جنجال‌های پیرامون فیلم جوکر Joker جدیدترین ساخته کمپانی وارنر برادرز

امتیاز دهید post

نقدهای زیادی به «جوکر» Joker، این ساخته کمپانی وارنر برادرز، برای نمایش خشونت زیاد و ایجاد حس دلسوزی و هم‌دلی با یک قاتل زنجیره‌ای، وارد شده است. این استودیو بالاخره سکوت را شکست و بیانیه‌ای برای جواب به این ادعا که آن‌ها سعی در خوب نشان دادن این قاتل زنجیره‌ای دارند، منتشر کرد.

“اشتباه نکنید، نه خود شخصیت جوکر و نه فیلم «جوکر» هیچ‌کدام تاییدی بر خشونت در دنیای واقعی، به هیچ صورتی نیست. هدف فیلم، فیلم‌سازان و استودیوی ساخت آن، به هیچ‌ عنوان نمایش جوکر به عنوان یک قهرمان نبوده است.”

پس از این‌که خانواده‌ها و دوستان قربانیان حادثه تیراندازی مراسم اکران فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۲ در آرورا، نامه‌ای برای بیان نگرانی‌های خود در مورد اکران این فیلم جدید به وارنر برادرز فرستادند، این کمپانی بیانیه‌ای در رد این نگرانی منتشر کرد.

در این نامه این خانواده‌ها از تصمیم این کمپانی و حق آن‌ برای ساخت فیلم «جوکر» و دادن جنبه هنری به این داستان، حمایت کردند. با این وجود از این کمپانی خواستند که قدمی برای جنبش کنترل اسلحه بردارد، برای مثال ارتباط نداشتن با کاندیدای سیاسی که ارتباطی با انجمن ملی سلاح دارند.
وارنر برادرز نگرانی خود از این موضوع را اعلام کرد و به سابقه این کمپانی در حمایت از این جنبش نیز اشاره کرد:

“خشونت با اسلحه به یکی از معضلات اساسی جامعه ما تبدیل شده است، و ما همدلی عمیق خود را با خانواده‌ها و قربانیان این حوادث اعلام می‌کنیم. کمپانی ما سابقه طولانی در کمک‌ مالی به قربانیان خشونت، از جمله قربانیان حادثه ناگوار آرورا، داشته است و در هفته‌های اخیر کمپانی ما به کمپانی‌های دیگری پیوسته است که خواستار تصویب قانونی برای حل این مشکل فراگیر که در عین‌حال به نفع هر دو حزب باشد، هستند. با این‌ وجود وارنر برادرز باور دارد که یکی از اصول داستان‌سرایی ترغیب به صحبت کردن و پرداختن به موضوعات حساس و پیچیده است.”

این نامه فرستاده شده برای کمپانی وارنر برادرز توسط افراد زیادی از خانواده‌های قربانیان حادثه آرورا امضا شده بود، از جمله سندی و لونی فیلیپس، والدین جسیکا گوی ۲۴ ساله، ترسا هوور، مادر الکساندر جی. بویک ۱۸ ساله، هدر درمن که دخترخاله‌اش اشلی موزر، فرزند به دنیا نیامده خود و دختر ۶ ساله‌اش را از دست داده بود و تینا کوون، کسی که پسرش شاهد این تیراندازی بود. آن‌ها در نامه خود بیان کردند که “هر کسی که با دنیای داستان‌های مصور آشنا باشد می‌داند که قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد.”
حادثه تیراندازی در آرورا، در هنگام نمایش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، ۱۲ کشته و ۷۰ زخمی بر جا گذاشت. کمپانی وارنر برادرز ۱ میلیون دلار به خیریه‌‌ای برای کمک به خانواده قربانیان اهدا کرد.
«جوکر» داستان یک استندآپ کمدین را روایت می‌کند که مشکلات روحی و روانی او شدت می‌گیرد و در نهایت باعث روی آوردن او به کارهای خلاف می‌شود.

جوکر فیلم سینمایی

در نهایت جنایت‌های او باعث ترغیب شدن بقیه و به وجود آمدن معضل بزرگی می‌شود. این فیلم نقدهای بسیار خوبی، مخصوصا برای بازی تاثیرگذار خواکین فینیکس، دریافت کرده است، اما برخی از منتقدین نگران تاثیر آن بر روی جامعه هستند.
کارگردان «جوکر»، تاد فیلیپس، در مصاحبه‌ای به وبسایت IGN گفت که این فیلم رفتار شخصیت جوکر را توجیه نمی‌کند.

“این فیلم تاثیر نبود عشق، وجود آسیب‌های دوران کودکی و کمبود محبت در دنیای امروزی را بیان می‌کند. و به نظرم مردم باید این پیام‌ها را بشنوند.”

سینماهای آمریکا به درخواست نگرانی این والدین برای بیشتر کردن نیروهای امنیتی در زمان اکران «جوکر» در روز ۴ اکتبر، پاسخی نداند. با این‌حال، یکی از منابع نزدیک اعلام کرد که همگی از حساسیت این ماجرا باخبرند و تمام نیروهای امنیتی خود را آماده نگه داشته‌اند.
این مطلب از نوشته برت لنگ در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته جنجال‌های پیرامون فیلم جوکر Joker جدیدترین ساخته کمپانی وارنر برادرز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط