بزرگ‌ ترین رای‌ گیری منتقدان فیلم سراسر جهان برای انتخاب بهترین های سال ۲۰۱۹

امتیاز دهید post

امسال سال شلوغی برای فیلم‌ها بود و بسیاری از آنها برای قرارگیری در لیست پایان سال رقابت تنگاتنگی داشتند، اما یکی از جالب‌ترین فیلم‌ها هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است: «انگل» اثر پرمغز بونگ جون هو دربارهٔ اختلاف طبقاتی و دعواهای خانوادگی، در صدر جدول بهترین فیلم، کارگردانی، فیلم‌نامه و فیلم‌ خارجی در نظرسنجی‌های منتقدان ایندی‌وایر قرار گرفته است.
چهاردهمین نسخه از این نظرسنجی، با اعلام آمادگی ۳۰۴ منتقد و روزنامه‌نگار از سراسر دنیا برای شرکت در آن، به یکی از بزرگ‌ترین نظرسنجی‌ها تبدیل شد.

همچنین بخوانید:
۱۰ تا از تاثیرگذارترین فیلم های دهه اخیر

آدام درایور در بخش بهترین بازیگر مرد برای فیلم «داستان ازدواج»، لوپیتا نیونگو در بخش بهترین بازیگر زن، جو پشی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مرد ایرلندی» و لورا درن در همین بخش برای بازی در «داستان ازدواج» برنده‌های دیگر در این لیست هستند.

راجر دیکنز برای فیلم‌برداری‌های آکروباتیک در «۱۹۱۷» موفق به قرار گرفتن در صدر جدول بهترین فیلم‌برداری شد، بحران‌های مهاجرتی در داستان خیالی «آتلانتیک»، ماتی دیوپ را در بخش بهترین فیلم اولی قرار داد و «آپولو ۱۱» به‌عنوان بهترین فیلم مستند شناخته شد.
پیروزی «انگل» آن را به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آخر سال تبدیل کرد. پس از تبدیل شدن بونگ به عنوان اولین کارگردان کره‌ای برندهٔ نخل طلای جشواره فیلم کن در ماه مه، این فیلم موفق به ثبت رکورد جدیدی در فروش گیشه در کره جنوبی شد و پس از اکران در آمریکا، موفقیت‌های آن همچنان ادامه داشت. همان‌طور که نظرسنجی ایندی‌وایر به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شد، «انگل» به رکورد فروش ۲۰.۳ میلیون دلار رسید که آن را با فاصلهٔ زیادی، به صدر جدول ۱۰ فیلم برتر خارجی زبان تمام دوران فرستاد. در همین حین، بونگ توانست نامزدی گلدن گلوب و جایزه‌های گروه منتقدان دیگری در نیویورک و لس‌آنجلس را به دست آورد.

داستان ازدواج

با این وجود، «انگل» تنها فیلم برتر در نظرسنجی ایندی‌وایر نبود. از منتقدان خواسته شد تا لیست ۱۰ تا از بهترین فیلم‌های انتخابی‌‌شان را ارائه دهند که نام فیلم‌های محبوب در فصل جوایز نیز در این میان به چشم می‌خورد. «مرد ایرلندی» در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن «داستان ازدواج» و «پرتره یک بانو در آتش» دیده می‌شدند که امتیاز مشابهی در کنار «جواهرات تراش‌نخورده» اثر برادران سفدی در بخش بهترین کارگردان به دست آورده بودند.
در بخش بهترین فیلم‌ اولی‌ها، نام «بوک‌ اسمارت» و «آخرین مرد سیاه در سان فرانسیسکو» در کنار مستندهای محبوب «کارخانه آمریکایی» و «سرزمین عسل» دیده می‌شود.
با رعایت الزامات این نظرسنجی، تمام این عناوین برای فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۹ اکران شدند در نظر گرفته شده است. با این حال، منتقدان با گذر از تب و تاب جشنواره‌ها، گزینه‌های زیادی پیش روی خود داشتند که بعضی از آنها در سال آینده اکران خواهند شد.

مرد ایرلندی 2019 سینما

برای به رسمیت شناختن این بخش از بازار، در نظرسنجی‌مان از منتقدها خواستیم تا به بهترین فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهند شد و آنها موفق به تماشای آن شده‌اند نیز رای دهند. توافق آرا در این بخش کار دشواری بود، اما بسیاری از فیلم‌های محبوب جشنواره‌ها در این نظرسنجی برگزیده شدند، از جمله: «گاو اول» اثر کلی رایکارد، فیلم وسترن عجیب برزیلی «قوش شب»، «Vitalena Verala» ساختهٔ پدرو کوستا و درام موزیکال «صدای فلز» ساختهٔ ریز احمد.
انگیزهٔ برگزیدن بهترین فیلم‌های دهه اخیر که رای‌دهنده‌های مناسب کمی داشت هم دچار عدم پیوستگی مشابهی با لیست قبل شد. با این حال، «مهتاب» ساختهٔ بری جنکینز که در لیست خود ایندی‌وایر در صدر جدول قرار داشت، آرای زیادی دریافت کرد. پس از آن نام «استاد»، «پسرانگی» و «مکس دیوانه: جاده خشم» دیده می‌شود.

لیست کامل برنده‌‌های این نظرسنجی را در وب سایت ایندی‌وایر مشاهده کنید.

این مطلب برگرفته از نوشته اریک کوهن در وب سایت ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بزرگ‌ ترین رای‌ گیری منتقدان فیلم سراسر جهان برای انتخاب بهترین های سال ۲۰۱۹ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط