۵ سناریوی جالب برای برنامه چه می‌شد اگر …What If شبکه دیزنی+

امتیاز دهید post

شبکه دیزنی+ به تازگی به جمع شبکه‌های آنلاین پیوسته است، با این حال در همین مدت کم موفق شده که مسیرش را از سایر رقبایش جدا کند. دیزنی+ با قرار دادن محتوای قدیمی و جدید طرفداران خود را پیدا کرده است. یکی از بخش‌های پرطرفدار این شبکه، برنامه‌های مرتبط با دنیای مارول است. می‌توان به برنامه‌های Wandavision و «چه می‌شد اگر» اشاره کرد که در آن به بررسی نسخه‌های جایگزین اتفاقات کتاب‌های مصور و فیلم‌های دنیای سینمایی مارول می‌پردازد.

همچنین بخوانید:
آیا مرد پولادین ۲ Man of Steel ۲ باید ساخته شود؟

تا الان یکی از سناریوهایی که احتمال دارد این برنامه به آن بپردازد را می‌دانیم. این نظریه که اگر آزمایش‌های ابرسرباز به جای استیو راجرز (با بازی کریس اوانز)، بر روی شخصیت پگی کارتر (با بازی هیلی اتول) انجام می‌شد، چه می‌شد.
در زیر پنج سناریوی دیگر که به نظر جالب می‌آیند را آورده‌ایم:

۱- چه می‌شد اگر «جنگ داخلی» اصلا اتفاق نمی‌افتاد؟

فرقی نمی‌کند که شما طرفدار آیرن‌من هستید یا کاپیتان آمریکا، بسیاری از طرفداران معتقدند که تمام اتفاقات «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» اجتناب‌پذیر بود، در صورتی که استیو و تونی تصمیم می‌گرفتند یکبار با هم در مورد اختلافاتشان صحبت کنند. مخصوصا پس از ورود شخصیت هلمت زمو (با بازی دانیل برول) منطقی بود که این‌دو اختلافاتشان را کنار بگذارند.
نکته جالب اینجاست که اگر وقایع فیلم مانند داستان مصور «زمین- ۳۴۹۰» روایت می‌شد، نه تنها شخصیت استارک یک قهرمان زن بود، بلکه به خاطر رابطه عاشقانه‌اش با کاپیتان آمریکا، دیگر بعید بود کار به این‌جا برسد.

۲- اگر اولتران ساخته نمی‌شد چه می‌شد؟

اگر اولتران ساخته نمی‌شد چه می‌شد؟

تفاوت روش رهبری استیو و تونی را در طول مدت «آخر بازی» می‌بینیم و همین اختلافات در نهایت باعث جدا شدن اونجرز از هم می‌شود. اما این تئوری، میل شدید تونی به تک‌روی و عقل کل بودن را حذف کرده است. رفتاری که در خیلی موارد باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. در واقع یکی از کارهایی که تونی با نیت خیر انجام داده بود اما در نهایت شرایط را بدتر کرد، منجر به خلق یک ربات قاتل، در «عصر اولتران» شد. همین ربات بود که شک و تردید را دل‌های آن‌ها کاشت و در نتیجه وقایع «جنگ داخلی» رقم خورد.
این سوال مطرح می‌شود که اگر تونی خودسرانه اولتران را نمی‌ساخت، چه پیش می‌آمد؟

۳- چه می‌شد اگر واکاندا در طول دوران برده‌داری و استعمار کاری می‌کرد؟

چه می‌شد اگر واکاندا در طول دوران برده‌داری و استعمار کاری می‌کرد؟

در فیلم «بلک پنتر»، برادر شاه تی‌چاکا، ان‌جوبو (با بازی استرلینگ کی. براون) پس از دیدن رفتار مردم با شهروندان آفریقایی- آمریکایی در شهرهای آمریکا، بسیار خشمگین شد. وقتی تی‌چاکا متوجه شد که برادرش سلاح‌های واکاندا را برای مقابله با این رفتارها دزدیده است، به آمریکا می‌رود تا جلوی برادرش را بگیرد. اما ان‌جوبو مقاومت می‌کند و در این درگیری تی‌چاکا مجبور به کشتن برادرش می‌شود و در نتیجه برادرزاده‌اش اریک کیلمونگر (با بازی مایکل بی. جوردن) یتیم می‌شود. اما در پس این درگیری، یک سوال بزرگ اخلاقی مطرح است: چرا واکاندا، یکی از متمدن‌ترین جوامع آفریقایی، در زمان استعمار آفریقا کاری نکرد؟
اگر اجداد تی‌چاکا در این زمان دخالت می‌کردند، وضعیت آفریقا و آمریکای امروزی چطور می‌شد؟

۴- اگر تانوس تحت تاثیر علاقه‌اش به Death تصمیم به کم کردن جمعیت جهان گرفته بود، چه می‌شد؟

اگر تانوس تحت تاثیر علاقه‌اش به Death تصمیم به کم کردن جمعیت جهان گرفته بود، چه می‌شد؟

در داستان‌های مصور، بخشی از انگیزه تانوس (با بازی جاش برولین) برای کنترل کردن جمعیت جهان، علاقه‌اش به شخصیت Death بود. کارگردان جاس ویدون در صحنه‌های پایانی «اونجرز» نیز با یک دیالوگ به این رابطه اشاره کرد: “برای به چالش کشیدن انسان‌ها باید با مرگ (Death) ارتباط برقرار کرد.” با این‌که تصمیم دنیای سینمایی مارول برای واقعی‌تر و باور‌پذیرتر کردن شخصیت‌های داستان، قابل درک است، اما داستان‌های مصور وقتی فراتر از مرزهای واقعیت می‌روند، جذاب‌ترند.
اگر خط داستانی دقیقا مانند کتاب مصور می‌بود، در «جنگ ابدیت» و «آخر بازی» چه اتفاقی می‌افتاد؟ شاید شخصیت هلا (با بازی کیت بلانشت) نیز بار دیگر برمی‌گشت.

۵- چه می‌شد اگر موش قهرمان، اسکات لنگ را از قلمروی کوآنتوم نجات نمی‌داد؟

 چه می‌شد اگر موش قهرمان، اسکات لنگ را از قلمروی کوآنتوم نجات نمی‌داد؟

شوخی‌های زیادی در مورد اتفاقاتی که در داستان‌ها به نظر رندوم می‌آید می‌شود. یکی از آن‌ها در مورد موشی است که به صورت اتفاقی اسکات لنگ (با بازی پاول راد) را از قلمروی کوآنتومی که در آن گیر کرده بود، نجات می‌دهد. با این‌که اتفاقی ساده و بامزه است، اما مسیر داستان را به کلی تغییر داد و باعث مطرح شدن سوالاتی نیز می‌شود: اگر این موش در ماشین اسکات نبود چه می‌شد؟ اسکات تا ابد در آن‌جا گرفتار بود؟ اصلا فیلم «آخر بازی» ساخته می‌شد؟ دیگر راهی برای برگرداندن نصف جمعیت جهان وجود نداشت؟
شاید هیچ‌وقت جواب سوالاتمان را پیدا نکنیم و شاید برنامه «چه می‌شد اگر…» جواب سوالات ما را به زودی بدهد.
این مطلب از سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۵ سناریوی جالب برای برنامه چه می‌شد اگر …What If شبکه دیزنی+ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط