شمارش معکوس Countdown – فیلمی دلهره‌آور با داستانی قابل‌پیش‌بینی و خسته‌کننده

امتیاز دهید post

آیا دلیل بیشتری برای متنفر بودن از گوشی‌های همراهمان لازم داریم؟ یا احساس حماقت بیشتری از این‌که چطور بدون نخواندن قوانین یک اپلیکیشن گزینه “بله” را انتخاب می‌کنیم؟ در فیلم «شمارش معکوس» Countdown به کارگردانی جاستین دک، شیطان یک اپلیکیشن مرگبار در اختیار دارد که پاک کردن آن تقریبا به سختی وادار کردن گوگل به پاک کردن اطلاعات شخصیتان است. داستانی معمولی با اتفاقاتی قابل پیش‌بینی که به کمک بازیگران محبوبی چون الیزابت لیل و جوردن کالووی، قابل دیدن شده است.

همچنین بخوانید:
درگاه‌ها Portals – نتیجه همکاری چهار فیلمساز مطرح ژانر فیلم ترسناک

لیل در نقش کویین بازی می‌کند، پرستار جوانی که مسئول مراقبت از بیماری (با بازی دیلون لین) را برعهده دارد که به نظر می‌رسد باید در بخش روانی بستری شود، چرا که این بیمار از اپلیکیشنی در موبایل خود، وحشت دارد. این اپلیکیشن به او اخطار می‌دهد که دقیقا در همان ساعتی که قرار است عملی ساده روی او انجام شود، خواهد مرد. این اپلیکیشن که نام آن “شمارش معکوس” است، زمان مرگ نامزد او را به درستی حدس زده بود و البته این‌بار هم اشتباه نکرده است.

متاسفانه کویین قبل از این‌که متوجه شود این اپلیکیشن قلابی نیست، آن را بر روی گوشی خود نصب می‌کند. پس از نصب آن متوجه می‌شود که فقط یکی دو روز دیگر بیشتر زنده نیست. کویین که بسیار ترسیده است سعی می‌کند این نرم‌افزار را از روی گوشی خود پاک کند، اما این اپلیکیشن از تمام کارهای او باخبر است و به او اخطار می‌دهد که نباید برخلاف قوانینی که با آن‌ها موافقت کرده، عمل کند. در دنیای واقعی نیز موجوداتی شیطانی برای ترساندن او به سراغش می‌آیند.
این موجودات در شکل‌های مختلف ظاهر می‌شوند، از تصاویری که یک لحظه در آینه خودرو ظاهر می‌شود تا دستی که به آرامی روی شانه او می‌زند. این اتفاقات برای مت (با بازی کالووی) نیز می‌افتد. کویین مت را در مغازه موبایل فروشی و وقتی قصد خرید گوشی جدیدی را دارد، ملاقات می‌کند. اما خریدن گوشی جدید این مشکل را حل نمی‌کند. در نهایت مت و کویین با کمک هم صاحب مغازه (با بازی تام سگورا) را راضی می‌کنند که کد منبع این اپلیکیشن را هک کند. او جملات لاتینی را در کد این اپلیکیشن پیدا می‌کند که در نهایت آن‌ها را، درست حدس زدید، به کشیشی می‌رساند.

پدر جان با بازی پی. جی. برن، شیطان را ملاقات نکرده است، اما می‌تواند در موقعیت‌هایی که می‌خواهد، حال و هوای عجیب و ترسناکی ایجاد کند. او افسانه‌ای در مورد یک شاهزاده و یک زن دوره‌گرد تعریف می‌کند که در آن، زن دوره‌گرد اطلاعاتی در مورد زمان مرگ شاهزاده به او می‌دهد. کشیش برای آن‌ها تعریف می‌کند که کسانی که اطلاعی در مورد زمان و نحوه مرگ خود دارند نباید هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام دهند و باید منتظر مرگشان بمانند. و یا این‌که سعی کنند نقشه شیطان را متوقف کنند. مشخص است که قهرمان‌های داستان کدام مسیر را انتخاب می‌کنند.
«شمارش معکوس»، نوشته و ساخته دک، داستانی سطحی و بی‌معنی از آب درآمده است، روایتی از تلاش‌های بی‌معنی شخصیت‌هایش برای متوقف کردن چیزی که به نظر غیرممکن می‌آید. به نظر می‌رسد که داستان فرعی همکار بد ذات کویین (با بازی پیتر فاچینلی) پتانسیل بیشتری از داستان اصلی فیلم داشته باشد. پایان فیلم نیز اصلا رضایت‌بخش نیست، چرا که به نظر می‌رسد تنها تلاش ناشیانه کارگردان آن برای باز گذاشتن دست خود برای ساخت فیلم دنباله آن است.
این مطلب از نوشته جان دفور در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته شمارش معکوس Countdown – فیلمی دلهره‌آور با داستانی قابل‌پیش‌بینی و خسته‌کننده اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط