کارگردان Joker می‌گوید خواکین فینیکس گاهی صحنه فیلمبرداری را ترک می‌کرد

امتیاز دهید post

خواکین فینیکس توانسته است با درخشش خود در فیلم جدید «جوکر» تحسین منتقدین را برانگیزد و حتی زمزمه‌های شانس گرفتن اسکار را هم به پا کند.
اما داستانی از نیویورک تایمز درباره‌ی این فیلم، نشان می‌دهد که این بازیگر ۴۴ ساله “گاهی متانت خود را سر صحنه از دست می‌داد و باعث تعجب سایر بازیگران می‌شد.”
نویسنده و کارگردان «جوکر»، تاد فلیپس، گفت: “در وسط صحنه او ناگهان خارج می‌شد و از سر صحنه می‌رفت. و بقیه‌ی بازیگران بیچاره فکر می‌کردند تقصیر آن‌هاست، در حالی‌که هرگز تقصیر آن‌ها نبود — همه چیز به خود او بر می‌گشت، او حسش را نداشت… اگر او به برنامه‌ی جیمی کیمل برود و دو دقیقه بعد از آن‌جا خارج شود تعجب نمی‌کنم.”
البته فینیکس هرگز در مورد بزرگ‌ترین هم‌بازی خود، رابرت دنیرو، که نقش میزبان برنامه‌ی آخر شب تلویزیونی در فیلم را بر عهده دارد، صحبتی نکرد. اما دنیرو فینیکس را یک حرفه‌ای تمام‌عیار خواند و گفت: “خواکین در کاری که داشت می‌کرد فوق‌العاده عمیق شده بود، همان‌طوری که این کار باید می‌بود، و همان‌طور که او باید می‌بود.”

فینیکس که سه بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است، گفت که برای بازی در این درام تاریک ۲۳.۵ کیلو وزن کم کرده است تا بتواند به واقعی‌ترین و باورپذیرترین شکل ممکن این ضدقهرمان مشهور کمیک‌های دی‌سی را شخصیت‌پردازی کند.
«جوکر» اخیرا در جشنواره‌ی فیلم ونیز جایزه برد، اما همچنان جنجال‌برانگیز است. نقد ای‌دابلیو از فیلم «جوکر» طی حرکتی غیرمعمول از امتیاز دادن به آن خودداری کرد؛ چراکه “سرگرمی در خلا وجود ندارد، و فیلمی که چنین پیام‌هایی سنگینی را محکم و مکررا بر ذهن مخاطب می‌کوبد — که زندگی کوتاه و کثیف است؛ کسی اهمیت نمی‌دهد؛ و می‌توانید به آتش بکشیدش، چرا که نه؟ — بیش از حد خشن، و صادقانه بگویم، ترسناک به نظر می‌رسند؛ و قابل مقایسه با خشونت‌های واقعی که مردان جوانی مانند آرتور فلک خواکین فینیکس هر روز در آمریکا مرتکب می‌شوند متفاوت است.”
«جوکر» در چهارم اکتبر اکران خواهد شد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی جیمز هیبرد در وب‌سایت ای‌دابلیو است.

نوشته کارگردان Joker می‌گوید خواکین فینیکس گاهی صحنه فیلمبرداری را ترک می‌کرد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط