اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری جشنواره فیلم برلین به هلن میرن، ستاره فیلم The Queen

امتیاز دهید post

جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین امسال برای یک عمر فعالیت هنری، به هلن میرن اهدا خواهد شد.
تصاویری از فیلم‌های مختلف میرن، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «ملکه»، و ستاره مجموعه تلویزیونی «کاترین کبیر»، در این مراسم نمایش داده خواهد شد. میرن در طول فعالیت هنری خود در فیلم‌های موفقی چون «آشپز، دزد، همسرش و عاشقش»، «دروغگوی خوب» و «آخرین ایستگاه» نقش‌آفرینی کرده است.
ماریت ریسن‌بیک، مدیر اجرایی جدید جشنواره فیلم برلین گفت:

“هلن میرن بازیگری توانا، با بازی‌های تاثیرگذار است. او هربار با بازی فوق‌العاده‌اش در نقشی جدید و پیچیده ما را غافل‌گیر می‌کند. چه در نقش کریس در فیلم Calendar Girls باشد و یا در نقش ملکه الیزابت دوم در فیلم «ملکه». همیشه نشانه‌ای از زنان قدرتمند را در نقش‌آفرینی‌های او می‌توان دید. افتخاری برای ماست که جایزه خرس طلایی را برای تقدیر از یک عمر فعالیت هنری به این هنرمند اهدا کنیم.”

این جایزه در روز ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰، در هفتادمین مراسم جوایز جشنواره فیلم برلین، هم‌زمان با نمایش فیلم «ملکه»، به میرن اهدا خواهد شد.

علاوه بر اسکار سال ۲۰۰۷ برای فیلم «ملکه»، میرن برنده جوایز تونی و اولیور زیادی شده است. او یکی از جوان‌ترین هنرمندانی بود که به کمپانی رویال شکسپیر پیوست.
اولین نقش مهم میرن، بازی در نقش کورا، مدل یک نقاش در فیلم کمدی Age of Consent، ساخته مایکل پاول در سال ۱۹۶۹ بود. می‌توان گفت شهرت و موفقیت او با بازی در فیلم گانگستری «جمعه خوب طولانی»، ساخته جان مکنزی در سال ۱۹۸۰ آغاز شد.
میرن علاوه بر بازی در مجموعه تلویزیونی «کاترین کبیر»، در فیلم «دروغگوی خوب»، همراه با هم‌بازی قدیمی خود، ایان مک‌کلن، حضور دارد. او هم‌چنین در فیلم سال آینده «سریع و خشمگین ۹»، نقش‌آفرینی خواهد کرد.
تاریخ شروع جشنواره فیلم برلین به دلیل تغییر تاریخ مراسم جایزه اسکار، کمی با سال‌های قبل متفاوت است، این مراسم از ۲۰ فوریه تا یکم ماه مارس سال ۲۰۲۰، برگزار خواهد داشت.
این مطلب از نوشته هنری چو در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری جشنواره فیلم برلین به هلن میرن، ستاره فیلم The Queen اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط