بونگ جون-هو، کارگردان فیلم انگل Parasite، به رد کردن پیشنهاد‌های هالیوود ادامه می‌دهد

امتیاز دهید post

فیلم «انگل» Parasite به کارگردانی بونگ جون-هو جایزه‌ی نخل طلایی را در جشنواره‌ی فیلم کن در ماه می برد، اما توانسته است با وجود رقابت در مقابل هجمه‌ی اکران‌های جهانی، همچنان برای جشنواره‌های پاییز بر سر زبان‌ها بماند. هر کسی که در جشنواره‌ی تلیوراید بوده باشد می‌تواند به شما بگوید که نمایش «انگل» یکی از پرمخاطب‌ترین و پرسر و صداترین نمایش‌های بود، که باعث شد زمزمه‌ها در مورد شانس این فیلم ترسناک خانوادگی برای گرفتن اسکار، پیش از اکران سینمایی آن در ماه اکتبر، بالا بگیرد. «انگل» چنان محبوب بوده است که صحبت‌ها در مورد قسمت بعدی آن شروع شده است، اما توقع نداشته باشید که بونگ «انگل» را شخصا به هالیوود ببرد.
بونگ در مصاحبه با ان تامپسون از ایندی‌وایر تاکید کرد که او در برابر پیشنهاد‌های استودیوهای هالیوود مقاومت می‌کند.

تنها حالتی که بونگ حاضر است به یک استودیوی بزرگ هالیوودی ملحق شود این است که فیلم‌نامه را خودش بنویسد، که طبیعتا او را از بسیاری از مجموعه فیلم‌‌های هالیوودی حذف می‌کند. بونگ از کوئنتین تارانتینو به عنوان فیلم‌سازی یاد کرد که او را الگوی زندگی حرفه‌ای خود قرار داده است، چرا که او می‌خواهد تنها فیلم‌هایی که خودش فیلم‌نامه‌شان را نوشته است بسازد. وقتی پیشنهادهای فیلم‌نامه‌ای هالیوود در گذشته به او داده می‌شد، بونگ همه را با احترام رد می‌کرد.
بونگ گفت: “من پس از «میزبان» در سال ۲۰۰۶ پیشنهادهای بسیاری از هالیوود دریافت کردم. پیشنهادهایی برای فیلم‌های علمی-تخیلی، ترسناک، و اکشن. با خودم می‌گفتم: ‘اوه! یک فیلم‌نامه‌ی هالیوودی!’ و هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌پذیرفتم. مدیر برنامه‌های من فرد بسیار خوبی است و آن‌ها می‌دانند که من، مانند کوئنتین تارانتینو، ترجیح می‌دهم فیلم‌نامه‌های خودم را کارگردانی کنم. گاهی کمی ناامید می‌شوم از این‌که او برای من چیزی نمی‌فرستد. او چون می‌داند من همیشه فیلم‌نامه‌هایم را خودم می‌نویسم برای من چیزی نمی‌فرستد.”

برف شکن بونگ جون-هو
برف شکن

بونگ در گذشته فیلم‌های انگلیسی زبانی مانند «برف‌شکن» و «اوکجا» ساخته است، که هر دوی آن‌ها فیلم‌نامه‌های اصلی او بودند (البته «برف‌شکن» از یک رمان فرانسوی اقتباس شده است) و در آن زمان توسط کمپانی‌های نه چندان بزرگی در آمریکا پخش شدند. «برف‌شکن» توسط کمپانی واینستاین پخش شد، در حالی‌که فیلم دیگر بونگ، «اوکجا»، و فیلم‌نامه‌اش نظر نتفلیکس را به خود جلب کرد و تهیه‌کنندگی آن‌را کمپانی پلن بی اینترتینمنت به عهده گرفت. این‌ها فیلم‌هایی است که بونگ تمایل دارد در استودیوهای بزرگ هالیوودی بسازد، اما مجموعه فیلم‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند و یا فیلم‌نامه‌های بزرگ آماده برای او جذاب نیستند.
بونگ در جشنواره‌ی کن امسال با فیلم «انگل» تاریخ‌ساز شد، چرا که این اولین فیلم کره‌ای بود که جایزه‌ی نخل طلا گرفت.

انگل

اگر «انگل» نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (عنوان جدید دسته‌ی بهترین فیلم خارجی زبان) شود، اولین فیلم تاریخ کره خواهد بود که به این جایگاه دست یافته است.
کمپانی نئون، پخش‌کننده‌ی آمریکایی، امیدوار است این فیلم به جایگاهی فراتر از نامزد دریافت بهترین فیلم بین‌المللی دست یابد و می‌خواهد «انگل» جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین کارگردان و جوایز بیشتر هم ببرد. سال گذشته «روما» ثابت کرد که فیلم‌های خارجی با دریافت تحسین از منتقدین و مخاطبان به مقدار کافی، می‌توانند پا را از دسته‌بندی فیلم‌های بین‌المللی فراتر بگذارند («روما» نامزد دریافت ده جایزه‌ی مختلف در اسکار شده بود)، و قطعا این آرزویی است که کمپانی نئون برای «انگل» در این فصل از جشنواره‌ها دارد.
«انگل» در سینماهای آمریکا در ۱۱ اکتبر اکران می‌شود.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شرف در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بونگ جون-هو، کارگردان فیلم انگل Parasite، به رد کردن پیشنهاد‌های هالیوود ادامه می‌دهد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط