مروری بر فیلم های کمتر دیده شده کیانو ریوز

امتیاز دهید post

این روزها همه می‌دانند که کیانو ریوز چه کسی است. او ستاره مجموعه فیلم‌های «جان ویک» John Wick است که به طور گسترده‌ای در سطح جهان محبوبیت پیدا کرده‌اند. اما کسانی که واقعاً فعالیت گسترده او را دنبال کرده‌اند در جریان‌اند که او اکنون مدتی است، درگیر دنیای فیلم‌سازی شده است. این بازیگر در برخی از فیلم‌های نه چندان خوب حضور داشته است اما فیلم‌های دیگری هم بوده‌اند که او به واقع نقش‌آفرینی کم‌نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.

همچنین بخوانید:
۱۰ تا از بهترین نقش‌آفرینی‌های کیانو ریوز

یکی از مشهورترین فیلم‌های این بازیگر «سرعت» ۱۹۹۴ Speed است. یک دنباله برای این فیلم ساخته شد، اما ریوز در این دنباله بازی نکرد (که احتمالاً برای مسیر حرفه‌ای او خوب می‌شد) در این مطلب برخی از فیلم‌های کمتردیده‌شده که او در آن‌ها بازی کرده است، را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ – یک پوینده تاریک ۲۰۰۶ A Scanner Darkly

«یک پوینده تاریک» واقعاً منحصر به فرد است و شاید این منحصر به فرد بودن یکی از دلایلی باشد که باعث شده فیلم به اندازه لیاقت و شایستگی‌اش محبوبیت پیدا نکند. این فیلم انیمیشنی ممکن است شبیه به یک کارتون به نظر برسد اما قطعاً برای دیدن چشم‌های پرشور و اشتیاق ساخته نشده است.
فرض اولیه فیلم کاملاً منطبق بر کتابی با همین عنوان است. این فیلم پر از بازیگران با استعدادی است که اجراهای قدرتمندی را به نمایش گذاشته‌اند. در کنار کیانو ریوز، ستاره همیشگی، رابرت داونی جونیور و وینونا رایدر نیز حضور دارند که این دو نفر در چند فیلم دیگر نیز با ریوز هم‌بازی شده‌اند. «یک پوینده تاریک» نخستین‌بار در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۶ اکران شد.

۹ – جایگزین‌ها ۲۰۰۰ The Replacements

جایگزین‌ها کیانو ریوز

کیانو ریوز در این فیلمِ فوق‌العاده فوتبالی خوش درخشید. «جایگزین‌ها» برای همه یک چیزی را دربر دارد.
صحنه‌های زیادی در فیلم وجود دارند که طرفداران فوتبال قطعاً از آن لذت خواهند برد چراکه فیلم در مورد گروهی از بازیکنان فوتبال است. اما در این بین یک رابطه عاشقانه هم بین کاراکتر کیانو و یک تشویق‌کننده به وجود می‌آید.
فیلم همچنین لحظات کمدی جالبی دارد که قطعاً تماشای آن را بسیار لذت‌بخش می‌کند. همچنین بازیگران مستعد زیاد دیگری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به جین هکمن اشاره کرد.

۸ – کنستانتین ۲۰۰۵ Constantine

کنستانتین کیانو ریوز

«کنستانتین» خیلی محبوبیت پیدا نکرد اما نه به این معنی که فیلم خوبی نیست. این روزها، فیلم‌هایی با محوریت ابرقهرمانان یا گروه‌های متعصب، معمولاً یک یا دو دنباله می‌یابند اما متاسفانه این موضوع برای این یکی صادق نیست.
«کنستانتین» یک فیلم بسیار ترسناک و دل‌سردکننده است که براساس یک کتاب کمیک به همین نام ساخته شده است. در این فیلم بازیگران فوق‌العاده دیگری نظیر ریچل وایس و شایا لباف می‌درخشند. کیانو ریوز هم کاراکتر اصلی، یعنی جان کنستانتین را بازی می‌کند.
فیلم بر روی زنی تمرکز دارد که درباره مرگ عجیب خواهرش تحقیق می‌کند. او از کنستانتین درخواست کمک می‌کند چراکه او تجربه نسبتاً گسترده‌ای در مواجهه با این‌گونه چیزها دارد.

۷ – محافظ ۲۰۰۰ The Watcher

محافظ کیانو ریوز

کیانو ریوز در اکثر فیلم‌هایش نقش یک مرد خوب را ایفا کرده است اما این موضوع در مورد «محافظ» صادق نیست و این قطعاً یکی از دلایلی است که آن را با سایر فیلم‌ها متفاوت می‌سازد.
ریوز کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد چراکه نقش یک قاتل را در فیلم بازی می‌کند. تنها جنبه منفی فیلم این است که لحظات بسیار زیادی وجود دارند که نگارش آن‌ها می‌توانست بهتر باشد. اما هنوز هم تماشای او در یک کاراکتر بسیار متفاوت برای تماشاگران جالب است و بنابراین باعث می‌شود که فیلم حداقل ارزش بررسی کردن را داشته باشد.

۶ – نوامبر شیرین ۲۰۰۱ Sweet November

نوامبر شیرین

«نوامبر شیرین» یک فیلم عالی نیست، اما استعداد کیانو ریوز یکی از معدود موارد آن است که در واقع باعث می‌شود فیلم ارزش یک یا دو بار دیدن را داشته باشد. مورد دیگری که باعث می‌شود ارزش تماشا کردن پیدا کند، اجرایی است که بازیگر شارلیز ترون برای این فیلم به نمایش گذاشته است.
طرح داستانی فیلم به نوعی ملالت‌آور و بی‌ثمر است و تفاوت چندانی با سایر فیلم‌های عاشقانه ندارد. در فیلم، ریوز نقش نلسون ماوس را بازی می‌کند؛ یک فرد معتاد به کار کردن که پس از کمی وقت گذراندن با زنی به نام سارا دیور، یاد می‌گیرد که کمی آزاد باشد و زندگی کند. با این وجود چیزهای زیادی در مورد دیور وجود دارد که ماوس از آن‌ها بی‌اطلاع است.

۵ – خانه‌ای روی برکه ۲۰۰۶ The Lake House

خانه‌ای روی برکه

«خانه‌ای روی برکه» عاشقانه دیگری است اما بخش اعظمی از داستان موجب شده که فیلم متفاوت از بقیه جلوه کند. این فیلم در زمان اکران، به محبوبیت چندانی دست پیدا نکرد. اما نمی‌توان منکر این واقعیت شد که «خانه‌ای روی برکه» از یک طرح داستانی بسیار جالب برخوردار است.
بازیگر اصلی دیگر این فیلم که در کنار کیانو ریوز نقش‌آفرینی می‌کند، ساندرا بولاک است. در مرکزیت داستان، زنی قرار گرفته که در یک خانه برکه‌ای زندگی می‌کند. در طول فیلم، او نامه‌هایی از یک معمار که سابقاً در همان خانه زندگی می‌کرده است، دریافت می‌کند. آن‌ها رابطه‌ای را با یکدیگر آغاز می‌کنند و در عین حال در تلاش‌اند که بفهمند، این مسئله چگونه در وهله اول شروع شده ‌است.

۴ – هاردبال ۲۰۰۱ Hardball

هاردبال کیانو ریوز

این‌طور به نظر می‌رسد، فیلم‌های ورزشی که ستاره آن‌ها کیانو ریوز است، احتمالاً‌ فیلم‌های بسیار خوبی هستند و «هاردبال» نیز به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیست. فیلم به شدت احساس هم‌دلی و دل‌سوزی شما را برمی‌انگیزد و احتمالاً یکی از بهترین فیلم‌هایی باشد که ریوز تاکنون بازی کرده است، هرچند که هنوز هم به ندرت کسی درباره آن صحبت می‌کند.
هاردبال درباره مردی است که دائماً خود را دچار دردسرهای عمیقی می‌کند. او کمک کوچکی از یکی از دوستانش می‌خواهد اما در ازای دریافت آن می‌بایست، مربی‌گری یک تیم بیسبال لیگ کودکان را بر عهده بگیرد. این کار در ابتدا برای او دشواری‌های زیادی به همراه دارد اما شرایط با گذر زمان برای او آسان‌تر می‌شود، و او به بچه‌ها نزدیک‌تر می‌شود.

۳ – هدیه ۲۰۰۰ The Gift

هدیه کیانوریوز

عوامل بسیاری باعث شده‌اند که «هدیه» ارزش تماشا کردن داشته باشد و یکی از آن‌ها این حقیقت است که فیلم یک ستاره درخشان واقعی را در درون خود دارد. در این فیلم، کیت بلانشت نقش یک زن روانی را بازی می‌کند که سعی دارد بفهمد چه اتفاقی برای یک زن گم‌شده افتاده ‌است.
او در تلاش است راز این واقعیت را کشف کند و در این میان به طور تصادفی به مسائل متعددی در مورد سایر افراد ساکن در شهر پی می‌برد و آن‌ها را افشا می‌کند. «هدیه» فیلم دیگری است که کیانو ریوز در آن کاراکتر نسبتاً متفاوتی دارد، البته نسبت به آنچه طرفداران عادت کرده‌اند از او ببینند. کاراکتر او خیلی دوست‌داشتنی نیست و این بدان معناست که او کار واقعاً فوق‌العاده‌ای را در این فیلم انجام می‌دهد.

۲ – پدر و مادری ۱۹۸۹ Parenthood

پدر و مادری کیانو ریوز

«پدر و مادری» فیلمی است که در اواخر دهه ۸۰ میلادی اکران شد و به اندازه شایستگی‌اش مورد تقدیر و تجلیل واقع نگشت. ستاره‌های شناخته‌شده زیادی در این فیلم حضور دارند که ریوز یکی از آن‌هاست. علی‌رغم حضور بازیگران قدرتمند سینما در این فیلم، هنوز هم به نوعی نادیده گرفته می‌شود.
داستان فیلم حول خانواده باکمن می‌گردد. هر یک از اعضای خانواده فقط سعی در کنار آمدن با چیزهای جالب متنوعی دارد که بر زندگی‌اش سایه انداخته است. از جمله بازیگران دیگر این فیلم می‌توان به استیو مارتین، مری استینبورگن، ریک مورانیس و واکین فینیکس جوان اشاره کرد. کارگردانی فیلم را نیز ران هاوارد برعهده داشته است.

۱ – واکنش زنجیروار ۱۹۹۶ Chain Reaction

واکنش زنجیروار

کیانو ریوز ،‌ مورگان فریمن و ریچل وایس سه بازیگر اصلی «واکنش زنجیروار» هستند. چیزهای زیادی وجود دارد که به اندازه مرگ یک انسان ترسناک‌اند و این فیلم یکی از معدود مواردی است که آغازگر یک رویداد به شمار می‌رود.
کاراکترهای اصلی فیلم در حال کار بر روی یک پروژه انرژی جایگزین هستند که در اثر وقوع یک جرم بسیار جدی به مظنونین اصلی ماجرا تبدیل می‌شوند و در نهایت این کار منجر به فراری شدن دو نفر از آن‌ها می‌گردد. نمی‌توان ادعا کرد که ریوز در این فیلم بهترین نقش‌آفرینی خود را ارائه کرده است، اما واقعاً بد هم نیست.
این مطلب برگرفته از نوشته Kirstie Landry در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته مروری بر فیلم های کمتر دیده شده کیانو ریوز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط