اهدای مهم‌ترین جایزه سینمای هند، جایزه دادا‌صاحب فالک، به آمیتاب باچان

امتیاز دهید post

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جایزه سینمای هند، جایزه دادا‌صاحب فالک، به ستاره سینمای بالیوود، آمیتاب باچان، اهدا خواهد شد.
وزیر اطلاعات و تلویزیون هند، پراکش جوادکار در توییتر خود این خبر را اعلام کرد:

“اسطوره بالیوود، آمیتاب باچان، کسی که منبع الهام دو نسل بوده است، برای دریافت جایزه دادا‌صاحب فالک انتخاب شده است. تمام کشور و جامعه هند در سرتاسر دنیا از این خبر خوشحال هستند. از صمیم قلب به او تبریک می‌گویم.”

این جایزه به نام دادا‌صاحب فالک، کسی که اولین فیلم هندی به نام «راجا هاریشچاندرا» را در سال ۱۹۱۳ ساخت، نام‌گذاری شده است.
فضای مجازی پر از تبریک به این ستاره شد و او در جواب در توییتر خود گفت:

“برای جواب دادن به این همه محبت کلمه کم آورده‌ام… برای مهربانی و سخاوتی که دریافت کردم… بسیار سپاس‌گذارم… و صمیمانه از شما تشکر می‌کنم.”

باچان ۷۶ ساله، امسال پنجاهمین سالگرد حضورش در سینما را جشن گرفت. او تا امروز در بیش از ۲۰۰ فیلم حضور داشته و بیشترین فعالیت او در بالیوود در دهه ۷۰ و ۸۰ بوده است. او برای بازی در نقش شخصیت مردهای جوان عصبانی در فیلم‌های موفقی چون «زنجیر»، «دیوار» و «شعله» به شهرت رسید. موفقیت او در سینمای هند باعث شد که کارگردان فرانسوی، فرانسوا تروفو او را “صنعت سینمای یک نفره” بنامد.
در سال ۲۰۰۰، باچان در تلویزیون حضور پیدا کرد و مجری نسخه هندی برنامه «چه کسی می‌خواد یک میلیونر باشد؟» شد. او هنوز هم در یازدهمین فصل از این برنامه تلویزیونی مجری‌گری آن را به عهده دارد.
باچان در سال ۲۰۱۳ برای اولین‌بار در هالیوود و در فیلم «گتسبی بزرگ» ساخته باز لورمن حضور داشت. او به تازگی در فیلم بالیوودی Badla، نسخه هندی فیلم اسپانیایی «مهمان نامرئی» بازی کرده است.
در بین تمام جوایز و افتخارات باچان، می‌توان به دریافت بالاترین نشان افتخار فرانسه، نشان لژیون دونور در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.
جایزه دادا‌صاحب فلک در بخشی از مراسم جوایز بین‌المللی فیلم در نیو دهلی، توسط رییس جمهور هند، رام نات کوویند به باچان اهدا خواهد شد. تاریخ این مراسم هنوز اعلام نشده است.
این مطلب از نوشته نیای بوشان در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

نوشته اهدای مهم‌ترین جایزه سینمای هند، جایزه دادا‌صاحب فالک، به آمیتاب باچان اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط