باکس آفیس آخر هفته: Playmobil سرنگون می‌شود، Frozen 2 در صدر جدول باقی می‌ماند

امتیاز دهید post

«منجمد ۲» از استودیوی انیمیشن‌سازی دیزنی در سومین آخر هفته‌ی خود به راحتی صدرنشین جدول باکس آفیس آمریکای شمالی شد. این فیلم ۳۴.۷ میلیون دلار فروخت، در حالی‌که فیلم انیمیشنی دیگر این آخر هفته، «پلی‌موبیل» در اکران خود تنها ۶۶۸ هزار دلار فروش داشت.
پخش «پلی‌موبیل» در داخل آمریکا به عهده‌ی اس‌تی‌اکس فیلمز بود، که سومین اکران افتضاح تاریخ در میان فیلم‌هایی است که در بیش از ۲۰۰۰ سالن سینما به نمایش در می‌آیند. (این استودیو در ابتدا در صبح روز یکشنبه اعلام کرد که فروش این فیلم به ۸۱۱ هزار دلار رسیده است، اما بعد میزان فروش آن‌را اصلاح کرد.)
اولین آخر هفته‌ی ماه دسامبر پس از خوابیدن سر و صدای جشن شکرگزاری بسیار آهسته و سوت و کور است، و امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. تنها عنوانی که در باکس آفیس آمریکا اکران شد «پلی‌موبیل» بود که از اسباب‌بازی‌های کودکان آلمانی الهام گرفته شده است.

ادامه‌ی فروش قدرت‌مند «منجمد ۲» بدون شک کار را برای سایر عناوین خانوادگی سخت کرده است. این فیلم به زودی مرز فروش ۱ میلیارد دلار را رد خواهد کرد.
قسمت دوم این مجموعه فیلم دیزنی، یکشنبه را با جمع فروش جهانی حیرت‌انگیز ۹۱۹.۷ میلیون دلار، از جمله ۳۳۷.۶ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۵۸۲.۱ میلیون دلار در خارج از آن، به پایان رساند و توانست رکورد ۱۰ میلیارد دلار فروش سالانه‌ی این استودیو را بشکند. (حتی با در نظر گرفتن فروش فاکس، به ۱۱.۹۴ میلیارد دلار هم می‌رسد.) «منجمد ۲» رکوردهای زیادی را در جهان شکسته است، و پرفروش‌ترین مارکت خارجی آن چین (با ۱۰۴.۴ میلیون دلار فروش) است؛ همچنین در چندین مارکت از جمله‌ی کره‌ی جنوبی (با ۷۵.۵ میلیون دلار فروش)، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شده است.

«منجمد ۲» با ۹.۲ میلیون دلار فروش در ۴۸ مارکت صدرنشین جدول باکس آفیس خارجی هم بود. نزدیک‌ترین رقیب این فیلم، «جومانجی: مرحله‌ی بعدی» از کمپانی سونی است، که با ۵۲.۵ میلیون دلار فروش در ۱۸ مارکت اول خود اکران شد، که البته به خاطر فروش ۵۲.۵ میلیون دلاری در چین عملکردی روی هم رفته پایین‌تر از انتظارات از خود نشان داد. «جومانجی ۲» در آمریکا و بقیه‌ی جاهای دنیا هفته‌ی آینده اکران می‌شود.
در آمریکای شمالی تعدادی از فیلم‌های باقی‌مانده از آخر هفته‌های قبل، پس از «منجمد ۲»، جدول باکس آفیس را تحت سلطه‌ی خود درآوردند.
«چاقوکشی» در دومین آخر هفته‌ی خود با افت ۴۷ درصدی توانست ۱۴.۲ میلیون دلار به جیب لاینزگیت، ام‌آر‌سی و تی-استریت بزند، و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۶۳.۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۱۲۴.۱ میلیون دلار برساند.

«فورد علیه فراری» از فاکس و دیزنی توانست با کنار زدن Queen & Slim با اختلاف اندک، در جایگاه سوم قرار بگیرد. این فیلم در چهارمین آخر هفته‌ی خود ۶.۵۴ میلیون دلار فروخت و جمع فروش داخلی‌اش به ۹۱.۹ میلیون دلار و جمع فروش جهانی‌اش به ۱۶۷.۶ میلیون دلار رسید.
Queen & Slim در دومین آخر هفته‌ی خود فروش ۶.۵۳ میلیون دلار را تخمین می‌زند که جمع فروش داخلی این فیلم را به ۲۶.۹ میلیون دلار می‌رساند. برخی از تحلیل‌گران باکس آفیس معتقدند فروش این فیلم از «فورد علیه فراری» فراتر می‌رود؛ نتایج نهایی در روز دوشنبه تعیین خواهد شد.

فورد در برابر فراری فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی

«روزی زیبا در محله» با ۵.۲ میلیون دلار فروش در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۴۳.۱ میلیون دلار رساند.
«آب‌های تیره» به کارگردانی تاد هینز و با درخشش مارک رافالو، در سومین آخر هفته‌ی خود در ۲۰۱۷ سالن سینما پخش شد و ۴.۱ میلیون دلار فروخت. این فیلم از کمپانی فوکس فیچرز به جمع فروش داخلی ۵.۳ میلیون دلار رسید و در جایگاه ششم جای گرفت.
«پلی‌موبیل» در ۲۳۳۷ سالن سینما پخش شد اما نتوانست به جمع ده فیلم برتر راه پیدا کند و در جایگاه چهاردهم متوقف شد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Playmobil سرنگون می‌شود، Frozen 2 در صدر جدول باقی می‌ماند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط