کن لوچ گفت فیلم های مارول مثل تولید همبرگر هستند

امتیاز دهید post

مجموعه‌ای از کارگردان‌های قدیمی در حال اظهارنظرهای تند نسبت به دنیای سینمایی مارول هستند. این بار نوبت کن لوچ، کارگردان ۸۳ سالهٔ برجسته است که با سبک متأثر از واقع‌گرایی اجتماعی شناخته می‌شود. او به طرز شگفت‌آوری اعلام کرد که ماجراجویی‌های «مرد آهنی»، «ثور» و دیگر آثار مارول جزو فیلم‌های موردعلاقهٔ او نیستند. لوچ اهل انگلیس که دوبار موفق به دریافت نخل طلای کن شده، در مصاحبه‌ای که با اسکای نیوز داشت، فیلم‌های مارول را «کسل‌کننده» و به نوعی تولیدات منفعت‌طلبانه توصیف کرد.
او گفت:

این فیلم‌ها مانند تولید کالاهایی مثل همبرگر ساخته می‌شوند و اصلا به دنبال ایجاد ارتباط نیستند. حتی فهم هنری را به اشتراک نمی‌گذارند. این فیلم‌ها تنها با هدف پول‌سازی برای شرکت‌های بزرگ تولید می‌شوند و کارهایی بسیار منفعت‌طلبانه و بازاری هستند و بویی از هنر سینما نبرده‌اند. ویلیام بلیک [نقاش و شاعر بریتانیایی] گفت: “جایی که دربارهٔ پول بحث می‌شود، هنر غیرممکن است”.

لوچ به دنبال فرانسیس فورد کوپولا که فیلم‌های مارول را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد و مارتین اسکورسیزی که عبارت «شهر بازی» را استفاده کرد، سینمای مارول را «هجومی» برشمرد. به‌نظر می‌رسد در مصاحبه‌هایی که با کارگردان‌های غیر-مارولی صورت می‌گیرد این پرسش هنوز داغ است.
لوچ این روزها در حال تبلیغ جدیدترین فیلمش به نام «متأسفیم جا ماندی» Sorry We Missed Youاست.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ الکس ریتمن در سایت hollywoodreporter.com است.

نوشته کن لوچ گفت فیلم های مارول مثل تولید همبرگر هستند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط