جوکر Joker پرسودترین فیلم کمیک بوکی اکران شده در تاریخ

امتیاز دهید post

گزارش‌گر باکس آفیس ایندی‌وایر، تام بروگمن در اواسط ماه اکتبر نوشت که فیلم جدید کمپانی برادران وارنر به اقتباس از درام کمیک «جوکر» می‌تواند خود را به مرز فروش ۱ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی برساند، یک ماه بعد «جوکر» در آستانه‌ی پیوستن به فیلم‌های ۱ میلیارد دلاری است، که گام بسیار قابل توجهی برای یک فیلم مثبت ۱۷ سال محسوب می‌شود که از اکشن‌های معمول دوری می‌کند تا به درامی شخصیت‌محورتر تبدیل شود. مهم‌تر از همه، «جوکر» تبدیل به پرسودترین فیلم کمیکی اکران شده در تاریخ شده است.
با در نظر گرفتن بودجه‌ی تولیدی ۶۲.۵ میلیون دلاری که برای این فیلم گزارش شده است، «جوکر» تا به حال توانسته بیش از ۱۵ برابر هزینه‌ی ساختش درآمد داشته باشد. «جوکر» توانسته از سایر فیلم‌های کمیکی پرسود مانند «ونوم» (با ۸۵۴ میلیون دلار فروش در باکس آفیس و بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلار)، و «بتمن» تیم برتون (با ۴۱۱ میلیون دلار فروش و بودجه‌ی ۳۵ میلیون دلار)، «لاک‌پشت‌های نینجا» (با ۲۰۰ میلیون دلار فروش و بودجه‌ی ۱۳.۵ میلیون دلار) و «ماسک» (با ۳۵۱ میلیون دلار فروش و بودجه‌ی ۲۳ میلیون دلار) پیشی بگیرد.
«جوکر» از زمان اکران خود در چهارم اکتبر، هرگز افت بیش از ۵۰٪ به خود ندیده است. در آخر هفته‌های گذشته این فیلم به کارگردانی فیلیپس تاد هر هفته تنها ۲۹٪ افت داشته است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شرف در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

نوشته جوکر Joker پرسودترین فیلم کمیک بوکی اکران شده در تاریخ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط