باکس آفیس آخر هفته: Terminator: Dark Fate در آمریکای شمالی سرنگون می‌شود

امتیاز دهید post

فیلم جدید «نابودگر: سرنوشت تاریک» از کمپانی‌های اسکای‌دنس، پارامونت و فاکس/دیزنی — که امیدوار بود این مجموعه فیلم را پس از سه تلاش شکست‌خورده احیا کند — در اکران داخلی خود در باکس آفیس به گل نشست و با فروش ۲۹ میلیون دلاری در ۴۰۸۶ سالن سینما، با وجودی‌که همچنان در جایگاه اول قرار گرفت، بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.
حتی بازگشت جیمز کمرون به صندلی تهیه‌کنندگی و همچنین ستارگان قسمت اول این مجموعه فیلم، لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر هم نتوانست جرقه‌ای در میان هواداران «نابودگر» و عموم مردمی که به سینما می‌روند به وجود بیاورد.

این فیلم حتی در باکس آفیس خارجی هم شانس نجات ندارد، چرا که جمع خارجی آن تا پایان یکشنبه به ۹۴.۶ میلیون دلار رسید (از جمله بازار چین که در آن ۲۸ میلیون دلار فروخت) و به جمع فروش جهانی ۱۲۳.۶ میلیون دلار دست یافت (این فیلم از هفته‌ی گذشته در کشورهای دیگر اکران شد.)
«سرنوشت تاریک» که قسمت دوم «نابودگر: روز داوری» به کارگردانی کمرون در سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شود، به کارگردانی سازنده‌ی «ددپول» تیم میلر ساخته شده و بودجه‌ای معادل ۱۸۵ میلیون دلار پیش از تبلیغات به آن اختصاص یافته است. مکنزی، دیویس، ناتالیا ریس، گبریل لونا و دیه‌گو بونتا هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.
«سرنوشت تاریک» نقدهای معمولی رو به خوب دریافت کرد (امتیاز این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز ۶۹ درصد شده است)، در حالی‌که مخاطبان آن به این فیلم امتیاز B+ در سینمااسکور داده‌اند.

۵۶ درصد تماشاگران آن‌را مردان تشکیل می‌دادند، در حالی که ۷۸ درصد مخاطبان بین ۱۸ تا ۴۴ سال سن داشتند، از جمله ۳۳ درصد بین ۲۴ تا ۳۴ سال.
ششمین قسمت مجموعه فیلم «نابودگر» با ورود به آخر هفته تخمین زده می‌شد با ۳۰ میلیون دلار تا ۴۰ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شود.
تنها عنوان جدید در باکس آفیس آمریکای شمالی که خوب ظاهر شد، «هریت» از کمپانی فوکس فیچرز بود که با درخشش سینتیا ارویو در نقش هریت تابمن، راهبر ریلی زیرزمینی شجاع که تبدیل به قهرمان جنبش ضد برده‌داری شد، بر روی پرده‌های سینما رفت.
کیسی لمونز این فیلم درام-زندگی‌نامه‌ای را کارگردانی کرده است. «هریت» با فروش ۱۲ میلیون دلاری در اکران خود در ۲۰۵۹ سالن سینما فراتر از انتظارات ظاهر شد.

این فیلم توجه مخاطبان با تنوع نژادی بالا را به خود جلب کرد، به گزارش پسترک آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با ۴۹ درصد) در اکثریت قرار داشتند، و پس از آن‌ها سفیدپوستان (با ۳۶ درصد)، اسپانیایی‌تبارها (با ۸ درصد) و آسیایی‌ها و سایرین (با ۷ درصد) قرار داشتند.
فوکس و شرکت مادر آن یونیورسال پیروزی بزرگ دیگری در میدان باکس آفیس با رسیدن جمع فروش جهانی «دانتون ابی» به دست آوردند، که یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ فوکس محسوب می‌شود. «دیروز» از یونیورسال که عنوان کوچک‌تری است، ۱۵۰ میلیون دلار در جهان فروش داشته است.
«بروکلین بی‌مادر» از کمپانی برادران وارنر به کارگردانی ادوارد نورتون در اکران خود با فروش تنها ۳.۷ میلیون دلار در ۱۳۳۲ سالن سینما ناکام ماند.

هریت

این فیلم اقتباسی از رمان جاناتان لتم درباره‌ی یک کارآگاه اهل نیویورک است که سندرم توره دارد. نورتون در کنار بروس ویلیس، الک بالدوین، و گوگو امباتا-را در این فیلم بازی می‌کنند.
«بروکلین بی‌مادر» آخرین شکست وارنر در میان عناوین اختصاصی است، مانند عنوان «نور کورکننده» در تابستان امسال.
جایگاه چهارم باکس آفیس آخر هفته متعلق به «سگ‌های قطبی» بود که به مشکل برخورد و توانست در اکران خود در ۲۸۴۴ منطقه، تنها ۳.۱ میلیون دلار بفروشد.
در آمریکای شمالی «جوکر» در پنجمین آخر هفته‌ی خود با ۱۳.۹ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت و به جمع فروش داخلی ۲۹۹.۶ میلیون دلار و جمع فروش خارجی ۶۳۴.۴ میلیون دلار دست یافت.

«مالفیسنت: سردسته‌ی اهریمنان» با ۱۲.۲ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم جای گرفت و جمع فروش داخلی خود را به ۸۴.۳ میلیون دلار رساند.
«خانواده‌ی آدامز» از ام‌جی‌ام/یونایتد آرتیستس ریلیزینگ و یونیورسال، در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و با فروش ۸.۵ میلیون دلاری در آخری هفته، جمع فروش داخلی خود را به ۸۵.۳ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۱۲۹.۳ میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Terminator: Dark Fate در آمریکای شمالی سرنگون می‌شود اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط