باکس آفیس آخر هفته – Joker به فروش دیوانه‌ وارخود ادامه می‌دهد؛ Addams Family هم Gemini Man را دفن می‌کند

امتیاز دهید post

«جوکر» فیلیپس تاد قهقه‌زنان به فروختن ادامه می‌دهد. این فیلم با فروش استثنایی ۵۵ میلیون دلاری در دومین آخر هفته‌ی خود توانست جمع فروش ده روزه در داخل آمریکا را به ۱۹۲.۷ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به رقم قابل توجه ۵۴۳.۹ میلیون دلار برساند.
«جوکر» به راحتی سلطه‌ی خود بر صدر جدول را حفظ کرد. البته عنوان خانوادگی جدید ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس ریلیزینگ به نام «خانواده‌ی آدامز»، که اکران زودهنگامی برا هالووین داشت، با فروش ۳۰.۳ میلیون دلاری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست «مرد ماه جوزا» از انگ-لی که بودجه‌ی زیادی هم صرف ساختش شده بود را زیر هیاهوی خود دفن کند. «مرد ماه جوزا» با درخشش ویل اسمیت با فروش تخمینی ۲۰.۵ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت.

«جوکر» در خارج از آمریکا، با قدرت به درآمدزایی برای کمپانی برادران وارنر ادامه می‌دهد. این فیلم توانست از ۷۹ مارکت ۱۲۵.۷ میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به ۳۵۱.۲ میلیون دلار برساند.
در عوض «مرد ماه جوزا» فروش ملایم ۳۱.۱ میلیون دلاری را در ۵۸ مارکت تجربه کرد و جمع فروش خارجی خود را به ۳۹ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۵۹.۵ میلیون دلار رساند. مکزیک و روسیه، هر کدام با ۲.۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین مارکت‌های این فیلم بودند، و پس از آن‌ها انگلستان و کره‌ی جنوبی، هر کدام با ۲.۲ میلیون دلار فروش، قرار داشتند. این فیلم در بسیاری از منطقه‌ها پس از «جوکر» قرار گرفت؛ در عین حال در ۲۵ منطقه، این فیلم تبدیل به بزرگ‌ترین اکران در میان کارهای لی شد.

«مرد ماه جوزا» اهداف بزرگی برای بازار چین در سر دارد، و روز جمعه در آن اکران خواهد شد.
«جوکر» با درخشش خواکین فینیکس در نقش یک ضدقهرمان پیچیده، در دومین آخر هفته‌ی خود تنها ۴۳ درصد افت کرد، که یکی از کمترین افت‌ها برای یک فیلم ژانر ابرقهرمانی (یا مرتبط با آن) پس از «آکوامن» محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که «آکوامن» در تعطیلات سال نو اکران شد که در آن زمان معمولا آخر هفته‌های دوم فروش بالایی را تجربه می‌کنند.
فیلم انیمیشنی «خانواده‌ی آدامز» که بران هم در تامین مالی آن نقش داشته است، با صداپیشگی ستارگان برجسته‌ای مانند اسکار آیزاک و شارلیز ترون، در کنار کلویی گریس مورتز، فین ولفهارد، نیک کرول و بت میدلر ساخته شده است.

اکران این فیلم پیروزی بزرگی برای ام‌جی‌ام و یو‌ای‌آر — کمپانی پخش‌کننده‌ی که ام‌جی‌ام و آناپرنا پیکچرز مالک مشترک آن هستند — محسوب می‌شود و به احتمال قریب به یقین شاهد ساخته شدن قسمت دوم آن هم خواهیم بود.
جاناتان گلیکمن، رئیس گروه فیلم و انیمیشن ام‌جی‌ام گفت: “ما همیشه می‌دانستیم این داستان جذاب که مالکیت معنوی آن‌را داریم بازگشت هیجان‌انگیزی به پرده‌ی سینما خواهد داشت.” او با اشاره به نزدیکی اکران این فیلم به هالووین، افزود: “زمان‌بندی درست برای ساخت یک تجربه‌ی سینمایی خوب به اندازه‌ی خود فیلم اهمیت و تاثیرگذاری دارد.”
«خانواده‌ی آدامز» با بودجه‌ای برابر با ۵۰ میلیون دلار، پیش از تبلیغات، ساخته شده است.

در میان فیلم‌های باقی‌مانده از آخر هفته‌های گذشته «نفرت‌انگیز» از کمپانی‌های یونیورسال و دریم‌ورکس انیمیشن در دومین آخر هفته‌ی خود با ۶.۲ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۴۶.۴ میلیون دلار رساند. این فیلم در خارج از آمریکا با ۱۴.۱ میلیون دلار فروش توانست به جمع فروش خارجی ۶۰.۱ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۱۰۸.۱ میلیون دلار دست یابد.
«دانتون ابی» از فوکوس فیچرز یونیورسال در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت. این فیلم با فروش ۴.۹ میلیون دلاری در این آخر هفته به جمع فروش داخلی ۸۲.۷ میلیون دلار و جمع فروش جهانی تحسین‌برانگیز ۱۵۲.۲ میلیون دلار رسید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Joker به فروش دیوانه‌ وارخود ادامه می‌دهد؛ Addams Family هم Gemini Man را دفن می‌کند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط