باکس آفیس: Downton Abbey با فروش بالای خود Rambo و Ad Astra را زمین می‌زند

امتیاز دهید post

در یک غافل‌گیری، «دانتون ابی» فاتح رقابت تنگاتنگ باکس آفیس این آخر هفته شد و توانست با فروش ۳۱ میلیون دلاری در ۳۰۷۹ سالن سینما، مانند بولدوزر از روی آخرین قسمت مجموعه‌ی افسانه‌ای «رمبو» و یک فیلم فضایی با درخشش یکی از مشهورترین ستاره‌های سینما، برد پیت، رد شود.
«به سوی ستارگان» با حضور برد پیت توانست با فروش تخمینی ۱۹.۲ میلیون دلار در ۳۴۶۰ منطقه از «رمبو: آخرین خون» جلو بزند. «آخرین خون» در ۳۶۱۸ سالن سینما ۱۹ میلیون دلار فروخت و در میان این سه فیلم، بیشترین تعداد سینماهای در حال پخش را داشت. ممکن است پس از جمع زدن فروش آخر هفته در دوشنبه، ترتیب آن‌ها تغییر کند. (با ورود به آخر هفته بسیاری معتقد بودند «رمبو» غوغا خواهد کرد.)

«دانتون ابی» در خارج از آمریکا هم فروش خوبی دارد، و تا به حال توانسته است ۳۰.۸ میلیون دلار در ۳۲ مارکت بفروشد و جمع فروش جهانی خود را به ۶۱.۸ میلیون دلار برساند که در مقابل بودجه‌ی تولید ۱۷ میلیون دلاری آن پیش از تبلیغات، عدد تحسین‌برانگیزی به حساب می‌آید. این فیلم در انگلستان که برای اولین بار در آخر هفته‌ی گذشته آن‌جا اکران شد، ۱۵ میلیون دلار فروش داشت.
«دانتون ابی» در داخل آمریکا رکورد بزرگ‌ترین اکران را برای کمپانی پخش‌کننده‌ی مستقل فوکوس فیچرز زد، و قدرت خرید مخاطبان بزرگ‌سال را به اثبات رساند. بیش از ۵۰ درصد خریداران بلیت سینما برای این فیلم در روز جمعه بالای ۴۵ سال سن داشتند — و ۳۲ درصد آن‌ها هم بالای ۵۵ سال بودند.
گذشته از «ماموریت غیرممکن» و مجموعه فیلم «استار ترک» این فیلم که ادامه‌ی سریال محبوب انگلیسی است یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اقتباسی از سریال‌های تلویزیونی شد.

دونالد ساترلند برد پیت

برای مقایسه بد نیست بدانید فیلم «دار و دسته» — که مانند این فیلم از بازیگران سریال تلویزیونی‌اش استفاده کرده بود — در اکران خود در سال ۲۰۱۵ با ۱۰.۳ میلیون دلار فروش سقوط سهمگینی را تجربه کرد.
«دانتون ابی» بیش از سه سال پس از پایان یافتن سریال آی‌تی‌وی و پی‌بی‌اس — ساخته‌ی جولیان فلوز — در سال ۲۰۱۶، اکران می‌شود. داستان آن درباره‌ی خانواده‌ی کراولی و خدمت‌کاران آن‌ها در سال ۱۹۲۷ است، زمانی که پادشاه جرج پنجم و ملکه مری قصد ملاقات با آن‌ها را دارند. فوکوس این فیلم را در داخل آمریکا پخش می‌کند، و پخش آن در خارج از آمریکا به عهده‌ی کمپانی مادر، یونیورسال، است (تهیه‌کننده‌ی سریال که کمپانی کارناوال فیلمز بود یکی از کمپانی‌های ان‌بی‌سی یونیورسال است).

«به سوی ستارگان» به کارگردانی جیمز گری به لطف اکران پرشکوهی که در جشنواره‌ی فیلم ونیز داشت و سوپراستاری که در آن بازی کرده است، کمی فراتر از انتظارات ظاهر شد.
دیزنی این فیلم ۸۰ میلیون دلاری را که به تهیه‌کنندگی نیو رجنسی ساخته شده بود، وقتی امپراطوری فاکس قرن بیستم را به تصاحب خود درآورد، صاحب شد. (اکران «به سوی ستارگان» چندین بار با تاخیر مواجه شده است، حتی پیش از ادغام فاکس و دیزنی.)
«به سوی ستارگان» در اکثر نقاط جهان در این آخر هفته اکران شد، و با فروش ۲۶ میلیون دلاری در ۴۴ مارکت خارجی توانست جمع فروش جهانی خود را به ۴۵.۲ میلیون دلار برساند. این فیلم همچنین فروش خوبی در سالن‌های سینمایی آی‌مکس داشت، که در مجموعه ۶.۶ میلیون دلار از فروش آن‌را تشکیل می‌دهد.

«رمبو: آخرین خون» از کمپانی‌های لاینزگیت و میلنیوم قرار است آخرین عنوان این مجموعه فیلم ۳۷ ساله باشد که در کنار «راکی»، سیلوستر استالونه را — که حالا ۷۳ سال دارد — تبدیل به یک برند اکشن جهانی کند.
این فیلم عملکردی مشابه قسمت اخیر «رمبو» دارد که در سال ۲۰۰۸ در داخل آمریکا با ۱۸.۲ میلیون دلار فروش، بدون در نظر گرفتن تورم، اکران شد.
اکثریت مخاطبان این اکشن مثبت ۱۷ سال را مردان با ۶۴ درصد حضور تشکیل دادند، در حالی‌که ۷۷ درصد تماشاگران بالای ۲۵ سال سن داشتند، و ۴۹ درصد آن‌ها بالای ۳۵ سال بودند.

شیادان

«آن: بخش دوم» با اختلاف اندکی توانست از «شیادان» جلو بزند و در سومین آخر هفته‌ی خود جایگاه چهارم جدول باکس آفیس را تصاحب کند. این فیلم با ۱۷.۲ میلیون دلار فروش در ۴۱۵۶ سالن سینما به جمع فروش داخلی ۱۷۹.۲ میلیون دلار دست یافت. این فیلم ترسناک در خارج از آمریکا با فروش ۲۱.۳ میلیون دلار از ۷۸ مارکت، جمع فروش خارجی خود را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور داد. «آن: بخش دوم» تا پایان یکشنبه توانست جمع فروش جهانی خود را به ۳۸۵.۱ میلیون دلار برساند.
«شیادان» از اس‌تی‌اکس فیلمز با افت ۴۹ درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۱۷ میلیون دلار در ۳۵۲۵ سالن سینما، به جمع فروش داخلی ۶۲.۶ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۷۲ میلیون دلار دست یافت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس: Downton Abbey با فروش بالای خود Rambo و Ad Astra را زمین می‌زند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط