۱۰ فیلمی که در اسکار ۲۰۲۰ خواهید دید

امتیاز دهید post

بگذارید همهمه شروع شود! در شمارش معکوس امروز ۱۰ فیلمی که در اسکار ۲۰۲۰ خواهید دید، را معرفی کرده‌ایم.
در این لیست ما نگاهی انداخته‌ایم به ۱۰ فیلمی که به احتمال زیاد، نامزد یا برنده جوایز نود و دومین مراسم اسکار خواهند شد.

همچنین بخوانید:
اسکار ۲۰۲۰- پیشبینی ها برای بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی

۱۰ – فقط رحمت ۲۰۱۹ Just Mercy

«فقط رحمت»‌ به عنوان یک درام قانونی، شاید چارچوب‌شکن نباشد، اما اجراهای جیمی فاکس و مایکل بی.جردن حرف و حدیث‌های اسکار را فوراً بهم زده است. این فیلم براساس خاطرات بریان استیونسون، وکیل و فعال اجتماعی است که در واقع دفاعیات او از والتر مکمیلیان را روایت می‌کند. مکمیلیان کسی است که به اشتباه به یک قتل محکوم شده است. باتوجه به نقدها، جردن در نقش استیونسون می‌درخشد و فاکس فراتر از حد انتظار در نقش مکمیلیان ظاهر می‌شود. او چنان اجرای مسلط و قدرتمندی را ارائه می‌کند که استیو پاند در خبرگزاری درپ The Wrap، آن را قدرتمندترین اجرای او در این سال‌ها توصیف می‌کند. آیا فاکس قادر خواهید بود به زودی تندیس طلایی اسکار دیگری را در کنار جایزه‌ای که برای فیلم «ری» Ray برنده شد، قرار دهد.

۹ – چاقوکشی ۲۰۱۹ Knives Out

ریان جانسونِ کارگردان از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» The Last Jedi تا به اینجا، به کلی تغییر کرده است. «چاقوکشی» یک فیلم سنت‌گرا و ملهم از داستان‌های جنایی آگاتا کریستی است؛ با گروهی از بازیگران باورنکردنی که شامل دانیل کریگ، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، آنا دآرماس، کریس ایوانز، کریستوفر پلامر و … این لیست همچنان ادامه پیدا می‌کند. اما در حالی که همه آن‌ها (به ویژه آنا دآرماس) در اجراهای خود نیرومند ظاهر می‌شوند؛ دقیقاً چیزی که منتقدان جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را مات و مبهوت کرد، فیلم‌نامه هوشمندانه و کارگردانی ماهرانه ریان جانسون بود. این فیلم تحت عناوینی هم‌چون “مبتکر” و “شرورانه خوب مهندسی‌شده” توصیف شده است و پرداخت جدیدی از این ژانر را ارائه می‌کند. آیا ریان جانسون می‌تواند این مساله را که واقعاً “چه کسی جایزه اسکار بهترین کارگردانی یا بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را برنده خواهد شد؟”، حل کند.

۸ – فانوس دریایی ۲۰۱۹ The Lighthouse

رابرت اگرز در سال ۲۰۱۵ نخستین فیلم بلندش، «جادوگر» The Witch را کارگردانی کرد. یک فیلم اتمسفری در ژانر وحشت که مخاطب را به آرامی می‌سوزاند. فیلم با پایانی ویران‌کننده و به طور عالی راضی‌کننده به اوج خود می‌رسید. فیلم بعدی او «فانوس دریایی»، یک فیلم روان‌شناسانه ترسناک برجسته دیگری است که حس انزوایی را که به طور بسیار موثری در «جادوگر» تولید شده بود، به یک‌باره افزایش می‌دهد. منتقدان هر دو اجرای ویلم دفو و رابرت پتینسون را تحسین کرده‌اند، اگرچه دفو، در نقش نگهبان بامزه و داغدار فانوس دریایی، توماس ویک، سهم شیرمرد این گفتگوی نمایشی را دارد. آن‌ها همچنین به دلیل خلق اتمسفر ترسناک توسط طراح تولید، صدا و فیلم‌برداری سیاه‌- سفید جارین بلاشک مورد تحسین قرار گرفته‌اند. بهترین بازیگر مرد؟ بهترین فیلم‌برداری؟ طراحی تولید؟ «فانوس دریایی» برای تعداد معدودی می‌تواند کاملاً در صدر قرار گیرد.

۷ – خرگوش جوجو ۲۰۱۹ Jojo Rabbit

خرگوش جوجو اسکار

این یک فرضیه جسورانه است: یک طنزنامه درباره جنگ جهانی دوم که هیتلر را به عنوان یک دوست خیالی نشان می‌دهد و در مورد گفتن واقعیت، منتقدین به نوعی تقسیم‌بندی می‌شوند که آیا نویسنده- کارگردان، تایکا وایتیتی، حقیقت را کنار گذاشته است یا خیر. همانند فیلم کمدی زمان جنگ ۱۹۹۷، «زندگی زیباست» Life Is Beautiful، «خرگوش جوجو» وایتیتی واکنش‌های دو قطبی‌شده را برانگیخته است. فیلم‌نامه براساس رمان «Caging Skies» کریستین لئوننس است و داستان یک پسربچه به نام جوجو را روایت می‌کند. او کشف می‌کند که مادرش یک دختر یهودی را در اتاق زیر شیروانی پنهان کرده ‌است. معمای پیچیده اخلاقی‌اش با بهترین دوست خیالی‌اش، هیتلر (که توسط خود وایتیتی به شکلی خودنمایانه بازی می‌شود)، پیچیده‌تر هم می‌شود. با وجود این همه جنجال، «خرگوش جوجو» همچنان می‌تواند به جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی امیدوار باشد و البته پچ‌پچ‌هایی پیرامون اسکارلت جوهانسون برای گرفتن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم وجود دارد. او در این فیلم نقش مادر جوجو، رزی بتزلر را ایفا کرده است.

۶ – جودی ۲۰۱۹ Judy

یک درام زندگی‌نامه‌ای درباره صنعت نمایش و سرگرمی؟ بررسی کنید. یک بازیگر زن برنده جایزه اسکار؟ بررسی کنید. حضار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ایستاده کف زدند؟ دوباره بررسی کنید. جنل ریلی در مجله ورایتی، اینگونه نوشت که تاکنون مشابه چنین تشویق ایستاده‌ای که برای رنی زلوگر در «جودی» انجام شد، را ندیده است. در حقیقت زلوگر، مجبور شد به تماشاگران بگوید که تشویق خود را متوقف کنند. این فیلم براساس یک تئاتر موزیکال نامزد دریافت جایزه تونی، به نام «آخر رنگین‌کمان» End of the Rainbow، است. موضوع فیلم درباره واپسین اجراهای جودی گارلند در لندن، پیش از مصرف بیش از حد دارو در سال ۱۹۶۹ است. با وجود اینکه همه منتقدان فیلم را دوست نداشتند، اجرای زلوگر در نقش جودی تحت عنوان “اقدام اثربخش” و “بسیار خوب” توصیف شده است. به نظر می‌رسد نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن تا به اینجای کار برای او مسجل شده است.

۵ – فورد در برابر فراری ۲۰۱۹ Ford v Ferrari

مت دیمون کریستین بیل Ford v Ferrari اسکار

معلوم می‌شود… آن‌ها واقعاً به مانند آنچه عادت کرده‌اند، فیلم می‌سازند. در دنیای دنباله‌های فیلم‌های موفق پرفروش، «فورد در برابر فراری» یک درام مستقل است که به اصول اولیه بازمی‌گردد؛ بازیگران مشهور، داستانی دلگرم‌کننده و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز که توسط کارگردان «لوگان» Logan، جیمز منگولد، ساخته شده است. ستاره‌های این فیلم رقابتی زندگینامه‌ای، کریستین بیل در نقش یک راننده در این مسابقه و کن مایلز و مت دیمون در نقش طراح خودرو، کرول شلبی، کسی که در سال ۱۹۶۶ به فورد کمک کرد تا فراری را در لمانز شکست دهد. این فیلم همچنین ستاره آینده‌داری به نام نوآ جوپ را در نقش پیتر مایلز در اختیار دارد. در این نقطه از مسابقه، اگر این فیلم حداقل در یک یا چند گروه نامزد اسکار نشود، بسیار غافلگیرکننده خواهد بود.

۴ – انگل ۲۰۱۹ Parasite

به نظر می‌رسد که کارگردان بونگ جون-هو، از این اتفاق غیرمنتظره لذت می‌برد. فیلم‌هایش «میزبان» The Host، «شکافنده برف‌ها» Snowpiercer و «اوکجا» Okja، همه با یک دنیای خارق‌العاده و غیرقابل پیش‌بینی درگیر می‌شوند. اما او احتمالاً خودش را با «انگل» ارتقا داده است. یک تریلر کمدی درباره خانواده‌ای فقیر که به طور نابکارانه‌ای به خانواده ثروتمندی نفوذ می‌کنند و در پیش آن‌ها مشغول به کار می‌شوند. یک طنزنامه گیرا که تم آن برمی‌گردد به مبارزات طبقاتی‌ای که در «شکافنده برف‌ها» می‌توان یافت؛ اما با پیچ و خم‌های روایی بسیار بیشتر. این فیلم تاکنون جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ را برنده شده است و به نظر می‌رسد که یکی از مدعیان قدرتمند برای جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار باشد. با این وجود مطمئناً در آن بخش رقابت شدیدی با «پرتره یک بانو در آتش» Portrait of a Lady on Fire دارد. فیلمی که توانست هر دو جایزه نخل طلای جشنواره کن و بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کند.

۳ – داستان ازدواج ۲۰۱۹ Marriage Story

داستان ازدواج اسکار

“صمیمی” و در عین حال “دردناک”، “اندوه‌بار” و در عین حال “خنده‌آور”. این‌ها توصیفاتی است که منتقدان از فیلم کمدی- درام نوآ بامباک داشته‌اند. اسکارلت جوهانسون و آدام درایور، در این فیلم می‌درخشند. آن دو در نقش یک بازیگر و کارگردان تئاتر هستند که زندگی مشترکشان به سمت طلاق پیش می‌رود. «داستان ازدواج» تماشاگران را در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شگفت‌زده می‌کند و تحسین جهانی را برمی‌انگیزد. تمرکز بر روی فیلم‌نامه و کارگردانی بامباک است و همچنین اجراهای خالص و احساسی جوهانسون و درایور و لورا درن در یک نقش مکمل. با در نظر گرفتن نقدها، «داستان ازدواج» می‌تواند برای چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، نقش اول زن، نقش اول مرد، نقش مکمل زن و یا فیلم‌نامه در صدر قرار گیرد.

۲ – روزی زیبا در محله ۲۰۱۹ A Beautiful Day in the Neighborhood

روزی زیبا در محله

پس از نظاره کردن «America’s Dad» با «America’s Favorite Neighbor» چه چیزی را درمی‌یابید؟ ۲۰۱۸ مستند «تو همسایه من نیستی؟» Won’t You Be My Neighbor? را برای ما به ارمغان آورد و ۲۰۱۹ با «روزی زیبا در محله» نوستالژی فرد راجرز را ادامه می‌دهد. این فیلم سومین تلاش کارگردان، ماریل هلر، در فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای بعد از «خاطرات یک دختر نوجوان» The Diary of a Teenage Girl و «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» Can You Ever Forgive Me? است. آیا این مورد سوم می‌تواند برای آکادمی اسکار جذاب باشد؟ حرف و حدیث‌ها می‌گویند که این فیلم زندگی‌نامه‌ای خالصانه، می‌تواند نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، نقش مکمل مرد و یا فیلم‌نامه شود.

پیش از آن که انتخاب نهایی خود را معرفی کنیم، ذکر چند نام را در این مورد شایسته می‌دانیم.
جواهرات جدانشده ۲۰۱۹ Uncut Gems
بروکلین بی‌مادر ۲۰۱۹ Motherless Brooklyn
دو پاپ ۲۰۱۹ The Two Popes
پسر محبوب ۲۰۱۹ Honey Boy
به سوی ستارگان ۲۰۱۹ Ad Astra
هوانوردان ۲۰۱۹ The Aeronaut
هریت ۲۰۱۹ Harriet

۱ – جوکر ۲۰۱۹ Joker

معلوم شد که «جوکر» فیلمی تفرقه‌انگیزتر از آنچه منتقدان انتظار داشتند، بوده است. در حالی که برخی، آن را تحت عنوان یک “شاهکار” تحسین می‌کردند، برخی دیگر آن را “سطحی” و “قابل‌پیش‌بینی” نامیدند. اما حتی کسانی که فیلم را دوست نداشتند نیز، اجرای خواکین فینیکس در نقش این دلقک، پرنس جنایت، را ستایش کرده‌اند. فینیکس تاکنون سه مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار برای نقش‌هایش به عنوان کومودوس در «گلادیاتور» Gladiator، جانی کش در «سربه‌راه باش» Walk the Line و فردی کوئل در «استاد» The Master بوده است. منتقدان عملکرد او را در نقش آرتور فلک زجرکشیده در «جوکر»، با عناوینی چون “مغناطیسی و گیرا”، “خارق‌العاده” و “حیرت‌انگیز” توصیف کرده‌اند. آیا وقت آن نرسیده که خواکین برنده اسکار شود؟ حالا که دی‌کاپریو مال خودش را به دست آورده، ما می‌گوییم که الان زمانی برای فینیکس است.
منبع: watchmojo.com

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ فیلمی که در اسکار ۲۰۲۰ خواهید دید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط