شش زیرزمینی ۶Underground – شروع احتمالی یک مجموعه فیلم جدید

5/5 - (1 امتیاز)

مایکل بی خوب می‌داند بودجه‌های چند میلیون دلاری را چطور خرج کند. به هر حال او مردی است که یک فیلم ۱۵۰ میلیون دلاری در مورد بیگانگانی که تبدیل به خودرو می‌شدند را بر روی پرده برد و البته این فقط شروع فیلم‌های خاص او بود- اما بودجه‌ی جدیدترین فیلم کارگردان «تبدیل‌شوندگان» و «پسران بد» کاملا شوکه‌آور است. بی برای اولین فیلم‌اش که نت‌فلیکس حامی مالی آن است، دوباره در محدوده‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری خرج کرده است. به طوری که شش زیرزمینی ۶Underground او از نظر بودجه دومین فیلم غیر اقتباسی گران این شبکه به حساب می‌آید. در جایگاه اول «درخشان» است، فیلمی که با وجود نقدهای بسیار منفی یه یکی از فیلم‌های محبوب نت‌فلیکس تبدیل شد.
با اینکه قرار گرفتن در این دسته‌ کار راحتی نیست، اما بی و بازیگران کاریزماتیک این فیلمش (فقط کافی است از رایان رینولدز نام ببریم) کاملا آماده بوده و در نهایت فیلم مهیجی را ساخته‌اند که می‌تواند شروع مجموعه فیلمی برای نت‌فلیکس باشد. اگر بیهم را دوست داشته باشید عاشق شش زیرزمینی ۶Underground می‌شوید.

این فیلم با یک صحنه‌ی تعقیب و گریز ماشینی ۱۵ دقیقه‌ای شروع می‌شود و خیلی سریع شما را درگیر خود می‌کند. صحنه‌های اکشن بدون وقفه‌ی این فیلم و حجم کشت و کشتار آن به خوبی نشان می‌دهد که چرا هیچ استودیوی معمولی حاضر به ساخت آن نمی‌شد. با این حال نباید از قلم انداخت که داستان فیلم پر از سوال بی‌جواب و ایراد است.
فیلم‌نامه‌ی این فیلم را فیلم‌نامه‌نویسان «ددپول»، رت ریس و پال ورنیک نوشته‌اند. تمام فیلم رد پای بی کاملا مشهود است. به شخصیت اصلی فیلم با بازی رینولدز “یک” می‌گویند، یک میلیاردر یتیم بی‌نام که پولش را به کمک ساخت آهنرباها به دست آورده است و گروه تبهکار خودش را راه می‌اندازد.
حتی با وجود ثروت زیادی که “یک” دارد، از محدودیت‌های قدرت خودش آگاه است و راه خودش را برای رسیدن حساب آدم‌ها بد پیدا کرده است، بدون اینکه رهبران دنیا، مامورین مخفی و یا حتی چیز کسل‌کننده‌ای مثل قانون را درگیر کند.

او تیمی از افرادی حرفه‌ای- ملانی لوران در نقش یک جاسوس سی‌آی‌ای، مانوئل گارسیا-رالفوی جذاب در نقش هیت‌من و ستاره‌ی «بوهمین راپسودی» بن هاردی در نقش یک عاشق پارکور و …- را دور هم جمع کرده و تنها چیزی که از آن‌ها می‌خواد رازنگهداری بوده و این موضوع است که بخواهند زندگی قبلیشان را پشت سر بگذارند. با اینکه ریس و ورنیک تلاش کرده‌اند زمان زیادی را برای هر یک از اعضای تیم صرف کنند اما این قسمت خیلی زود از یاد رفته و از فیلم‌نامه بیرون می‌رود تا جا برای صحنه‌های اکشن بیشتر باز شود. ماموریت فعلی این گروه این است که رهبری ظالم و شیطانی (با بازی بی‌نظیر لیور راز) را از سر راه برداشته و برادرش که افکاری متعادل‌تر دارد (با بازی پیمان معادی) را جای او بگذارند. نقشه‌ای که نیازمند مواد منفجره‌ و گلوله‌های زیادی است.
واضح است که مایکل بی تمام بودجه را به خوبی صرف ساخت فیلم کرد‌ه ‌است. اکشن فیلم بسیار جاه‌طلبانه و دیوانه‌وارتر از هر چیزی است که این کارگردان پیش از این جلوی دوربین برده است.

رایان رینولدز

این فیلم با داستان جدید خودش و تیم بازیگران فوق‌العاده‌اش می‌تواند شروع یک مجموعه فیلم موفق برای نت‌فلیکس باشد. شش زیرزمینی یازده دسامبر پخش شد.
منبع indiewire.com نوشته کیت ایربلند.

و حالا نظر سایر منتقدین درباره‌ی این فیلم:

مت فاولر منتقد آی‌جی‌ان نوشته است:

“با وجود تمام بودجه‌‌‌ای که صرف ساخت این فیلم شده است، هیچ چیز به پای صحنه‌ی ابتدایی فیلم نمی‌رسد که یک تعقیب و گریز ماشینی دیوانه‌وار در فلورانس ایتالیا است. بعد از آن اما با اینک موقعیت اتفاقات فیلم و روش‌های انجام ماموریت‌ها عوض می‌شود، اما صحنه‌ی آغازین آنقدر خاص است که چیزی بعد از آن دیگر به چشم نمی‌آید. اگر به دنبال فیلم اکشن احمقانه‌ای از مایکل بی و پر از صحنه‌‌های تعقیب و گریز ماشینی و انفجارهای بزرگ هستید، قطعا از دیدن شش زیرزمینی لذت خواهید برد و همان چیزی که انتظارش را داشیتیم، بود.”

شش زیرزمینی

مت سینگر منتقد اسکرین کراش نوشته است:

“اگر که نت‌فلیکس هم تلاش کرده بوده است، بر روی کارگردانی بی تاثیر بگذارد موفق نبوده است. شش زیرزمینی به طرز عجیبی از هرج و مرج صحنهای اکشن آن هفته فکر کرده به کشته‌شدن پناه‌جویان بی‌گناه تورانی در صحنه‌ی بعد تغییر می‌کند (یعنی وقتی قهرمانان فیلم افراد مختلف را می‌کشند ایرادی ندارد ولی وقتی یک دیکتاتور این کار را می‌کند مشکل دارد؟). رینولدز نیز بعد از سخنرانی‌ای در مورد عدالت رفتاری می‌کند و خیلی سریع حرف‌های خودش را زیر سوال می‌برد. شخصیت‌ها در مورد اهمیت دموکراسی صحبت می‌کنند در حالی که در حال تلاش برای جایگزینی یک دیکتاتور با برادرش هستند. دقیقا به همین خاطر است که بیشتر از اسکورسیزی و آلفونسو کوآرون و یا هر فیلم‌ساز دیگری که پول زیادی به آن‌ها داده شده است، مایکل بی بهترین کار برای نت‌فلیکس به شمار می‌آید.”

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته شش زیرزمینی ۶Underground – شروع احتمالی یک مجموعه فیلم جدید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط