انتقام‌جویان: کنترل آسیب Avengers: Damage Control VR – فرصتی برای مبارزه با اولتران در

5/5 - (1 امتیاز)

فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نقطه عطفی در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. با سر و سامان گرفتن داستان‌ شخصیت‌های مهمی مانند کاپیتان آمریکا و آیرون‌من، آینده باقی ابرقهرمان‌های مارول مشخص نیست. در این بین، تجربه جالب واقعیت مجازی «انتقام‌جویان: کنترل آسیب» Avengers: Damage Control VR (که در حال حاضر در سینماهایی در کانادا و آمریکا در حال پخش است)، بیننده را به عنوان طرفدار این قهرمان‌ها، وارد دنیای مارول می‌کند.
داستان «انتقام‌جویان: کنترل آسیب» کمی پس از ماجراهای «آخر بازی» و برگشتن تمام قهرمان‌های ناپدیده شده توسط تانوس، اتفاق می‌افتد. گروه‌های چهار نفره با راهنمایی شوری با بازی لتیشیا رایت، وارد بازی می‌شوند تا طراحی جدید او برای لباس مخصوص قهرمان‌ها، با ترکیب تکنولوژی وکاندان و استارک، را آزمایش کنند. نتیجه آن لباسی با قابلیت‌های لباس آیرن‌من و بلک پنتر است، کارگردان این واقعیت مجازی، ایان بووی، به آن “بوگاتی لباس‌ ابرقهرمان‌ها” می‌گوید. پس از این آزمایش، این بازیکن‌های جدید باید به کمک دکتر استرنج بروند تا با دشمن جدیدی مقابله کنند.

دیو بوشور از استودیو مارول گفت:

ویژگی جالب دنیای سینمایی مارول، ترکیب کردن داستان‌های مختلف آن است، شخصیت‌های مختلفی که در قالب یک داستان در کنار هم قرار می‌گیرند و طرفداران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در این تجربه فوق‌العاده، قهرمان‌ها این فرصت و تکنولوژی را در اختیار طرفداران قرار می‌دهند تا آن‌ها نیز سهمی در این دنیا داشته باشند. طرفداران داستان‌های مارول همیشه از همکاری بین قهرمان‌ها لذت می‌برند، حالا این فرصت برای خود آن‌ها نیز فراهم شده است.

دکتر استرنج این قسمت از داستان را با سخنرانی در مورد تاریخ سنگ‌های ابدیت آغاز می‌کند، که ممکن است نشان از بازگشت تانوس بدهد. اما نه، در واقع توجه دکتر استرنج فقط متوجه یک سنگ است: سنگ ذهن. مشخص می‌شود که اولتران، رباتی که استارک با استفاده از سنگ ذهن خلق کرده بود، صحیح و سالم برگشته است.

انتقام‌جویان: کنترل آسیب

او پس از ماجراهای فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» خود را در مرکز “کنترل آسیب” پنهان کرده و آرام آرام دوباره قدرتش را به دست آورده است. همان‌طور که از صحنه‌های آغازین فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» به یاد دارید، “کنترل آسیب” نام گروهی بود که وظیفه تمیزکاری پس از هر بحران‌ را به عهده داشت. در طول این تجربه واقعیت مجازی، بازیکن‌ها با نسخه‌های مختلفی از اولتران روبه‌رو خواهند شد، از نسخه ربات غول‌پیکر آن گرفته تا ربا‌ت‌ پرنده کوچک.
بوشور در ادامه گفت:

“در اینجا بازیکن‌ها با شخصیت‌های شرور مختلفی روبه‌رو می‌شوند. اولتران یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران و شخصیت شرور مورد علاقه من است. به علاوه، امکان برگرداندن او به داستان به روش‌های مختلف، بسیار جالب است. او ربات پیشرفته‌ای است که همواره در حال آپدیت شدن و بهتر شدن است. اگر قرار است داستانی در مورد تکنولوژی بسازیم، بهترین شخصیت برای آن اولتران است. باید به حدی قوی باشد که بتواند چالش‌های زیادی ایجاد کند، اما نه آنقدر قوی که لازم باشد تمام اونجرزها برای مقابله با او کنار هم جمع شوند.”

انتقام‌جویان: کنترل آسیب

«انتقام‌جویان: کنترل آسیب» تجربه‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است، بوشور در ادامه به این نکته اشاره کرد که اگر بازیکن‌ها دقیق‌تر به اتفاقات اطرافشان توجه کنند، متوجه نکات زیادی خواهند شد:

“اگر به اولتران دقت کنید، لوگو‌ها و نشانه‌های مختلفی را در او می‌بینید. یک سمت توپی که به طرف شما پرتاب می‌کند، توپ صوتی از داستان «هالک شگفت‌انگیز» است و سمت دیگر آن توپی از قلمرو هایدرا.”

بازیکن‌ها برای شکست دادن اولتران، چندین قابلیت در اختیار دارند، با قرار دادن دست خود، مانند آیرن‌من، می‌توانند بمب انرژی شلیک کنند. اما تعداد این شلیک‌ها محدود است. اگر دستشان را مقابلشان نگه دارند، می‌توانند از خود در مقابل حمله دیگران محافظت کنند و در عین‌حال انٰرژی خود را شارژ کنند.
بووی در ادامه گفت:

“مدل ایستادن بازیکن در میزان اعتماد به نفس او تاثیر زیادی دارد، بنابراین پیدا کردن ژست‌هایی که به آن‌ها حس بهتری می‌دهد، بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود. هدف این تجربه تنها این نیست که بازیکن بتواند نقش یک ابرقهرمان را بازی کند، بلکه باید همان حس‌ها و انرژی را در درون خود احساس کند. هدف ما دادن روح و معنا به این داستان است و در نهایت بازیکن خود را بخشی از این دنیا بداند.
یکی از صحنه‌های زیبایی که شاهد آن بودم، وقتی بود که گروهی از شخصیت‌های شرور در حال حمله به بازیکن‌ها بودند و یکی از آ‌ن‌ها خود را در مقابل دوستش قرار داد تا سپری در مقابل حمله آن‌ها برای دوستش ایجاد کند. لحظه‌هایی مانند این است که حس و حال کار گروهی بیشتر احساس می‌شود.”

این مطلب از نوشته کریستین هولوب در سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته انتقام‌جویان: کنترل آسیب Avengers: Damage Control VR – فرصتی برای مبارزه با اولتران در اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط