اکران فیلم Richard Jewell به کارگردانی کلینت ایستوود در جشنواره فیلم AFI

امتیاز دهید post

قدم بعدی برای کلینت ایستوود به عنوان کارگردان، اکران فیلم جدیدش در جشنواره پاییزی بنیاد فیلم آمریکا (AFI) است. فیلم درام «ریچارد جول»، که هفته گذشته اولین پیش‌نمایش رسمی آن منتشر شد، با اکرانش در ۲۰ نوامبر در لس‌آنجلس، رسما وارد فصل جوایز می‌شود.
باب گزل، مدیر جشنواره بنیاد فیلم آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:

“کلینت ایستوود یکی از گنجینه‌های سینمای آمریکا است. افتخاری برای جشنواره AFI است که فیلمی به کارگردانی او را نمایش دهد. ایست‌وود با فعالیت‌های هنری خود تاثیر به سزایی بر فرهنگ این کشور داشته است.”

این کارگردان در روز اکران فیلمش حضور خواهد داشت و آن را معرفی خواهد کرد. در «ریچارد جول»، پل والتر هاسر، سم راکول، کتی بیتز، جان هم و اولیویا وایلد نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این فیلم در مورد ماجرای مامور حفاظتی گمنامی است که به دلیل اتهام بمب‌گذاری در پارک سنتنیال در هنگام بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۶، زندگیش وارد مرحله سختی می‌شود.

این فیلم که براساس داستانی واقعی ساخته شده است، ماجرای ریچارد جول (با بازی هاسر)، یک مامور حفاظتی را روایت می‌کند که گزارش پیدا کردن بمب حادثه بمب‌گذاری سال ۱۹۹۶ در آتلانتا را می‌دهد. این گزارش او را به قهرمانی ملی تبدیل می‌کند که جان تعداد زیادی را نجات داده است. اما در طی روزهای پس از حادثه، این قهرمان به مظنون اصلی اف‌بی‌آی تبدیل می‌شود. جامعه و رسانه‌ها با تحت‌ فشار قرار دادن او زندگی را برایش سخت می‌کنند. جول سراغ یک وکیل مستقل، به نام واتسون بریانت (با بازی راکول) می‌رود، تا برای اثبات بی‌گناهیش به او کمک کند. بریانت وظیفه سختی را به عهده دارد، چرا که باید از موکلش در برابر اتهاماتی که اف‌بی‌آی، جی‌بی‌آی و ای‌پی‌دی به قصد نابودیش به او وارد کرده‌اند، دفاع کند.
بیلی ری نویسنده فیلم‌نامه «مرد ماه جوزا» و «ترمیناتور: سرنوشت تاریک»، نویسندگی فیلم‌نامه «ریچارد جول» را به عهده داشته است. او در گذشته فیلم‌نامه «شیشه شکسته»، «کاپیتان فیلیپس» و Breach را نوشته بود.

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود با این جشنواره فیلم ناآشنا نیست، چرا که ساخته دیگر او، «اسنایپر آمریکایی»، در سال ۲۰۱۴ در همین جشنواره اکران شد. این فیلم با این‌که دیرتر از سایر رقبا، وارد فصل جوایز شد، اما نامزدی شش جایزه اسکار را از آن خود کرد، که در نهایت برنده اسکار بهترین ویرایش صدا برای الن رابرت موری و باب اسمان شد. به علاوه «اسنایپر آمریکایی» توانست به فروشی بیش از ۵۴۷ میلیون دلار در سراسر دنیا برسد.
«ریچارد فول» توسط کمپانی وارنر برادرز در روز ۱۳ دسامبر در سینماها اکران خواهد شد.
جشنواره بنیاد فیلم آمریکا از ۱۴ تا ۲۱ نوامبر در لس‌آنحلس برگزار خواهد شد، ساخته ملینا ماتسوکاس، Queen & Slim فیلم آغازکننده این جشنواره و The Banker ساخته جرج نولفی فیلم پایانی آن خواهد بود.
این مطلب از نوشته کیت اربلند در سایت ایندی‌وایر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته اکران فیلم Richard Jewell به کارگردانی کلینت ایستوود در جشنواره فیلم AFI اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط