باکس آفیس آخر هفته – Midway فاتح میدان باکس آفیس شد

امتیاز دهید post

آخر هفته‌ی تعطیلات روز کهنه‌سربازان روزهای ناامیدکننده‌ای در باکس آفیس آمریکای شمالی بود و تعداد زیادی فیلم جدید مخاطبان خود را مایوس کردند.
فیلم حماسی پرهزینه‌ی رولاند امریش درباره‌ی جنگ جهانی دوم به نام «میدوی» شاید توانسته باشد با فروش فراتر از انتظار ۱۷.۵ میلیون دلاری در ۴۰۸۶ سالن سینما، فیلم ترسناک «دکتر اسلیپ» را کنار بزند، اما این پیروزی با در نظر گرفتن بودجه‌ی تولید «میدوی» که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، پوچ و توخالی به نظر می‌رسد.
فیلم «دکتر اسلیپ» از کمپانی برادران وارنر — که قسمت دوم «درخشش» به حساب می‌آید — تخمین زده می‌شد که به راحتی آخر هفته را با بیش از ۲۵ میلیون دلار فروش به پایان برساند. در عوض، این فیلم اقتباسی استیون کینگ با فروش بسیار اندک ۱۴.۱ میلیون دلار در ۳۸۵۵ در داخل آمریکا اکران شد. فروش این فیلم در خارج از آمریکا هم چنگی به دل نمی‌زند.

«دکتر اسلیپ» با ۱۳.۱ میلیون دلار فروش در ۶۸ مارکت به جمع فروش خارجی ۲۰ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۳۴.۱ میلیون دلار دست یافت.
بخش اعظم مخاطبان معمول سینما با اسطوره‌ی «درخشش» که ۳۹ سال پیش در سینماها پخش شد آشنایی ندارند، و هیجان چندانی برای تماشای قسمت دوم این مجموعه فیلم مثبت ۱۷ سال از خود نشان ندادند. هزینه‌ی ساخت این فیلم بیش از ۵۰ میلیون دلار بوده است، و ایوان مک‌گرگور در نقش دنی تورنس بزرگ‌شده در آن ایفای نقش می‌کند. مشکل دیگر این بود که مدت زمان «دکتر اسلیپ» ۱۵۱ دقیقه است و پس از هالووین اکران شده است.
«میدوی» که درباره‌ی نبرد معروف میان آمریکا و ژاپن در جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام است، به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های مستقل تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم توسط کمپانی امریش به نام سنتروپلیس ساخته شده است.

دکتر اسلیپ

امریش امیدوار است که «میدوی» بتواند پیرو راه فیلم جنگ جهانی دوم مل گیبسون به نام «ستیغ هک‌سا» در سال ۲۰۱۶ باشد، که ۱۷۵.۲ میلیون دلار در جهان فروخت، از جمله ۶۲ میلیون دلار در چین که در آن مخاطبان به شوق تماشای صحنه‌هایی که در آن‌ها ژاپنی‌ها شکست می‌خورند به سینما می‌آمدند. تقاوت عمده‌ای که «میدوی» با این فیلم دارد این است که «ستیغ هک‌سا» مدعی جایزه‌ی اسکار بود.
به عنوان دومین اتفاق مایوس‌کننده آخر هفته، فیلم خانوادگی کمپانی پارامونت به نام «بازی با آتش» توانست کمدی رمانتیک «آخرین کریسمس» از یونیورسال با درخشش هنری گلدینگ و امیلیا کلارک را کنار بزند.
بازی با آتش» به طور تخمینی ۱۲.۸ میلیون دلار در ۳۱۲۵ سالن سینما فروخته است. این فیلم به کارگردانی اندی فیکمن ساخته شده است، با نقش‌آفرینی جان سنا، کیگن-مایکل کی، جان لگویزمائو و تایلر مین به عنوان گروهی از آتش‌نشان‌ها که با چالش‌انگیزترین کاری که تا به حال روبرو بوده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنند: مراقبت از بچه.

بازی با آتش

«بازی با آتش» در خارج از آمریکا با ۲.۵ میلیون دلار فروش از ۱۰ مارکت به جمع فروش جهانی ۱۵.۳ میلیون دلار رسیده است.
«آخرین کریسمس» با پایین‌ترین فروش مورد انتظار به مقدار ۱۱.۶ میلیون دلار در ۳۴۴۸ منطقه اکران شد. این فیلم، به کارگردانی پل فیگ بر اساس فیلم‌نامه‌ای از اما تامپسون، هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیون دلار برای تولید صرف کرده است. «آخرین کریسمس» با الهام از آهنگی به نام «وم!» نوشته‌ی جرج مایکل ساخته شده، و همچنین تامپسون و میشل یئو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. زن‌ها ۶۵ درصد خریداران بلیت را تشکیل می‌دادند.
این فیلم کمپانی یونیورسال با ۳.۱ میلیون دلار فروش در ۱۰ مارکت خارجی اکران شد، از جمله استرالیا که در آن با ۱.۶ میلیون دلار تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته شد، و جمع جهانی خود را به ۱۴.۷ میلیون دلار رساند.

آخرین کریسمس

از نظر امتیازهای مخاطبان، «میدوی» بر خلاف موضع‌گیری منفی منتقدین، امتیاز A دریافت کرد. «دکتر اسلیپ» و «بازی با آتش» امتیاز B+ دریافت کردند، در حالی‌که «آخرین کریسمس» امتیاز B- گرفت.
«نابودگر: سرنوشت تاریک» با افت ۶۳ درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود توانست ۱۰.۸ میلیون دلار در داخل آمریکا بفروشد و در آخرین جایگاه پنج فیلم برتر باکس آفیس قرار بگیرد.
این فیلم با ۲۹.۹ میلیون دلار فروش در خارج از آمریکا به جمع فروش خارجی ۱۵۰.۹ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۱۹۹.۴ میلیون دلار رسید

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Midway فاتح میدان باکس آفیس شد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط