مارتین اسکورسیزی گفت قالب سریال انتخاب مناسبی برای مرد ایرلندی The Irishman نیست

امتیاز دهید post

حالا که حماسه مافیایی سه ساعتهٔ مارتین اسکورسیزی روی نت‌فلیکس قرار گرفته، می‌توان «مرد ایرلندی» را در قسمت‌های کوتاه و مثل یک سریال تلویزیونی نگاه کرد و هرگاه لازم بود فیلم را متوقف کرد. اما، این روش باب میل اسکورسیزی نیست. این کارگردان برنده اسکار در مصاحبه‌ای که با انترتینمنت ویکلی داشت، به شدت با ایدهٔ تبدیل «مرد ایرلندی» به شکل برنامه تلویزیونی و در قسمت‌های مجزا مخالفت کرد.
او گفت:

شاید بگویید: «این یک داستان طولانی است و می‌شد آن را در دو فصل به نمایش گذاشت». کاملا مخالفم. من هرگز حتی به این موضوع فکر هم نکردم. چون تراکم جزئیات نکتهٔ اصلی این فیلم است. در انتهای فیلم، اثر این تراکم مرکب می‌شود. پس اگر راغب هستید، باید از ابتدا تا انتهای فیلم را یک تکه تماشا کنید. ایدهٔ سریال عالی و بی‌نظیر است. می‌توان شخصیت‌ها و پلان‌ها را پرورش داد و دنیای آنها را بازسازی کرد، اما برای این فیلم گزینهٔ خوبی نیست.

حقیقتا «مرد ایرلندی» ریتم کُندی دارد و وقتی فرانک شیرن با بازی رابرت دنیرو را در انتهای خط می‌بینیم که می‌خواهد با اشتباهاتی که مرتکب شده به صلح برسد، یک پایان ویرانگر را رقم می‌زند. در نهایت فیلم دربارهٔ تنهایی، فقدان و پشیمانی‌های گذشته است و طولانی بودن فیلم، از قدرت تراکم آن کاسته است.
این مقاله برگرفته از نوشته رایان لاتانزیو در سایت indiewire.com است.

نوشته مارتین اسکورسیزی گفت قالب سریال انتخاب مناسبی برای مرد ایرلندی The Irishman نیست اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط