معرفی ۱۰ چهره پرداز بزرگ و آثاری که در فیلم های هالیوودی خلق کردند

5/5 - (1 امتیاز)

قطعاً یکی از دلایل موفقیت فیلم‌های بزرگ به چهره پردازی قدرتمند آن‌ها برمی‌گردد. بنابراین ما در این مطلب، ده چهره پرداز موفق و آثارشان را معرفی کرده‌ایم. آثاری که باعث شد آن‌ها در فیلم‌های هالیوودی به شهرت برسند و یا برنده جوایز معتبر سینمایی شوند.

۱۰ – جان کجلیون جونیور John Caglione Jr

جان کجلیون جونیور فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دهه ۷۰ میلادی از برنامه طنز تلویزیونی «پخش زنده شنبه شب» (SNL) شروع کرد و در ابتدا او برای کمدین‌های معروف چهره‌پردازی می‌کرد. موفقیت جان اما از لحظه‌ای آغاز شد که وی نامزد دریافت جایزه اسکار چهره پردازی برای فعالیتش در فیلم مشهور «دیک تریسی» ۱۹۹۰ Dick Tracy گردید و این موفقیت با دومین نامزدی‌اش برای چهره پردازی محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تبه‌کار تاریخ اخیر، جوکر با نقش‌آفرینی هیث لجر، استحکام پیدا کرد. او در سریال «سوپرانوز» The Sopranos و فیلم‌هایی نظیر «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» ۲۰۱۴ The Amazing Spider-Man 2‍، «افسانه زمستان» ۲۰۱۴ Winter’s Tale، «گانگستر آمریکایی» ۲۰۰۷ American Gangsterو «۳:۱۰ به یوما» ۲۰۰۷ نیز به عنوان چهره پرداز فعالیت کرده است.

۹ – گرگ کانوم Greg Cannom

 گرگ کانوم چهره پرداز

این مورد احتمالاً حرفه‌‌ای‌ترین و همه‌فن‌حریف‌ترین چهره پرداز در دنیای تجارت نمایشی باشد. او ابتدا در کارهایی نظیر موزیک ویدیو «تریلر» Thriller مایکل جکسون به عنوان چهره پرداز فعالیت کرد. سپس در «خانم داوت‌فایر» ۱۹۹۳ Mrs. Doubtfire و «دراکولای برام استوکر» Bram Stoker’s Dracula اثر فرانسیس فورد کوپولا چهره پردازی کرد و بعدتر در فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» The Curious Case of Benjamin Button عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش نشان داد. علاوه‌بر همه این‌ها او شش بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین چهره پردازی برای فیلم‌هایی نظیر «ذهن زیبا» A Beautiful Mind و «تایتانیک» Titanic شده است. گرگ کانوم در سال ۲۰۱۸ جایزه افتخاری هنرمندان چهره پرداز هالیوود و انجمن سبک‌پردازان مو را به پاس یک عمر فعالیت هنری دریافت کرده است.

۸ – میشل برک Michèle Burke

میشل برک

این چهره پرداز بااستعداد ایرلندی‌تبار، نخستین بار در سال ۱۹۸۱، یعنی زمانی که تنها ۲۰ سال داشت، به دلیل فعالیت برجسته و از لحاظ زیبایی‌شناسی اغواکننده در فیلم Quest for Fire توانست برای خودش نام و نشانی به دست آورد. پس از آن او برای جایزه اسکار بهترین چهره پردازی نامزد گردید. آثار برجسته او در فیلم‌هایی نظیر «آستین پاورز: جاسوسی که مرا تکان داد» Austin Powers: The Spy Who Shagged Me و «قفس» cage دیده می‌شود. میشل برک تاکنون دو بار برنده جایزه بهترین چهره پردازی اسکار شده است. کارهای میشل را می‌توان بدون توقف هم در فیلم‌های پرطرفدار با بودجه زیاد و هم در درام‌های با بودجه کم مشاهده کرد که منجر به این می‌شود که او یکی از چندجانبه‌ترین رزومه‌ها را در تمام هالیوود داشته باشد.

۷ – جک پیرس Jack Pierce

جک پیرس

جک پیرس به ما این امکان را داده است که بسیاری از مشهورترین هیولاهای هالیوود را همانطور که هست ببینیم. طرح‌های گریم او بیشتر برای فیلم‌های کلاسیک یونیورسال استودیوز نظیر «فرانکنشتاین» Frankenstein، «مرد گرگ‌نما» The Wolf Man و «دراکولا» Dracula است. فعالیت ماندگار این هنرمند یونانی‌تبار در استودیوی فیلم‌سازی یونیورسال تاثیر به سزایی در انواع زمینه‌های سرگرمی، از جمله چهره پردازی، بر هنرمندانی نظیر ریک بیکر و تام ساوینی داشته است. او در دنیای سرگرمی‌های نمایشی و طراحی مواد، نوآوری‌های زیادی را به کار برده بود. در سال ۲۰۰۳، جایزه‌ای افتخاری برای پیرس، از جانب هنرمندان چهره پرداز هالیوود و انجمن سبک‌پردازان مو به پاس یک عمر دستاورد هنری در نظر گرفته شد.

۶ – ویلیام جِی. تاتل William Tuttle

ویلیام جِی. تاتل چهره پرداز

ویلیام تاتل چهره پرداز یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های دنیا، یعنی «جادوگر شهر اُز» ۱۹۳۹ The Wizard of Oz است. او به فعالیت حرفه‌ای خودش در همان زمان، برای مدت‌ها خاتمه داد اما نام او، بارها و بارها در مجامع مختلف به یاد آورده می‌شد. ویلیام مسئول چهره پردازی فیلم‌های کلاسیک زیادی از جمله «شمال از شمال غربی» ۱۹۵۹ North by Northwest، «آواز در باران» ۱۹۵۲ Singin’ in the Rain، «سیاره ممنوعه»‍ ۱۹۵۶ Forbidden Planet و «ماشین زمان» ۱۹۶۰ The Time Machine بوده است.

۵ – ریک بیکر Rick Baker

ریک بیکر چهره پرداز

ریک بیکر یکی از دنباله‌روهای جک پیرس است. او برای چهره‌پردازی فیلم‌هایی نظیر «گرگ‌نمای آمریکایی در لندن» ۱۹۸۱ An American Werewolf in London و «مرد گرگ‌نما» ۲۰۱۰ The Wolfman مشهور شد. بیکر در چهره پردازی موزیک ویدیو «تریلر» مایکل جکسون و همچنین فیلم «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» ۲۰۰۰ How the Grinch Stole Christmas فعالیت داشته است. ریک بیکر ۱۰ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و ۷ تا از آن‌ها را برنده شده است. او بازیگر هم هست و در فیلم‌های معروف زیادی در یک نقش کوتاه ظاهر شده است.

۴ – مندی هال Mandy Hall

مندی هال چهره پرداز

مندی هال از اوایل دهه ۹۰ میلادی در صنعت فیلم‌سازی فعالیت می‌کند. بهترین کار او به عنوان یک چهره پرداز سینمایی در فیلم «پیشتازان فضا» ۲۰۰۹ Star Trek جی. جی. آبرامز است که او برای این فیلم جایزه اسکار بهترین چهره پردازی را دریافت کرد. علاوه بر این، مندی هال در «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» ۲۰۱۰ Wall Street: Money Never Sleeps و «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته» ۲۰۱۴ Teenage Mutant Ninja Turtles نیز به عنوان چهره پرداز فعالیت داشته است.

۳ – کریس ولاس Chris Walas

کریس ولاس چهره پرداز

کریس ولاس در فیلم‌های ژانر وحشت چهره پردازی می‌کند. او با فعالیت در فیلم «مگس» ۱۹۸۶ The Fly به شهرت رسید. این موضوع در طول مسیر حرفه‌ای او واقعاً تاثیرگذار بود و کریس جایزه اسکار بهترین چهره پردازی را برای فعالیت در این فیلم دریافت کرد. علاوه بر این، کریس در فیلم‌های «گرملینز» ۱۹۸۴ Gremlins و «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده» ۱۹۸۱ Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark نیز به عنوان چهره‌پرداز فعالیت داشته است. ولاس کارگردان هم هست و فیلم «مگس ۲» ۱۹۸۲ The Fly II را خودش کارگردانی کرده است.

۲ – ریچارد تیلر Richard Taylor

ریچارد تیلر

اگر شما طرفدار واقعی سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»‌ The Lord of the Rings هستید، قطعاً باید بدانید که ریچارد تیلر مسئول چهره پردازی این افسانه حماسی است. او به خاطر این فیلم‌ها توانست تندیس اسکار را برای بهترین چهره پردازی دریافت کند. تیلر تاکنون ۶ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که موفق شده است ۵ مورد از آن‌ها را به خانه ببرد. او در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری برای فیلم «کینگ کونگ» King Kong شد. به جز این یک مورد بقیه جوایز اسکارش به مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» بازمی‌گردد.

۱ – استن وینستون Stan Winston

استن وینستون چهره پرداز

استن وینستون علاوه بر چهره پردازی در جلوه‌های ویژه بصری نیز تخصص داشت. وینستون در فیلم‌های زیادی از جمله «ادوارد دست‌قیچی» ۱۹۹۰ Edward Scissorhands، «بازگشت بتمن» ۱۹۹۲ Batman Returns، «ماهی بزرگ» ۲۰۰۳ Big Fish، «نابودگر ۲» ۱۹۹۱ Terminator 2، «بیگانه‌ها» ۱۹۸۶ Aliens و «پارک ژوراسیک» Jurassic Park به عنوان چهره پرداز فعالیت داشته است. درست است که اساس موفقیت فیلم تیم برتون، «ادوارد دست‌قیچی»، به حضور جانی دپ در آن برمی‌گردد ولی مشخصاً استن وینستون تلاش زیادی در این فیلم داشته است. او در طول دوران زندگی خود ۹ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که چهار بار آن را برنده شده است. او برای فیلم «نابودگر ۲»‌ برنده هر دو جایزه بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری همزمان با هم شده است.
منبع: www.funcage.com

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته معرفی ۱۰ چهره پرداز بزرگ و آثاری که در فیلم های هالیوودی خلق کردند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط