واکین فینیکس پس از سوالی که دربارهٔ خشونت Joker مطرح شد، مصاحبه را ترک کرد

امتیاز دهید post

مصاحبهٔ رابی کولین منتقد تلگراف با واکین فینیکس که موجب ترک او از محل گردید، خیلی زود وایرال شد. پرسش کولین این بود که: “آیا ممکن است «جوکر» برای آدم‌هایی که شبیه شخصیت اصلی هستند الهام‌بخش باشد و نتایج فجیعی به بار آورد؟” فینیکس واکنش تندی نشان داد و از محل خارج شد.
به گزارش تلگراف، فینیکس پس از ترک مصاحبه حدود یک ساعت قدم می‌زده است. وقتی او دوباره به مصاحبه بازگشت توضیح داد که چون به چنین پرسشی فکر نکرده بود دچار وحشت شد. البته در ادامهٔ مصاحبه نیز پاسخ روشنی به این سوال نداد.
پس از نمایش «جوکر» در جشنواره ونیز و تعلق گرفتن جایزهٔ شیر طلایی به آن، بسیاری از منتقدان با یادآوری «راننده تاکسی» و «پرتقال کوکی»، نگران رواج خشونت موجود در داستان و شخصیت این فیلم هستند.

از برخی همکاران فینیکس نیز سوال مشابهی پرسیده شده است. ورایتی از زازی بیتز هم‌بازی او پرسید که آیا «جوکر» بیش از حد برای بازیگر اصلی‌اش همدلی قائل شده یا نه، و او در پاسخ گفت: “این نوعی از همدلی نسبت به انزوا و نوعی همدلی نسبت به آن چه وظیفهٔ ما به عنوان جامعه برای رسیدگی به افرادی که از این موضوع رنج می‌برند است. در حال حاضر آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع وجود دارد. آیا این همدلی برای این موضوع است یا تنها مشاهده‌ٔ رنج چنین شخصیت‌هایی است؟”
«جوکر» از ۴ اکتبر اکران خواهد شد.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ زک شارف در سایت indiewire.com است.

نوشته واکین فینیکس پس از سوالی که دربارهٔ خشونت Joker مطرح شد، مصاحبه را ترک کرد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط