۱۵ بازیگری که از فیلم های خودشان متنفر بودند

امتیاز دهید post

همهٔ بازیگران، حتی معروف‌ترین آنها یا کسانی که جوایز متعددی برده‌اند، نیمهٔ پنهانی در بخش حرفه‌ای زندگی‌شان دارند. بازیگرانی هستند که از فیلم هایی که بازی کرده‌اند ناراضی و پشیمان‌اند و از آنها متنفر هستند اگر این شانس را داشتند، بی‌شک آن فیلم‌ها را از کارنامه هنری‌شان پاک می‌کردند. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:
بازیگران معروفی که در چند فیلم انیمیشن صدایشان را شنیده‌اید

۱. برد پیت | The Devil’s Own

در سال ۱۹۹۷ و هشت هفته پیش از اکران «متعلق به شیطان»، برد پیت نارضایتی‌اش از فیلم آلن پاکولا Alan Pakula را اعلام کرد. او گفت: “ما فیلم‌نامهٔ خوبی داشتیم که به دلایل متعددی از بین رفت و فقط باید ساخت فیلم را تحت فشار ادامه می‌دادیم. واقعا مسخره بود و ساخت فیلم یکی از نامعتبرترین تجربه‌های فیلم‌سازی است”.

۲. جرج کلونی | Return of the Killer Tomatoes

جرج کلونی

کلونی در سال ۲۰۱۲ در گفتگوی میزگرد اسکار لب به سخن گشود و دربارهٔ خطر بازی کردن در فیلم‌ها برای دریافت پول گفت. او اظهار داشت: “زمان‌هایی که واقعا به پول نیاز داشتم، در کارهای بسیار ضعیفی بازی کردم. مردم از من می‌پرسیدند چرا در «بازگشت گوجه‌های قاتل» بازی کردی؟ جواب: چون این شغل من بود”.

۳. جولیا رابرتز | I Love Trouble

جولیا رابرتز

دو بازیگر اصلی «من عاشق دردسرم» دچار اختلاف و تنش‌‌های زیادی بودند. رابرتس در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۳ به نیویورک تایمز گفت: “تقریبا از لحظهٔ اولی که نیک نولتی Nick Nolte را دیدم نسبت به هم گارد گرفته و روی اعصاب هم بودیم. او می‌توانست کاملا مهربان و فریبنده و درعین‌حال بکلی آزاردهنده باشد”. جای تعجبی ندارد که فیلم هم منتقدان و هم مخاطبانش را فراری داد.

۴. الک گینس | Star Wars

الک گینس

پیش از آنکه الک گینس Alec Guinness در نقش اوبی وان کنوبی Obi-Wan Kenobi در «جنگ ستارگان» بازی کند، در فیلم‌های کلاسیک مطرحی نقش‌آفرینی کرده بود. گزارش شده در طول تولید فیلم، گینس گفته بود: “جدا از بحث مالی، از بازی در این فیلم پشیمانم. دیالوگ‌ها مدام عوض می‌شود و پیشرفت کمی دارد. کنار آمدن با جوان‌ها هم برای من دشوار است”. شهرتی که برای بازی در این نقش نصیب گینس شد، او را بسیار متعجب و آزرده کرد.

۵. سیلوستر استالون | Stop! Or My Mom Will Shoot

سیلوستر استالون

برخلاف هم‌بازی شدن با ایستل گتی Estelle Getty سرزنده، استالون دربارهٔ بازی در این فیلم گفته: “من در چند فیلم‌ مزخرف بازی کرده‌ام. «ایست! وگرنه مادرم شلیک می‌کند» یکی از بدترین آنهاست. اگر می‌خواهید از کسی دربارهٔ قتل اعتراف بگیرید، آنها را وادار به تماشای این فیلم کنید. آنها پس از ۱۵ دقیقه به هرچیزی اعتراف خواهند کرد”.

۶. هالی بری | Catwoman

هالی بری

هلی بری سه سال پس از بردن اسکار برای «مهمانی هیولا» Monster’s Ball، لباس معروف زن‌گربه‌ای را به تن کرد تا در فیلم جنجالی «زن‌ گربه‌ای» بازی کند. او به خاطر بازی در این فیلم برندهٔ تمشک طلایی بدترین بازیگر زن شد و در سخنرانی کوتاهی که داشت، خشمش را به همه نشان داد.

۷. مایکل کین | Jaws: The Revenge

مایکل کین

بازیگران کمی پیدا می‌شوند که به شیوه‌ٔسرگرم‌کنندهٔ مایکل کین Michael Caine از فیلم خودشان انتقاد کنند. دهه ۸۰ زمان عجیبی در کارنامه بازیگری کین به حساب می‌آید؛ چرا که او مدام در حال گذر از نقش‌های فوق‌العاده به نقش‌های ناخوشایند بود. او در کتاب زندگی‌نامه‌اش دربارهٔ «آرواره‌ها: انتقام»‌ نوشته: “من هرگز این فیلم را ندیدم. با این حال، خانه‌ای که با دستمزد این فیلم خریداری شده فوق‌العاده است”.

۸. کریستوفر پلامر | The Sound of Music

کریستوفر پلامر

فیلمی که باعث شهرت کریستوفر پلامر Christopher Plummer شده، یکی از آن فیلم‌هایی است که او آرزو می‌کند اصلا وجود خارجی نداشت. او گاهی «اشک‌ها و لبخندها» (ترجمه اصلی: آوای موسیقی) را «آوای فین کردن» یا «آن فیلم» خطاب می‌کند. پلامر گفته بود: “من از این شخصیت کمی خسته شدم. هرچند تلاش زیادی برای سرگرم‌کننده‌بودن او انجام دادیم، اما در کل مثل شلاق زدن به یک اسب مرده بود. موضوع فیلم هم موضوع موردعلاقهٔ من نبود”.

۹. گوئینت پالترو | View from the Top

گوئینت پالترو

هرچند بلاگ گوئینت پالترو Gwyneth Paltrow (با نام Goop) مدام مورد انتقاد مخاطبان قرار می‌گیرد، اما او در انتخاب نقش‌هایش اشتباهات اندکی مرتکب شده است. «هال ظاهربین» Shallow Hal و «نمایی از بالا» دو مورد از انتخاب‌های اشتباه او هستند. پالترو در مصاحبه‌اش با گاردین در سال ۲۰۰۶، از «نمایی از بالا» به عنوان یک فیلم «افتضاح» یاد کرد.

۱۰. باب هاسکینز | Super Mario Bros

باب هاسکینز

کسانی که متوجه تفاوت فرهنگی بازیگران هالیوودی با بازیگران بریتانیایی نمی‌شوند می‌بایست به باب هاسکینز Bob Hoskins توجه کنند. هرگاه صحبت از «برادران سوپر ماریو» به میان می‌آمد، هاسکینز ابایی از ابراز خشم نداشت. گاردین در سال ۲۰۰۷ به نقل از او نوشت: “بدترین فیلمی که در آن بازی کردم؟ «برادران سوپر ماریو». این فیلم و تجربهٔ من مثل یک کابوس بود. یک زن و شوهر کارگردانی فیلم را برعهده داشتند که استعداد را با خودخواهی‌شان اشتباه گرفته بودند.”

۱۱. گری الدمن | Tiptoes

 گری الدمن

تابه‌حال راجع به «کوتاهی پا مشکلی نیست» چیزی نشنیده‌اید؟ شاید به خاطر این باشد که بازیگران آن زیاد راجع به این فیلم صحبت نکرده‌اند. گری الدمن Gary Oldman و متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey دو برادر هستند که یکی قد معمولی و دیگری (الدمن) قد کوتاهی دارد و برای این نقش روی زانوهایش جلوی دوربین ظاهر شد. دلیل او برای طفره رفتن از صحبت‌ دربارهٔ این فیلم قابل‌قبول است.

۱۲. شارلیز ترون | Reindeer Games

شارلیز ترون

فیلم اکشن «بازی‌های گوزن قطبی» با بازی بن افلک، گری سینایس Gary Sinise و شارلیز ترون به کارگردانی جان فرانکن‌هایمر John Frankenheimer پروژهٔ جالبی به نظر می‌رسد. اما انتظارات فیلم برآورده نشد. در آخر، فیلم دچار ضرر مالی و نقدهای بسیار منفی شد. یکی از بازیگران اصلی فیلم (ترون) در جایی گفته بود: “«بازی‌های گوزن قطبی» فیلم خوبی نیست”.

۱۳. مارک والبرگ | The Happening

مارک والبرگ

به‌نظر نمی‌رسد که مارک والبرگ Mark Wahlberg کسی باشد که از درخت‌ها بترسد. اما ام. نایت شیامالان M. Night Shyamalan در فیلم «اتفاق»، او را در چنین موقعیتی قرار داد. حالا می‌دانیم که والبرگ دید خوبی نسبت به این فیلم ندارد و از نقشش بیزار است.

۱۴. میکی رورک | Passion Play

 میکی رورک

تعجبی ندارد که میکی رورک Mickey Rourke از فیلم خودش حسابی بدگویی کرده باشد. او بوکسری بود که در مسابقات مشت‌زنی حسابی صورتش از فرم اولیه خارج شد و برای ترمیم آن، جراحی‌های متعددی انجام داد. او در سال ۲۰۱۱ با مجله نیویورک دربارهٔ پروژه‌های سینمایی ناموفقش مصاحبه‌ای کرده بود. وقتی صحبت از «نمایش مصائب» به میان آمد، رورک گفت: “افتضاح. یک فیلم افتضاح دیگر. اما بازی در فیلم‌های بد چیزی است که در طول فعالیت هنری هرکسی اتفاق می‌افتد”.

۱۵. دیوید کراس | Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked

دیوید کراس

معمولا هر بازیگری، از فیلمی که در آن بازی کرده تعریف می‌کند و چیزهای خوبی می‌گوید. در سال ۲۰۱۲، دیوید کراس David Cross رویهٔ دیگری داشت. زمانی که نوبت توصیف «آلوین و سمورچه‌ها ۳» رسید، این بازیگر کهنه‌کار ژانر طنز، آن را «تبلیغ بزرگی برای شرکت کارنوال کروز لاین» نامید و از مردم خواست به تماشای آن نروند.
این مقاله برگرفته از نوشته‌ٔ جنیفر ام وود Jennifer M Wood و کولین پاتریک Colin Patrick در سایت mentalfloss است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۵ بازیگری که از فیلم های خودشان متنفر بودند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط