ساخت فیلمی براساس شخصیت محبوب کتاب کودکان Pippi Longstocking

امتیاز دهید post

کمپانی هی‌دی فیلمز به مدیریت دیوید هیمن و کمپانی استودیو‌کانال، که در گذشته با همکاری هم دو فیلم موفق «پدینگتون» و «پدینگتون ۲» را ساخته بودند، بار دیگر برای ساخت اثر دیگری با هم همکاری خواهند کرد.
این دو کمپانی به همراه کمپانی استرید لیندگرن قرار است انیمیشنی در مورد شخصیت «پی‌پی جوراب‌بلند»، دختری مهربان، قوی و با‌انرژی که موهای بافته قرمز رنگش معروف است، بسازند.
داستان‌های این شخصیت برای اولین‌بار در سال ۱۹۴۵ و براساس قصه‌هایی که نویسنده سو‌ئدی، استرید لیندگرن در هنگام خواب برای دخترش تعریف می‌کرد، چاپ شد. کتاب‌های «پی‌پی جوراب‌بلند» تا امروز به ۷۷ زبان دنیا ترجمه شده است و بیش از ۶۵ میلیون نسخه در کشورهای مختلف فروش داشته است. تا به‌حال فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی براساس این مجموعه کتاب ساخته شده است.
اخیرا میشل اوباما در مصاحبه‌ای با مجله تودِی گفته بود که «پی‌پی جوراب‌بلند» اولین کتاب مورد علاقه‌اش در کودکی بوده است و همیشه تحت‌تاثیر داستان‌های این دختر قوی که در مرکز همه اتفاقات بود، قرار می‌گرفت.

دیوید هیمن

نیلز نایمن، نوه لیندگرن و مدیر کمپانی استرید لیندگرن فیلم، در مصاحبه‌ای گفت:

مطمئن هستم که دیوید هیمن، با سابقه درخشانش در زنده کردن آثار مهم ادبی بر روی پرده سینما، و کمپانی استودیو‌کانال، بهترین انتخاب برای این کار هستند. این تیم ارزش و اهمیت این داستان را درک می‌کنند و فیلمی خلق خواهند کرد که شور و نشاط و جاذبه داستان‌های مادربزرگم را داشته باشد.

جفری کلیفورد و روزی الیسون از کمپانی هی‌دی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.
هیمن در مورد داستان‌های استرید لیندگرن گفت:

” شخصیت پی‌پی، قدرت و شور زندگیش، الهام‌بخش خانواده‌های زیادی در سرتا‌سر دنیا بوده است. کتاب‌های استرید لیندگرن به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است و هدف ما ادای احترامی به این داستان‌های محبوب است.”

استودیو‌کانال و هی‌دی در حال حاضر در ساخت فیلم «باغ مخفی»، به کارگردانی مارک موندن، و مجموعه انیمیشن‌های «پدینگتون» با هم همکاری می‌کنند.
این مطلب از نوشته الکس ریتمن در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

نوشته ساخت فیلمی براساس شخصیت محبوب کتاب کودکان Pippi Longstocking اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط