باکس آفیس آخر هفته – Star Wars در اکران خود ۱۷۶ میلیون دلار به جیب زد

امتیاز دهید post

با وجودی‌که «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» سومین قسمت از سه‌گانه‌ی جی. جی. آبرامز به شکل قابل ملاحظه‌ای نسبت به دو قسمت قبلی عملکرد پایین‌تری داشت، اما به راحتی توانست گوی رقابت‌ را از رقبایش تا کهکشان‌های دوردست برباید. این فیلم در اکران خود در آمریکای شمالی ۱۷۵.۵ میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی خود را به ۳۷۳.۵ میلیون دلار رساند.
این فیلم در داخل آمریکا سومین اکران بزرگ تاریخ در ماه دسامبر، پس از «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» آبرامز در سال ۲۰۱۵ (با ۲۴۸ میلیون دلار فروش) و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» رایان جانسون در سال ۲۰۱۷ (با ۲۲۰ میلیون دلار فروش) بود.

از آن‌جایی که دو قسمت قبلی این مجموعه فیلم با فاصله‌ی بیشتری از کریسمس اکران شدند، تحلیل‌گران باکس آفیس معتقدند، پس از آن‌که بچه‌ها کادوهایشان را در ۲۵ دسامبر باز کردند و تماشاگران سینما سرشان از جشن‌ها و خریدهای سال نو خلوت‌تر شد، این فیلم شاهد موج اصلی فروش خود خواهد بود.
قسمت اخیر «جنگ ستارگان» در خارج از آمریکا با ۱۹۸ میلیون دلار فروش در ۵۲ منطقه اکران شد؛ همان مناطقی که دو قسمت قبلی هم در مرحله‌ی اول در آن‌ها اکران شده بودند. در حالی‌که این فیلم در تقریبا تمام کشورهایی که در آن‌ها اکران شد صدرنشین باکس آفیس بود، کشتی‌اش در چین با فروش ۱۲.۱ میلیون دلاری به گل نشست.اروپا با ۱۲۲ میلیون دلار فروش پررونق‌ترین منطقه بود.

انگلستان (با ۲۶.۸ میلیون دلار فروش) در صدر بود و پس از آن آلمان (با ۲۱.۸ میلیون دلار فروش)، و فرانسه (با ۱۵.۲ میلیون دلار فروش) قرار داشتند. این فیلم در ژاپن با ۱۴.۶ میلیون دلار فروش، سومین اکران بزرگ سال در میان فیلم‌های وسترن بود. عموما ژانر علمی-تخیلی در آمریکای جنوبی، و بخش‌هایی از آسیا همیشه با چالش روبرو بوده است.
چالش‌های بالقوه‌ای که رو به روی «خیزش اسکای‌واکر» قرار داشتند عبارت‌اند از نقد‌های متنوع و درهم و همچنین امتیاز B+ در سینمااسکور. همچنین این اولین فیلم «جنگ ستارگان» ساخته شده توسط لوکاس فیلم و دیزنی است که امتیاز A یا A- از مخاطبانش دریافت نکرده است. امتیازهایی که پسترک از تماشاگران پس از خروج از سینما جمع‌آوری و تحلیل کرده است امیدوارکننده‌تر هستند.

با ورود به آخر هفته تخمین زده می‌شد «خیزش اسکای‌واکر» با ۱۷۰ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شود. ناظران خوش‌بین‌تر این صنعت عقیده داشتند فروش این فیلم تا ۱۹۰ و ۲۰۰ میلیون دلار هم خواهد رسید.
این فیلم — که بودجه‌ای برابر ۳۰۰ میلیون دلار پیش از تبلیغات برای دیزنی و لوکاس فیلم داشته است — سومین اکران بزرگ سال ۲۰۱۹ پس از عناوین دیگر دیزنی، «انتقام‌جویان: آخر بازی» (با ۳۵۷.۱ میلیون دلار فروش) و «شیرشاه» (با ۱۹۱.۷ میلیون دلار فروش) محسوب می‌شود.

فیلم مناسبتی تام هوپر برای کریسمس به نام «گربه‌ها» در اکران خود با ۶.۵ میلیون دلار فروش و دریافت امتیاز C+ از مخاطبان و همچنین نقدهای کوبنده از منتقدین، شکست سهمگینی خورد. پیش‌بینی می‌شد این فیلم اقتباسی از یک نمایش موزیکال، در اکران خود دو برابر این مقدار فروش داشته باشد. و طی حرکتی عجیب و نامتعارف، استودیوی سازنده این فیلم نسخه‌ی دیگری از آن که “جلوه‌های بصری تقویت‌شده‌” دارد به سالن‌های سینمای پخش‌کننده‌ی این فیلم فرستاده است.
در خارج از آمریکا، «گربه‌ها» در انگلستان — که بسیاری از بازیگرانش اهل آن‌جا هستند — با ۴.۴ میلیون دلار فروش اکران شد.

«گربه‌ها» پس از فیلم‌های باقیمانده از هفته‌های قبل، «جومانجی: مرحله‌ی بعد» و «منجمد ۲»، در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت.
«جومانجی ۲» از سونی در دومین آخر هفته‌ی خود ۲۶.۱ میلیون دلار فروخت و مرز جمع فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلار را رد کرد. این فیلم تا پایان یکشنبه به جمع فروش ۱۰۱.۹ میلیون دلار در داخل آمریکا، و همچنین جمع فروش جهانی ۳۱۲ میلیون دلار دست یافت.
«منجمد ۲» در داخل آمریکا ۱۲.۳ میلیون دلار فروش داشت و ۳۱.۶ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخت، که جمع فروش جهانی این فیلم را به ۱.۱۰۳ میلیارد دلار می‌رساند.

باکس آفیس

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Star Wars در اکران خود ۱۷۶ میلیون دلار به جیب زد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط