باکس آفیس – Joker با فروش خود در داخل آمریکا رکورد می‌زند و قهقه‌ی ۲۳۴ میلیون دلاری در دنیا سر می‌دهد

امتیاز دهید post

«جوکر» تاد فیلیپس باکس آفیس آخر هفته را به تسخیر خود درآورده بود و با قهقه‌ی خود سکوت را سنگین‌تر می‌کرد. این فیلم با فروش ۹۳.۵ میلیون دلاری در داخل آمریکا و در ۴۳۷۴ سالن سینما، بر خلاف تدابیر شدید امنیتی در همه‌ی سینماها در تمام آمریکا، رکورد جدیدی را برای اکران‌های ماه اکتبر به ثبت رساند.
این فیلم ضد قهرمانی تاریک مثبت ۱۷ سال با درخشش خواکین فینیکس در نقش یک بیمار روانی که جایگاهی در جامعه ندارد و تبدیل به یک روانی خطرناک و جنایت‌کار می‌شود، در خارج از آمریکا فروش بیشتری داشت. این فیلم توانست در بیش از ۷۰ مارکت خارجی، ۱۴۰.۵ میلیون دلار بفروشد و جمع فروش جهانی خود را به ۲۳۴ میلیون دلار برساند (این فیلم هنوز در چین اکران نشده است). هر دو عدد برای فروش رکورد جدیدی برای عناوین این ماه به حساب می‌آید.

«جوکر» در آمریکای شمالی توانست «ونوم» سال گذشته که ۸۰.۳ میلیون دلار فروش داشت را کنار بزند. این فیلم جنجالی یکی از بهترین اکران‌های سه روزه را در میان فیلم‌های مثبت ۱۷ سال رقم زد، و همچنین پنجمین اکران بزرگ‌سال ۲۰۱۹ تا به امروز به شمار می‌رود. این فیلم همچنین بزرگ‌ترین اکران دو سال اخیر کمپانی برادران وارنر است.
«جوکر» — که با یک فیلم ابرقهرمانی معمولی بسیار تفاوت دارد و فیلمی درباره‌ی داستان پیدایش این شخصیت است که تار و پود آن با واقعیت گره خورده است — تیترها و جنجال‌های بسیاری را در مورد مضمون پوچ‌گرایانه و خشونت برانگیخته است، که باعث شده نیروهای پلیس آماده‌باش باشند و هیچ‌کدام از تماشاگرانی که به سینماها می‌روند اجازه‌ی داشتن ماسک، صورت رنگ شده، و یا تفنگ اسباب‌بازی را ندارند.

سالن‌های سینما همچنین اطلاعات تماشاگران را بررسی می‌کنند و به همه‌ی آن‌ها یادآوری می‌کنند که این فیلم مناسب افراد بالای ۱۷ سال است و کسانی که پایین‌تر از ۱۷ سال سن دارند باید با والدین یا همراه باشند تا بتوانند بلیت تهیه کنند.
به گزارش پسترک، تنها ۸ درصد خریداران بلیت بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند (آمار افراد زیر ۱۲ سال در دسترس نیست). در مجموع مردان ۶۲ درصد مخاطبان این فیلم را تشکیل می‌دادند. خریداران بلیت «جوکر» به لحاظ نژادی متنوع بودند: ۴۴ درصد آن‌ها را سفیدپوستان تشکیل دادند، و پس از آن‌ها اسپانیایی‌تبارها (با ۲۴ درصد)، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با ۱۶ درصد)، و آسیایی‌ها و سایرین (با ۱۴ درصد) قرار داشتند. اکثریت مخاطبان (۶۵ درصد) بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند.

تماشاگران این فیلم به آن امتیاز B+ در سینمااسکور دادند، در حالی‌که امتیاز راتن تومیتوز آن ۶۹ درصد بود. ویلج رودشو و بران استودیوز در «جوکر» سهام‌دار هستند. بودجه‌ی ساخت این فیلم پیش از تبلیغات حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است.
در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، فیلم انیمیشنی خانوادگی «نفرت‌انگیز» در جایگاه دوم باکس آفیس آمریکای شمالی در آخر هفته قرار گرفت و با ۱۲ میلیون دلار فروش در دومین آخر هفته‌ی خود توانست جمع فروش ده روزه را به ۳۷.۸ میلیون دلار برساند. این انیمیشن کمپانی‌های دریم‌ورکس انیمیشن و پرل استودیوز با ۱۱.۲ میلیون دلار فروش در چین اکران شد، در حالی‌که در مارکت‌های دیگر ۱۲ میلیون دلار فروخت. جمع فروش خارجی این فیلم به ۳۸.۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن به ۷۶.۳ میلیون دلار رسیده است.

شیادان

«دانتون ابی» از فوکوس فیچرز با ۸ میلیون دلار فروش، در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم که مورد استقبال بزرگ‌سالان قرار گرفت، تا به حال در مجموع ۱۳۵.۴ میلیون دلار در جهان فروخته است، از جمله ۷۳.۶ میلیون دلار در آمریکا.
«شیادان» از اس‌تی‌اکس فیلمز که در جایگاه چهارم قرار گرفت با ۶.۳ میلیون دلار فروش در آخر هفته به جمع فروش داخلی ۹۱.۳ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۱۱۰ میلیون دلار رسید.
«آن: بخش دوم» در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس جای گرفت. این فیلم با ۵.۴ میلیون دلار فروش به جمع فروش ۲۰۲.۵ میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس – Joker با فروش خود در داخل آمریکا رکورد می‌زند و قهقه‌ی ۲۳۴ میلیون دلاری در دنیا سر می‌دهد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط