هفت فیلم که ثابت می‌کنند دنزل واشنگتن یک گنجینه است

امتیاز دهید post

مسلماً دیدن زد‌و‌خورد و تیراندازی دنزل واشنگتن در فیلم‌هایی مثل «ایکوآلایزر» The Equalizer جالب است؛ اما لازم است به یاد داشته باشیم او با شش نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار در رزومه کاری‌اش یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های درام‌ است. به مناسبت سالروز تولد او (۲۸ دسامبر) این هفت فیلم را با بازی او ببینید، حتماً با ما هم‌نظر خواهید شد.

افتخار (۱۹۸۹) Glory

واشنگتن اولین جایزه اسکارش را برای نقشی مکمل‌ در این فیلم که داستانی از جنگ‌های جهانی است از آن خود کرد. بازی او در نقش تریپ، برده تندخویی که سرباز می‌شود به طرز شگفت‌آوری نپخته و فیزیکی است تا حدی که بعد از آن واشنگتن این‌گونه کمتر دیده‌شده است.

مالکوم ایکس (۱۹۹۲) Malcolm X

 مالکوم ایکس

یکی از بهترین همکاری‌های اسپایک لی و واشنگتن این فیلم زندگی‌نامه حماسی است. در این فیلم واشنگتن تحول انسان طرفدار عملی را طی ۲۰ سال از یک کلاه‌بردار خیابانی معمولی به یک رهبر عادل تجزیه‌طلب و به یک ضد نژادپرست آگاه به تصویر می‌کشد. این آخرین باری نیست که او از بردن اسکار باز می‌ماند.

فیلادلفیا (۱۹۹۳) Philadelphia

فیلادلفیا دنزل واشنگتن

انتخاب بازیگر زیرکانه کارگردان جوناتان دمی سبب شد که تام هنکس نقش بیمار مبتلا به ایدز را بازی کند، اما این فیلم بدون انتخاب واشنگتن به‌عنوان وکیل معمولی کاراکتر هنکس که به همان اندازه هوشمندانه بود، این‌قدر موفق نمی‌شد. این فیلم برنده اسکار برای آشنایی تماشاگر عادی با واقعیت‌های زندگی با ایدز زبانزد شد.

توفان (۱۹۹۹) The Hurricane

توفان

واشنگتن در این فیلم زندگی‌نامه که درباره بوکسوری است که برایش پاپوش دوخته‌شده است و به اتهام قتل به زندان افتاده است، بسیار قوی ظاهر شد. همانند مالکوم ایکس روبین توفانی موفق می‌شود زندان را به چشم فرصتی برای رشد شخصیتی‌اش ببیند- حتی به چشم تجربه‌ای نجات‌بخش به آن نگاه می‌کند-که این داستان را تأثیرگذارتر از قبل می‌کند.

روز تعلیم (۲۰۰۱) Training Day

روز تعلیم  دنزل واشینگتن

ما به بازی واشنگتن در نقش‌هایی شریف و تغییرناپذیر عادت داریم (همانند بازی‌اش در فیلم «تایتنز را به یاد آور» ساخته سال ۲۰۰۰) به‌طوری‌که دیدن نقشی خلاف عادت و شیطانی همانند این فیلم که نقش پلیسی سرکش است که برای از راه به در کردن کارآگاهای تازه‌کار با بازی ایتان هاوک را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. جوایز او برای بازی نقش بد داستان: جایزه بهترین بازیگر مرد برای اولین بازیگر آفریقایی-آمریکایی بعد از سیدنی پویتر در سال ۱۹۶۳ .

گانگستر آمریکایی (۲۰۰۷) American Gangster

گانگستر آمریکایی

واشنگتن دوباره در نقش منفی داستان می‌درخشد، این بار با بازی نقش سردسته اصلی پخش مواد مخدر ناحیه هارلم (منطقه‌ای در نیویورک که جمعیت سیاه‌پوست زیادی دارد) در زندگی واقعی. درواقع بازی واشنگتن به آرام و روشمند بودن و کم جلب‌توجه کردن بی‌رحمی لوکاس بسیار می‌خورد.

پرواز (۲۰۱۲) Flight

پرواز دنزل واشنگتن

واشنگتن حرکات قهرمانانه مدرنش و موهبتی که برای پروراندان درام دارد را بازی نقش یک خلبان شجاع و معتاد که از مشکلات شخصی عمیق و غم‌انگیزی رنج می‌برد را به‌خوبی ادغام می‌کند. دیدن بازی نقشی غیر‌واقعی و سرگردان از واشنگتن کمتر پیش می‌آید، گرچه شما به‌عنوان یک تماشاگر همیشه زمانی که واشنگتن کنترل همه‌چیز را در دست داشته باشد، احساس امنیت می‌کنید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته هفت فیلم که ثابت می‌کنند دنزل واشنگتن یک گنجینه است اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط