باکس آفیس – Abominable با فروش خود جدول رده‌بندی را جابه‌جا می‌کند

امتیاز دهید post

«نفرت‌انگیز» از کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن که اولین عنوان انیمیشنی استودیویی در فصل پاییز است به راحتی توانست با فروش ۲۰.۹ میلیون دلاری در ۴۲۴۲ سالن سینما صدرنشین جدول باکس آفیس شود.
«نفرت‌انگیز» ساخته‌ی فیلم‌ساز جیل کالتون است، اولین زنی که به عنوان کارگردان ارشد و نویسنده‌ی یک انیمیشن استودیویی هالیوودی شناخته می‌شود (تاد ویلدرمن کارگردان دوم این فیلم به شمار می‌رود). همچنین این فیلم اولین همکاری بین دریم‌ورکس انیمیشن و پرل استودیوز چین است. این فیلم قرار است در روز سه‌شنبه در چین اکران شود.
این عنوان خانوادگی در خارج از آمریکا توانست ۸.۸ میلیون دلار در ۳۰ مارکت بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به ۱۰.۲ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۳۱ میلیون دلار برساند.

این فیلم در مورد ماجراجویی‌های یک نوجوان (با صداپیشگی کلویی بنت) و دو دوستش (با صداپیشگی تنزینگ نورگای و آلبرت تسای) است که یک سفر ۲۰۰۰ مایلی در طول چین را به مقصد هیمالیا آغاز می‌کنند تا دوباره یتی جوان، که به او اورست می‌گویند، را به خانواده‌اش برسانند. آن‌ها در همه حال باید یک قدم جلوتر از مردی ثروتمند (با صداپیشگی ادی ایزارد) و جانورشناسی مشتاق (با صداپیشگی سارا پلسون) باشند که قصد دارند این موجود جادویی را زندانی کنند.
این فیلم که امتیاز A از طرف مخاطبانش در سینمااسکور دریافت کرده و تماشاگرانش پس از خروج از سینما بازخوردهای مثبتی در مورد آن به پسترک داده‌اند، در مارکت‌های آسیایی و اسپانیایی‌تبار عملکرد بسیار خوبی داشت. از میان خریداران بلیت، ۴۲ درصد سفیدپوست بودند، و پس از آن‌ها اسپانیایی‌تبارها (با ۲۸ درصد)، آسیایی‌ها و سایرین (با ۱۸ درصد)، و آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با ۱۲ درصد) پس از آن‌ها قرار داشتند. نزدیک به نیمی از مخاطبان (۴۶ درصد) زیر ۱۸ سال سن داشتند.

دانتون ابی

«نفرت‌انگیز» بهترین اکران سال در میان عناوین انیمیشنی که قسمتی از یک مجموعه فیلم نیستند به حساب می‌آید.
«دانتون ابی» از کمپانی فوکوس فیچرز فروش جهانی خود را از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور داد. در داخل آمریکا، این فیلم در دومین آخر هفته‌ی خود با افت ۵۴ درصدی توانست ۱۴.۵ میلیون دلار بفروشد و با قرارگیری در جایگاه دوم جدول باکس آفیس، جمع فروش داخلی خرد را به ۵۸.۵ میلیون دلار برساند. این فیلم که در ادامه‌ی سریال محبوب تلویزیون انگلیس است در این آخر هفته ۱۰.۲ میلیون دلار فروخت و تا پایان یکشنبه، جمع فروش خارجی خود را به ۴۸.۶ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۱۰۷.۱ میلیون دلار رساند.

شیادان

«شیادان» از کمپانی اس‌تی‌اکس فیلمز با افت ۳۲ درصدی در سومین آخر هفته‌اش ۱۱.۵ میلیون دلار فروخت و جمع فروش داخلی خود را به ۸۰.۶ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۹۵.۴ میلیون دلار رساند.
«آن: بخش دوم» — که توانست مرز ۴۰۰ میلیون دلاری فروش در باکس آفیس جهانی را رد کند — در چهارمین آخر هفته‌ی خود با ۱۰.۴ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۱۹۳.۹ میلیون دلار رسانده است. در خارج از آمریکا، قسمت دوم این مجموعه فیلم ژانر وحشت با فروش ۱۱ میلیون دلاری، جمع فروش خارجی خود را به ۲۲۳.۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۴۱۷.۴ میلیون دلار رساند.

برد پیت

فیلم پرهزینه‌ی «به سوی ستارگان» از کمپانی‌های نیو رجنسی و فاکس در دومین آخر هفته‌ی خود به قعر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی سقوط کرد. این فیلم فضانوردی با حضور برد پیت ۱۰.۱ میلیون دلار فروخته و جمع فروش خود در داخل آمریکا تا به امروز را به ۳۵.۵ میلیون دلار رسانده است. این فیلم در خارج از آمریکا با فروختن ۱۸ میلیون دلار دیگر، به جمع فروش خارجی ۵۳.۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۸۹ میلیون دلار دست یافت.
«به سوی ستارگان» عملکردی بهتر از «رمبو: آخرین خون» داشت، که در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۸.۶ میلیون دلاری، توانست جمع فروش داخل آمریکا را تنها تا ۳۳.۲ میلیون دلار بالا بکشد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس – Abominable با فروش خود جدول رده‌بندی را جابه‌جا می‌کند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط