باکس آفیس آخر هفته – Frozen 2 با فروش استثنایی ۱۲۷ میلیون دلار در آمریکا اکران می‌شود

امتیاز دهید post

پرنسس آنا و شاهزاده السا — و قدرت رابطه‌ی خواهرانه — قلب‌های مخاطبان در تمام دنیا را به دست آورد و پیروزی باشکوهی را در بازگشت این مجموعه فیلم به پرده‌های سینما برای آن رقم زد.
انیمیشن پر از آواز و موسیقی «منجمد ۲» با فروش ۱۲۷ میلیون دلاری در اکران خود در داخل آمریکا رکورد زد و در خارج از آمریکا توانست با فروختن ۲۲۳.۳ میلیون دلار در ۳۷ مارکت به جمع فروش جهانی ۳۵۰.۲ میلیون دلار برسد و رکورد بالاترین فروش در اکران را میان فیلم‌های انیمیشنی تاریخ، بدون در نظر گرفتن تورم، بزند (بسیاری از فیلم‌های خانوادگی فروش ناپایداری در خارج از آمریکا داشته‌اند). این فیلم، مخصوصا در بازارهای خارجی، بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد.

«منجمد ۲» سلطه‌ی دیزنی بر باکس آفیس را بیشتر کرد و راهی طولانی را برای احیای باکس آفیس ماه نوامبر پیمود، که در آن پس از ناکامی‌های اخیر در فروش فیلم‌های «نابودگر: سرنوشت تاریک»، «دکتر اسلیپ» و سایر عناوین، فروش بلیت‌ها نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افت نشان می‌داد.
«منجمد ۲» در کنار سایر فیلم‌هایی که در این آخر هفته اکران شدند، از مزیت نزدیکی به مناسبت روز شکرگزاری بهره بردند.
در «منجمد ۲» کریستن بل و ایدینا منزل دوباره صداپیشگی پرنسس آنا و ملکه السا را، به ترتیب، به عهده داشته‌اند. جاناتان گراف، جاش گد، و سانتینو فونتانا نیز همچنان در این فیلم حضور دارند، از صداپیشگانی که در قسمت دوم این مجموعه فیلم به آن اضافه شده‌اند می‌توان به ایوان ریچل وود و استرلینگ کی. براون اشاره کرد.

«روزی زیبا در محله» از کمپانی سونی — با نقش‌آفرینی تام هنکس به عنوان فرد راجرز — با ۱۳.۱ میلیون دلار فروش اکران شد. این فیلم که امتیاز A از مخاطبان خود در سینمااسکور دریافت کرد، به فروش در طول عید شکرگزاری و فصل مراسم جوایز امیدوار است.
ماریل هلر این فیلم منتقد‌پسند را کارگردانی کرده است، که به عنوان یک فیلم زندگی‌نامه‌ای و یا درام سنتی زندگی یک شخصیت واقعی شناخته نمی‌شود، بلکه بک فیلم با حس خوب است که داستان واقعی دوستی میان روزنامه‌نگار لوید فوگل (با بازی متیو ریس) و راجرز را به تصویر می‌کشد.
«روزی زیبا» پس از «منجمد ۲» و «فورد علیه فراری» — که از آخر هفته‌ی پیش باقی مانده بود — در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

روزی زیبا در محله

«فورد علیه فراری» در دومین آخر هفته‌ی خود ۱۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم توانست جمع فروش ده روزه‌ی خود در داخل آمریکا را به ۵۸ میلیون دلار برساند، در حالی‌که ۱۴.۷ میلیون دلار در خارج از آمریکا و در ۴۳ مارکت فروخت و جمع فروش خارجی خود را به ۴۵.۸ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۱۰۳.۸ میلیون دلار رساند. افت ۴۹ درصدی این فیلم به خاطر این است که سالن‌های آی‌مکس و نمایش‌های اختصاصی را از دست داد. (آی‌مکس ۱۸ میلیون دلار برای «منجمد ۲» فروخت که رکورد جدیدی برای یک فیلم انیمیشنی محسوب می‌شود.)
«۲۱ پل»، فیلمی از برادران روسو، یک فیلم پلیسی با درخشش چادویک بوزمن و کارگردانی برایان کرک است که با ۹.۱ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم در بازار بین‌المللی با ۲.۷ میلیون دلار فروش در ۲۰ مارکت اکران شد و توانست جمع فروش جهانی خود را به ۱۱.۹ میلیون دلار برساند.

این فیلم مثبت ۱۷ سال از کمپانی‌های اس‌تی‌اکس فیلمز، ام‌وی‌ام استودیوز و هووی برادرز پیکچرز نقدهای ضعیفی دریافت کرد. با این وجود، مخاطبان استقبال گسترده‌تری از «۲۱ پل» داشتند و به آن امتیاز B+ در سینمااسکور دادند.
«میدوی» از رولند امریش با ۴.۷ میلیون دلار فروش در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش ۴۵.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت، و در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس قرار گرفت. لاینزگیت مسئولیت پخش این فیلم حماسی جنگ جهانی دوم را در داخل آمریکا و انگلستان را به عهده دارد که یکی از نکات مثبت فیلم به شمار می‌رود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Frozen 2 با فروش استثنایی ۱۲۷ میلیون دلار در آمریکا اکران می‌شود اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط