صورت جوکرِ واکین فینیکس به چهره تظاهراتی تبدیل شده است

امتیاز دهید post

همان‌طور که فروش جهانی «جوکر» به بیش از ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است، کم‌کم چهرهٔ دلقک‌ آرتور فلک با بازی واکین فینیکس نیز در تظاهرات سراسر دنیا دیده می‌شود. در گزارش «فرانس ۲۴» آمده که تظاهرکنندگان در شیلی، لبنان، هنگ کنگ و عراق با گریم شخصیت جوکر در تظاهرات عمومی علیه فساد و نخبه‌گرایی دولت‌ها دیده شده‌اند. گروه هنرمندان گرافیتی که در لبنان با نام «Ashekm» شناخته می‌شوند، دیوارنمای بزرگی از جوکرِ فینیکس که یک کوکتل مولوتوف در دستش گرفته نقاشی کرده‌اند.
ویلیام بلان تاریخ‌دان به «فرانس ۲۴» گفت:

فیلم تاد فیلیپس دربارهٔ جوکر قدرت تحریک‌کنندگی واقعی دارد. فیلم بازتاب نوعی اعتراض نسبت به سیستم سیاسی است که مردم باور دارند تغییرناپذیر و مایل به نادیده گرفتن آنهاست… در پایان فیلم تاد فیلیپس، که کمی شبیه پایان «وی مثل وندتا» است، همه یک نقاب یک شکل می‌پوشند که نشان‌دهندهٔ اتحاد آنها به عنوان گروه است و برای اینکه کسی به‌خاطر مبارزاتش احساس تنهایی نکند، دور هم جمع شده‌اند.

با وجود فروش بسیار خوب فیلم و محبوبیت آن در سطح جهان، برخی منتقدان نسبت به خشونت «جوکر» ابراز نگرانی کرده‌اند اما تقریبا هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که چهرهٔ گریم‌شدهٔ نقش اصلی فیلم به بخشی از تظاهرات دولتی در دنیا تبدیل شود.
این مقاله برگرفته نوشتهٔ زک شارف در سایت indiewire.com است.

نوشته صورت جوکرِ واکین فینیکس به چهره تظاهراتی تبدیل شده است اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط