۱۱ بازیگری که به‌خوبی از پس آواز خواندن در فیلم برآمدند

امتیاز دهید post

گاهی برخی از بازیگران به داشتن صدای خوب برای آواز خواندن شناخته می‌شوند، گاهی نیز برخی از آن‌ها به‌اندازه کافی در این رابطه آموزش ندیده‌اند اما می‌توانند بیننده را با صدایشان شگفت‌زده کنند. حالا به ۱۲ بازیگری که به‌خوبی صحنه آواز خواندن را در فیلم اجرا کرده‌اند نگاهی می‌اندازیم.

کیرا نایتلی – Begin Again

کیرا نایتلی Keira Knightley در نقش اصلی فیلم جان کارنی John Carney «دوباره شروع کن» بسیار دوست‌داشتنی بود. اجرای آوازهای خیابانی در فیلم دلپذیرند و صدای ساده و شکننده نایتلی کم‌کم رسا می‌شود. برخی عقیده داشتند که انتخاب نایتلی برای این نقش مناسب نبود و انتخاب‌های بهتری وجود داشت؛ اما انتخاب یک خواننده حرفه‌ای به‌دوراز هدف اصلی فیلم بود.

امیلا کلارک – Dom Hemingway

 امیلا کلارک

آواز خواندن نسخه پرپیچ‌وتاب «Fisherman’s Blues» توسط امیلا کلارک Emilia Clarke در فیلم «دام همینگوی» بسیار جالب توجه بود. احتمالاً حتی سرسخت‌ترین طرفداران «بازی تاج‌وتخت» هم از وجود چنین استعدادی در کلارک بی‌خبر هستند. تا کی باید منتظر نسخه «باران کستمیر» The Rains of Castamere با صدای کالیسی Khaleesi بمانیم؟

کالین فارل – Crazy Heart

 کالین فارل

یکی از خبرهای مهم سال ۲۰۰۹ مربوط به جف بریجز Jeff Bridges برای بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم موزیکال/درام «دل دیوانه» بود؛ اما سورپرایز بزرگ‌تر مربوط به اجرای پراحساس کالین فارل Colin Farrell برای قطعه «The Weary Kind» می‌شود که جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را برای «دل دیوانه» به همراه آورد. اجرای فارل در عین شگفت‌انگیزی، بسیار پراحساس و عالی از آب در آمده است.

بندیکت کامبربچ – August: Osage County

 بندیکت کامبربچ

در یکی از معدود صحنه‌های شیرین «آگوست: اوسیج کانتی» که داستان یک خانواده ازهم‌پاشیده را روایت می‌کند، شنیدن آوازی عاشقانه با اجرای بندیکت کامبربچ Benedict Cumberbatch برای معشوقش بسیار دل‌نشین است. استعداد کامبرباچ در خوانندگی زیاد دور از انتظار نیست؛ چراکه او صدای خوبی دارد و همین مسئله به توانایی‌اش در آواز خواندن کمک بزرگی کرده است.

بری لارسون – Scott Pilgrim vs. the World

 بری لارسون

پیش از بازی فریبنده بری لارسون Brie Larson در «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» ساخته ادگار رایت Edgar Wright، او در سریال طنز «ایالات متحده تارا» United States of Tara نقش‌آفرینی کرده بود؛ اما پس از آواز فراموش‌نشدنی‌اش در فیلم رایت بود که طرفداران بیشتری پیدا کرد. احتمال حضور دوباره‌ی او در فیلم‌های موزیکال دور از انتظار نیست.

اما استون – Easy A

 اما استون

خب، حالا پس از دیدن «لالا لند» La La Land مطمئن هستیم که اما استون Emma Stone استعداد خوانندگی دارد. استون پیش از بازی در «مثل آب خوردن»، تنها در «خیلی بد» Superbad و «سرزمین زامبی‌ها» Zombieland نقش‌های درام را بر عهده گرفته بود. اگرچه آهنگی که استون در فیلم «مثل آب خوردن» خواند آهنگی بود که برای مدت‌ها در مغزمان تکرار می‌شد، ولی او به‌خوبی از پس اجرای نسخه دهه ۶۰ «Knock on Wood» در این فیلم برآمد.

رایان گاسلینگ – Blue Valentine

رایان گاسلینگ آواز

استعداد موسیقی رایان گاسلینگ Ryan Gosling بر کسی پوشیده نیست. شروع کار او در سن کم و همراه با جاستین تیمبرلیک Justin Timberlake بود، اما گاسلینگ زیاد فرصت بروز استعدادش را پیدا نکرده بود. شخصیت او در فیلم «ولنتاین غمگین» اصرار داشت که آهنگ «You Always Hurt the One You Love» را با شیوه‌ای طنز بخواند و بالاخره ما هم مثل میشل ویلیامز Michelle Williams تحت تأثیر آواز خواندن او قرار گرفتیم.

ادی ردمین – Les Misérables

ادی ردمین آواز

گفته می‌شود تام هوپر Tom Hooper کارگردان «بینوایان» از همه بازیگران خواسته بود که اجرای آواز را به‌صورت زنده و سر صحنه فیلم‌برداری انجام دهند. همین رویه غیرمعمول نتایج مختلفی را در پی داشت؛ آن هتوی Anne Hathaway توانست برای خواندن «I Dreamed a Dream» جایزه اسکار را به دست آورد و ادی ردمین Eddie Redmayne با صدایش همه را غافلگیر کرد. ردمین که پیش‌ازاین بیشتر در فیلم‌های درام مستقل بازی کرده بود، با خواندن «Empty Chairs at Empty Table» لحظات بسیار احساسی را در فیلم رقم زد.

هیث لجر – ۱۰ Things I Hate About You

هیث لجر آواز

شاید گفتن اینکه اجرای هیث لجر Heath Ledger در «۱۰ چیز درباره تو که ازشان متنفرم» بسیار شگفت‌انگیز بود کمی غرض‌آلود باشد. برای طرفداران لجر، بازی او در این فیلم به‌نوعی مقدمه حضور او در سینما به‌حساب می‌آید. جای تأسف دارد که نتوانستیم در دوران کاری کوتاه لجر فیلم‌های موزیکال بیشتری از او ببینیم.

کری مولیگان – Shame

کری مولیگان آواز

کری مولیگان Carey Mulligan با اجرای آهنگ «۵۰۰Miles» در فیلم «درون لوین دیویس» Inside Llewyn Davis توانست نظر همه را به صدای نرم و مخملی‌اش جلب کند، اما آوازی که در فیلم «شرم» ساخته استیو مک‌کوئین Steve McQueen خواند بیش‌ازپیش همه را حیرت‌زده کرد. دیدن جزئیات چهره معصوم مولیگان و شنیدن صدای صمیمی و گرمش صحنه اجرای آهنگ فیلم را بسیار خودمانی و بی‌شیله‌پیله کرده است.

چویتل اجیوفور – ۱۲ Years a Slave

 چویتل اجیوفور آواز

اثر دیگری از استیو مک‌کوئین با چاشنی آواز؛ این بار با اجرای چویتل اجیوفور Chiwetel Ejiofor. اگر پیش از «۱۲ سال بردگی» فیلم موزیکال «چکمه‌های غیرعادی» Kinky Boots با بازی اجیوفور را ندیده باشید، احتمالاً از شنیدن صدای قوی او غافلگیر خواهید شده‌اید. در صحنه‌ای که سالومون Solomon با دوستان برده‌اش آواز می‌خواند و ناگهان صدای او از بقیه جدا می‌شود، چهره درهم سالومون هم ناامیدی‌ او از این وضعیت و هم خوشحالی‌اش از پذیرفته شدن در جمع دیگر برده‌ها را به ما نشان می‌دهد. او در یأس آرام می‌شود و آن را می‌پذیرد. این صحنه یکی از لحظات به‌یادماندنی فیلم است که با صدای زیبای اجیوفور عجین شده است.
این مقاله برگرفته از نوشته جوآنا رابینسون Joanna Robinson در سایت vanityfair.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۱ بازیگری که به‌خوبی از پس آواز خواندن در فیلم برآمدند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط