درگاه‌ها Portals – نتیجه همکاری چهار فیلمساز مطرح ژانر فیلم ترسناک

امتیاز دهید post

فیلم‌های ترسناک با بخش‌های داستانی مختلف، معمولا روش مشخصی دارند: اگر یکی از بخش‌های داستان خیلی سرگرم‌کننده نباشد، بخش بعدی داستان حتما جالب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر خواهد بود. اما این ویژگی در این فیلم جدید با سه داستان مجزا، که یکی از آن‌ها در آخر همه بخش‌های داستان‌ را به هم مرتبط می‌کند، به چشم نمی‌خورد. متاسفانه حتی با وجود کم بودن رقیب‌های با استعداد در ژانر فیلم ترسناک، باز هم «درگاه‌ها» Portals در مجموع فیلمی معمولی است.

همچنین بخوانید:
۱۳ فیلم ترسناک جدید هالووین امسال

فیلم «درگاه‌ها» ساخته چهار کارگردان ژانر فیلم‌های ترسناک، ادواردو سانچز (کارگردان فیلم «پروژه جادوگر بلر»گرگ هیل (کارگردان «وی/اچ/اس/۲»تیمو تاهجانتو (کارگردان The Night Comes for Us) و لیام اودانل («پشت آسمان شهر»)، داستان‌هایی ترسناک و دلهره‌آور در مورد سیاه‌چاله‌ای که گروهی از دانشمندان ساخته‌اند، روایت می‌کند. دلیل ساخت این سیاه‌چاله اصلا مشخص نیست و داستان فیلم در ۵ آگوست ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد، اما به نظر می‌رسد که این فیلم‌سازان به این نکته توجه نکرده‌اند که کمتر از یک سال، فیلم آن‌ها، داستانی قدیمی به حساب می‌آید.

همان‌طور که انتظار می‌رود، ساخت سیاه‌چاله‌های جدید، ایده خوبی نیست. این سیاه‌چاله‌ها باعث به وجود آمدن “اختلال کیهانی” می‌شوند و در نتیجه آن افراد زیادی از روی زمین ناپدید شدند. عجیب‌تر این‌که، صفحات سیاه معلقی در همه جای دنیا دیده می‌شود که یا دری به دنیای دیگری است و یا ادای احترام ناشیانه‌ای به فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی».
داستان «آن سوی دیگر» ساخته اودانل، که در قسمت‌های مختلف فیلم روایت می‌شود، در مورد زوجی به نام آدام (با بازی نیل هاپکینز) و کیت (روبی اودانل) است که پس از شروع این ماجراها، برای دور شدن از شهر خود با دخترشان به سمت خانه مادر کیت می‌روند تا مدتی در آن‌جا بمانند. اما اوضاع آن‌طور که انتظار دارند پیش نمی‌رود، پس از این‌که آن‌ها با یکی از این درگاه‌ها تصادف می‌کنند، آدام با چشمی آسیب دیده در بیمارستانی به هوش می‌آید. دکتر (با بازی تالمی اسلوکم) و پرستاری (دیانا روسو) به او اطمینان می‌دهند که حال همسر و دخترش خوب است. داستان از آن‌جایی عجیب‌تر می‌شود که آدام در ازای بهای سنگینی، بالاخره همسر و فرزندش را می‌بیند.

درگاه‌ها

داستان «مرکز تماس» ساخته سانچز و هیل، روایت واقعی‌تری از این اوضاع آشفته را روایت می‌کند. داستان آن در مرکز تماس‌های پلیس اتفاق می‌افتد که پس از این حادثه، تماس‌های زیادی را از نقاط مختلف دریافت می‌کنند. یکی از مسئولین این بخش، باور دارد که تماس‌هایی مستقیما از آن‌سوی درگاه را دریافت می‌کند و در نهایت جان همکاران خود را در خطر می‌‌اندازد.
تاثیرگذارترین بخش فیلم «درگاه‌ها»، داستان «سارا» ساخته تاهجانتو است، داستانی در مورد دو خواهر به نام سارا (با بازی سالویتا دکورته) و جیل (ناتاشا گوت) که در زمان این حادثه در پارکینگی زیرزمینی در جاکارتا گیر افتاده‌اند. جیل به سرعت تحت تاثیر انرژی این درگاه قرار می‌گیرد:” سارا تو هم می‌شنوی؟ دارد ما را صدا می‌کند!” پس از مدتی زامبی‌ها نیز به ماشین‌ آن‌ها حمله می‌کنند، چرا که این روزها هیچ فیلم ترسناکی بدون وجود زامبی‌ها معنی ندارد.

درگاه ها

در نهایت صحبت‌هایی از دانشمندانی که مسئول این فاجعه‌ بودند را می‌شنویم، می‌توان گفت پایان فیلم ترسناک‌ترین بخش آن است، چرا که به به نظر می‌رسد احتمال ساخت فیلم بعدی آن نیز وجود دارد!
هیچ کدام از این داستان‌ها ذره‌ای با عقل جور درنمی‌آید، حتی نه به اندازه‌ای که ذهن مخاطب را درگیر کند، در واقع «درگاه‌ها» بیشتر بیننده را عصبانی می‌کند تا بترساند. البته با وجود کارگردانان با سابقه و بازیگران خوب آن، چند صحنه ترسناک قابل‌قبول در این فیلم وجود دارد. اما باید داستان‌های طولانی و عجیب زیادی را تحمل کنید تا این صحنه‌ها را ببینید.
این مطلب از نوشته فرانک اشک در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته درگاه‌ها Portals – نتیجه همکاری چهار فیلمساز مطرح ژانر فیلم ترسناک اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط