شامل پرش ساده از یک شیب بود، او را راهی بیمارستان کرد. او جراحی مغز کرد و چند صفحه‌ی فلزی هم درون‌سرش کار گذاشته شده است.

سیلوستر استالونه در The Expendables 3

سیلوستر استالونه آسیب حادثه

طی فیلم‌‌برداری «رمبو» Rambo و «بی‌مصرف‌ها» The Expendables نخاع استالونه شکست و هر دو شانه‌اش در رفتند؛ اما در بدترین حادثه‌‌اش سر صحنه «بی‌مصرف‌های ۳» The Expendables 3، کمر او آسیب دید. در حال حاضر در کمر او صفحات فلزی قرار داده شده است. به گفته‌ی خودش اگر موقع راه رفتن صدا شنیدید، بدانید از کفش‌هایم نیست؛ اما حالا حال او بهتر است.

لیندا همیلتون در Terminator 2: Judgment Day

لیندا همیلتون آسیب حادثه

لیندا همیلتون Linda Hamilto در نقش سارا کانر Sarah Connor در «نابودگر ۲» Terminator 2 ساخته‌ی ۱۹۹۱ عالی ظاهر شد. او که این نقش را حسابی جدی گرفته بود برای نقش مادر رهبر آینده‌ی دنیا حسابی تمرین می‌کرد. بر سر یک صحنه از این فیلم، همیلتون فراموش کرد گوش‌گیر‌هایش را بگذارد. در حین ماجرای فرار از دست Terminator T-1000(با بازی رابرت پاتریک Robert Patrick) شلیک گلوله‌ای منجر به از دست دادن شنوایی همیلتون به‌طور دائم شد.

بروس ویلیس در Die Hard

بروس ویلیس

ویلیس در حین بازی در این فیلم بعد از یک صحنه‌ی خطرناک دو سوم شنوایی گوش چپش را از دست داد. دلیل اینکه او به‌اندازه‌ی قبل پرحرف نیست این است که بعضی مواقع نمی‌تواند سؤالات را به‌خوبی بشنود. بر سر صحنه‌ی این فیلم گلوله‌ای شلیک شد و شنوایی او را تا حدی مختل کرد.

جیمی الکساندر در Thor: The Dark World

جیمی الکساندر آسیب حادثه

جیمی الکساندر Jaimie Alexander بر سر فیلم‌برداری Thor: The Dark World دچار حادثه شد و از ارتفاع زیادی افتاد. حادثه‌ای که به‌جابه‌جا شدن یک مهره در مهره‌‌های سینه‌اش، در رفتن شانه‌ی چپ، پاره شدن ماهیچه‌ی لوزی شکل راستش و مو برداشتن ۱۱ تا از مهره‌هایش منجر شد.
او که ابتدا فکر نمی‌کرد مشکل مهمی پیش آمده باشد فشار کمی به نخا‌ع‌اش وارد کرد که در اثر آن پای چپ و دست راستش فلج شدند. بعد از یک ماه فیزیوتراپی الکساندر دوباره شمشیر را در دست گرفت؛ اما باید قبول کنید اثر این اتفاقات هیچ‌گاه به‌طور کامل رفع نمی‌شوند.

میشل یئو در Crouching Tiger, Hidden Dragon

میشل یئو

در طی فیلم‌برداری این فیلم یئو Yeo درست پایش را روی زمین نگذاشت و زانویش آسیب دید. او گفت: اولین سکانس اکشن خیلی جدی بود. من در حال یک پرش روبه‌جلو بودم که قبل از آن‌هم صد تا از آن‌ها را انجام داده بودم، اما این بار درست فرود نیامدم. رباط صلیبی جلویی زانوی این بازیگر به‌طور کامل پاره شد. یئو عمل جراحی کرد و ماه‌‌ها فیزیوتراپی انجام داد.

تام کروز در Jack Reacher

تام کروز

او در حین فیلم‌برداری این فیلم به پایش آسیب زد. فکر می‌کنید به خاطر افتادن از یک ساختمان بود؟ و یا پریدن از یک خودرو؟ باید بگوییم که فقط به خاطر لگدزدن به یک نفر به‌طور مکرر این اتفاق افتاد. کروز Cruise توضیح داده است: در صحنه‌ای من باید یک نفر را حسابی می‌زدم. مجبور بودیم چندین و چند بار این صحنه را بگیریم. ۱۰ بار اول من مشکلی نداشتم اما بعدازآن پای من ورم کرد. به‌طوری‌که من مجبور می‌شدم بند کفشم را بازتر کنم.

آنجلینا جولی در Salt

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی Angelina Jolie برای فیلم اکشن سال ۲۰۱۰‌اش «سالت» Salt مجبور بود حسابی تمرین کند. او برای صحنه‌های اکشن این فیلم ترکیبی از موای تای Muay Thai و کراو ماگا Krav Maga را یاد گرفت. او مجبور بود روی‌ لبه‌های باریک بالای یک ساختمان ۱۲ طبقه حرکت کند و در یک بزرگراه روی یک کامیون در حال حرکت بپرد.
اما سر صحنه‌ای کاملاً احمقانه دچار حادثه شد. او در صحنه‌ای مجبور بود حین تیراندازی داخل یک در شیرجه بزند. در حین فیلم‌برداری گوشه‌ی یکی از وسایل به سرش خورد و اثری دائمی به‌جا گذاشت.

دنیل کریگ در Spectre

دنیل کریگ

او بر سر این فیلم دچار حادثه‌ای دائمی شد و به زانویش آسیب زد. او جراحی داشت و مجبور بود شش ماه فیلم‌برداری را کنار بگذارد؛ اما کریگ Craig که نمی‌توانست صبر کند به فیلم‌برداری ادامه داد و درد را تحمل کرد. او گفت برای من مهم نبود. می‌گفتم دو تکه چوب به پایم ببندید و من به بازی‌ام ادامه می‌دهم. به خاطر این کار کریگ در ساخت فیلم فقط دو هفته وقفه افتاد.

دیلن اوبرایان در Maze Runner: The Death Cure

دیلن اوبرایان

فیلم‌برداری آخرین قسمت مجموعه فیلم «دونده‌ی مارپیچ» Maze Runner به خاطر حادثه‌ای بدی که برای دیلن اوبرایان Dylan O’Brien اتفاق افتاد متوقف شد. در این صحنه‌ی اکشن که یک موتورسیکلت هم در آن به کار گرفته ‌شده بود اوضاع خوب پیش نرفت و نیمه‌ی راست صورت اوبرایان شکست. در حال حاضر چهار صفحه‌ی فلزی درون صورتش کار گذاشته شده است.

میلا کونیس در Black Swan

میلا کونیس

به گفته‌ی خود کونیس Mila Kunis برای بازی در نقش یک بالرین مجبور بود وزن زیادی کم کند. او گفته است: من در آن زمان سیگاری بودم و خیلی زیاد سیگار می‌کشیدم و کالری خیلی کمی به بدنم وارد می‌کردم. روزانه ۱۲۰۰ کالری می‌خوردم و سیگار می‌کشیدم. اصلاً این کار را پیشنهاد نمی‌کنم. واقعاً تجربه‌ی بدی بود. کونیس بعداً گفت که هیچ‌گاه بدنش بعد از «قوی سیاه» Black Swan به بعد دیگر مثل قبل نشد.

بلیک لایولی در The Rhythm Section

بلیک لایولی

لایولی Blake Lively بر سر فیلم‌برداری این فیلم دچار حادثه شد، حادثه‌ای که به توقف فیلم‌برداری انجامید. به نظر می‌رسد حادثه‌ای لایولی در ابتدا خیلی جدی نبوده است. بااین‌حال جراحی که به خاطر این حادثه انجام داد موفقیت‌آمیز نبود و نتوانست مشکل را به‌طور کامل برطرف کند. بعدازآن هم چندین عمل دیگر انجام شد.

اوما تورمن در Kill Bill: Volume 1

اوما ترومن حادثه آسیب

تورمن Uma Thurman بر سر فیلم‌برداری «بیل را بکش بخش ۱» Kill Bill: Volume 1 مجبور بود یک صحنه‌ی اکشن رانندگی کند.
او گفته است: قبول دارم ترسیده بودم. تارانتینو Quentin Tarantino به من گفت که خودرو کاملاً سالم است و جاده کاملاً مستقیم است. بیشتر از ۴۰ مایل بر ساعت برو وگرنه باد در موهایت نمی‌افتد و مجبور می‌شویم دوباره فیلم‌برداری کنیم؛ اما چیزی که در آن بودم یک تابوت مرگ بود. صندلی آن کامل وصل نشده بود. جاده شنی بود و اصلاً هم صاف نبود. تورمن کنترل ماشین را از دست داد و تصادف کرد. گردن او آسیبی دائمی دید و زانوهایش هم دچار آسیب شدند.
این مطلب بر گفته از نوشته‌‌ای در سایت www.looper.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بازیگرانی که در حین فیلمبرداری دچار آسیب های جدی شدند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط