۱۴ تا از بهترین فیلم‌ های مدرسه ای

3.4/5 - (8 امتیاز)

مدرسه رفتن افتضاح است، اما فیلم‌هایی که درباره مدرسه هستند فوق‌العاده‌اند. در زیر به لیست برگزیده ما توجه کنید.

همچنین بخوانید:
بهترین فیلم‌ های دهه ۸۰ میلادی

۱. مربی کارتر Coach Carter

ساموئل ال. جکسون در نقش یک مربی بسکتبال دبیرستان واقعی ظاهرشده که تیمش را اگرچه بسیار آماده و شکست‌ناپذیر بودند، به خاطر عملکرد ضعیف تحصیلی‌شان نیمکت نشین کرد.

۲. ذهن‌های خطرناک Dangerous Minds

ذهن‌های خطرناک مدرسه

فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته‌شده و شخصیت میشل فایفر Michelle Pfeiffer که عضو سابق نیروی دریایی است، به‌عنوان معلم در مدرسه ای استخدام می‌شود و سعی می‌کند با روش‌های عجیب اعتماد دانش‌آموزانش را به دست آورد.

۳. انجمن شاعران مرده Dead Poets Society

انجمن شاعران مرده مدرسه

در این فیلم کلاسیک رابین ویلیامز Robin Williams و ایثن هاک Ethan Hawke نقش‌آفرینی کرده‌اند و داستانش درباره معلمی است که الهام‌بخش دانش‌آموزانش برای داشتن نگاهی تازه به زندگی است.

۴. مثل آب خوردن Easy A

مثل آب خوردن

اما استون Emma Stone در این فیلم کمدی بازی می‌کند و داستانش درباره دختر خوب مدرسه است که تصمیم می‌گیرد از شایعه‌هایی که درباره او به راه افتاده به نفع خودش استفاده کند.

۵. انتخابات Election

انتخابات مدرسه

متیو برودریک Matthew Broderick و ریس ویترسپون Reese Witherspoon در این فیلم بازی می‌کنند که داستانش درباره معلمی است (برودریک) که قصد دارد جاه‌طلبی دانش‌آموزانش برای انجمن دانش‌آموزی را از بین ببرد.

۶. Fast Times at Ridgemont High

فیلم دهه هشتاد 1982

شان پن Sean Penn، جنیفر جیسن لی Jennifer Jason Leigh و جاج رینهولد Judge Reinhold در این فیلم طنز دبیرستانی که درباره روابط جنسی، مواد مخدر و راک‌اند‌ رول است بازی می‌کنند.

۷. مرخصی فریس بولر Ferris Bueller’s Day Off

مرخصی فریس بولر مدرسه

در این فیلم مدرسه ای کلاسیک خنده‌دار اثر جان هیوز John Hughes، متیو برودریک نقش شخصیت ستاره عنوان فیلم را بازی می‌کند که بارها با بهترین دوست و دوست‌دخترش از کلاس فرار می‌کنند.

۸. ویل هانتینگ خوب Good Will Hunting

رابین ویلیامز در ویل هانتینگ خوب

این فیلم تحسین‌شده با بازی مت دیمون Matt Damon و رابین ویلیامز درباره پسر جوانی‌ست که به‌عنوان فراش در دانشگاه ام‌آی‌تی کار می‌کند. او به کمک روانشناسی نیاز دارد تا بتواند از استعداد ریاضی ذاتی‌اش بهره‌مند شود.

۹. گریس Grease

گریس ژانر موزیکال

در تیتر این فیلم موزیکال راک که درباره دبیرستانی در دهه ۱۹۵۰ با صحنه‌های درخشان است نام جان تراولتا و الیویا نیوتن جان Olivia Newton-John به چشم می‌خورد.

۱۰. هذرها Heathers

هذرها مدرسه

در این فیلم کمدی سیاه که درباره قتل در یک گروه دبیرستانی است بازیگرانی چون وینونا رایدر Winona Ryder، کریستین اسلیتر Christian Slater و شانن دوهرتی Shannen Doherty بازی می‌کنند.

۱۱. دختران بدجنس Mean Girls

دختران بدجنس مدرسه

داستان این فیلم درباره دختر نوجوانی است که تا ۱۶ سالگی در خانه درس‌خوانده و حالا برای اولین بار وارد دبیرستانی مدرن با دنیای دختران امروزی می‌شود. لیندزی لوهان Lindsay Lohan، ریچل مک‌آدامز Rachel McAdams و تینا فی Tina Fey از بازیگران این فیلم کمدی هستند.

۱۲. مدرسه راک School of Rock

مدرسه راک

جک بلک Jack Black در این فیلم نقش یک گیتاریست را بازی می‌کند که از گروهش بیرون انداخته‌شده و برای فراهم کردن پول خود را جای معلم یک مدرسه خصوصی قرار می‌دهد که به‌صورت مخفیانه به بچه‌های کلاس موسیقی راک یاد می‌دهد.

۱۳. بایست و تحویل بده Stand and Deliver

بایست و تحویل بده مدرسه

داستان فیلم مدرسه ای بر اساس زندگی واقعی یک معلم ریاضی در شرق لس‌آنجلس است که دانش‌آموزان و سیستم آموزشی را به چالش می‌کشد. از بازیگران این فیلم می‌توان به ادوارد جیمز آلموس Edward James Olmos و لو دایموند فیلیپس Lou Diamond Phillips اشاره کرد.

۱۴. کلوپ صبحانه The Breakfast Club

کلوب صبحانه دهه هشتاد

در یک آخر هفته، پنج دانش‌آموز دبیرستانی با خصوصیت‌های مختلف در جلسه تنبیهی با هم آشنا شده و متوجه وجه اشتراک‌های زیادی بین خود می‌شوند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۴ تا از بهترین فیلم‌ های مدرسه ای اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط