جکی چان از مبارزه‌اش با بروس لی در فیلم Enter the Dragon می‌گوید

امتیاز دهید post

تابستان گذشته و با بازی مایک موه در نقش بروس لی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو، این اسطوره دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. حالا در یک پست اینستاگرامی، جکی چان از خاطراتش در حین فیلم‌برداری فیلم «اژدها وارد می‌شود» با این نماد هنرهای رزمی هنگ‌کنگ-آمریکا، می‌گوید. این فیلم لی را به ستاره‌ای در سرتاسر دنیا تبدیل کرد. هم‌چنین بنابر اطلاعات سایت IMDb، این فیلم یکی از اولین ایفای نقش‌های چان، در نقش یک خلافکار زندانی، بوده است.
چان در ویدیویی بر روی اکانت اینستاگرام بروس لی، که توسط دخترش شانون لی اداره می‌شود، می‌گوید که دلش می‌خواسته “تا جایی که ممکن بود بروس لی او را بغل کند”.
حضور شخصیت بروس لی در «روزی روزگاری هالیوود» در ماه‌های اخیر حواشی زیادی را به دنبال داشته است. شانون لی تصویر ارائه شده از پدرش در این فیلم را نقد کرده و تارانتینو نیز خیلی سریع از فیلم‌اش دفاع کرد. در حالی که شانون لی ادعا دارد فیلم پدرش را به عنوان یک “عوضی مغرور که پر از حرف‌های توخالی بود” نشان داده است، تارانتینو به رسانه‌ها در این رابطه گفته است:

” بروس لی مرد مغروری بود… جوری که او حرف می‌زد، من خیلی از آن‌ها را از خودم درنیاوردم، بلکه کاملا واقعی بودند. من شنیدم که او چیزهایی از این دست می‌گفت. اگر مردم می‌گویند که او هیچ‌وقت نگفت که می‌تواند محمد علی را بزند، باید بگویم که چرا گفته بود. نه تنها این را گفته بود، بلکه همسرش لیندا لی نیز این را در اولین زندگی‌نامه‌اش آورده بود. مطمئنا لیندا هم این را گفته بود.”
بروس لی در حرفه‌ی کاری‌اش سختی‌های زیادی را متحمل شد. او برای متناسب ماندن برای بازی در فیلم‌های هنرهای رزمی‌اش، برنامه‌ی زندگی‌ای شامل ورزش‌ها و رژیم‌های غذایی بسیار سخت داشت. لی در صحنه‌های نبرد فیلم‌هایش کاملا خلاقانه کنترل صحنه‌‌ها را در اختیار خود داشت، اتفاقی که در آن زمان برای هر ستاره‌ی سینمایی، چه برسد به یک ستاره‌ی آسیایی-آمریکایی، اتفاقی نادر بود.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی رایان لاتانزیو در سایت indiewire است.

نوشته جکی چان از مبارزه‌اش با بروس لی در فیلم Enter the Dragon می‌گوید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط