جان تراولتا از اشتباه تاریخی در روزی روزگاری هالیوود Once Upon a Time in Hollywood می گوید

امتیاز دهید post

در حال حاضر جان تراولتا مشغول تبلیغات مخصوص شرکت در اسکار برای جدیدترین بازی‌اش در «دیوانه» است، اما صحبت‌هایی که او دربارهٔ ساختهٔ کوئنتین تارانتینو داشته، بیش از این فیلم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. او چندی پیش گفته بود که مشتاق دیدار دوباره با کارگردان «داستان عامه‌پسند» است و حالا دربارهٔ اشتباه تاریخی در آخرین اثر تارانتینو صحبت کرده است.
تراولتا در جلسه پرسش و پاسخ فیلم «دیوانه» The Fanatic، به مدل هواپیمایی که در فیلم‌نامهٔ تارانتینو وجود دارد اشاره کرد: «لئوناردو در ایتالیا قصد سفر به خانه یا هر جای دیگری را دارد و راوی می‌گوید او سوار ۷۴۷ شده است. خب، اولین پرواز هواپیمای ۷۴۷ در ماه فوریه ۱۹۶۹ صورت گرفته اما از ژانویه ۱۹۷۰ به بعد آمادهٔ خدمات‌دهی شد. آنها ۹ ماه را نادیده گرفتند! احتمالا او باید سوار یک بوئینگ ۷۰۷ شده باشد».
فیلم‌نامهٔ روزی روزگاری هالیوود از نظر تاریخی کمی ساختگی است، بنابراین چنین اشتباهی راجع به مدل هواپیما زیاد هم فاجعه‌آمیز به‌نظر نمی‌رسد. تراولتا اعتراف کرد تنها دلیلی که توانسته به وجود چنین اشتباهی پی ببرد، علاقه و مطالعهٔ او دربارهٔ صنعت هوانوردی است.
روزی روزگاری هالیوود موفق به کسب نامزدی در ۵ رشته در گلدن گلوب شده و «دیوانه» هیچ نامزدی به دست نیاورده است.
این مقاله برگرفته از نوشته زاک شارف در سایت indiewire.com است.

نوشته جان تراولتا از اشتباه تاریخی در روزی روزگاری هالیوود Once Upon a Time in Hollywood می گوید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط