خالق شخصیت رمبو، فیلم Rambo: Last Blood را تحقیرآمیز توصیف کرد

امتیاز دهید post

«رمبو: آخرین خون» مورد هجوم نقدهای منفی منتقدان قرار گرفته (این فیلم در راتن تومیتوز از ۹۶ نقد تنها ۲۶٪ امتیاز کسب کرده است)، اما ظاهرا هیچ‌کس به اندازهٔ دیوید مورل، خالق «رمبو» از این فیلم متنفر نیست. این نویسندهٔ ۷۶ ساله، اولین بار شخصیت جان جیمز رمبو را در سال ۱۹۷۲ در اولین رمانش به نام «اولین خون» معرفی کرد. کتاب مورل الهام‌بخش مجموعه فیلم‌های «رمبو» با بازی سیلوستر استالونه در نقش اصلی بوده که اولین فیلم آن در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و به تازگی آخرین فیلم به نام «رمبو: آخرین خون» به نمایش در آمده است.
مورل در اکانت توییترش از واکنش منفی منتقدان حمایت کرد. او نوشت: “من با این نقدهای منفی نسبت به «رمبو: آخرین خون» موافقم. این فیلم درهم و برهم است. من از وجود اسمم در کنار عوامل سازندهٔ فیلم خجالت‌ می‌کشم”.
مورل در مصاحبه‌ای که با نیوزویک داشت گفت که پس از تماشای این فیلم احساس حقارت و خواری داشته است. این فیلم به کارگردانی آدریان گرونبرگ، بار دیگر استالونه را در نقش اصلی به تصویر کشیده و ماجرای سفر رمبو به مکزیک را روایت می‌کند که قصد دارد برادرزاه‌اش را از دست آدم‌رباهای کارتل موادمخدر مکزیکی نجات دهد.

مورل گفت: “این فیلم به جای اینکه پر از احساسات باشد، خالی از آن است. پس از تماشای فیلم حس می‌کردم کمتر انسان‌ هستم و امروزه چنین پیامی مایهٔ تاسف است… می‌شد رمبو را جان اسمیت نامید و فیلم هم تغییری نمی‌کرد. تفکر پشت «آخرین خون» این است که بیننده با پیشینهٔ رمبو آشناست، اما مخاطبان زیر ۴۰ سال از دیدن بسیاری از صحنه‌ها متعجب خواهند شد”.
اریک کوهن منتقد ارشد ایندی‌وایر در نقدش به این فیلم امتیاز D+ داده و مجموعه فیلم‌های اکشن «رمبو» که مدت طولانی ادامه داشت را با «پایان دلگیر» و «متلاشی» توصیف کرده است. کوهن نوشت: “شاید رفتارهای کارتونی رمبو در سال‌های ریگان جذاب بود، اما حالا شبیه یک تقلای خسته‌کننده است”.
بسیاری از نقدهایی که دربارهٔ «آخرین خون» وجود داشت بر این باور بودند که این فیلم کلیشه‌های خطرناک مکزیکی را جاودانه کرده است. اکران این فیلم با فروش ۱۹ میلیون دلار در گیشه شروع شد و نمایش آن هم‌چنان ادامه دارد.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ زک شارف در سایت indiewire.com است.

نوشته خالق شخصیت رمبو، فیلم Rambo: Last Blood را تحقیرآمیز توصیف کرد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط