باکس آفیس آخر هفته – ۱۹۱۷ پس از بردن جایزه ی گلدن گلوب Star Wars را نیز شکست داد

امتیاز دهید post

فیلم «۱۹۱۷» از سم مندز که درباره‌ی جنگ جهانی اول است، با فروش ۳۶.۵ میلیون دلاری در آخر هفته، فاتح میدان باکس آفیس بود، و با عملکردی بسیار فراتر از انتظارات و تخمین‌ها، یکی از بهترین اکران‌های داخل آمریکا در ماه ژانویه را رقم زد.
پیروزی این فیلم با برنده شدن جوایز گلدن گلوب در پنجم ژانویه وارد فاز جدیدی شد. «۱۹۱۷» جوایز بهترین درام و بهترین کارگردان را درو کرد، و همچنین زمزمه‌هایی که در مورد پخش محدود آن در سالن‌های سینمایی خاص وجود داشت، باعث توجه بیشتر مخاطبان به آن شد. با در نظر گرفتن آن دسته از پخش‌های سینمایی، جمع فروش داخلی این فیلم تا پایان یکشنبه، به ۳۹.۲ میلیون دلار می‌رسد.

«۱۹۱۷» در خارج از آمریکا هم عملکرد خوبی داشت، و با فروش ۱۹.۹ میلیون دلار در ۳۰ مارکت اولیه‌ی خود به جمع فروش خارجی ۲۱.۱ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۶۰.۴ میلیون دلار دست یافت. این فیلم در انگلستان با فروش استثنایی ۹.۵ میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تورم، حتی از عناوینی چون «سخنرانی پادشاه» و «تاریک‌ترین لحظات» هم پیشی گرفت.
این فیلم کمپانی‌های امبلین و یونیورسال — که فیلم‌برداری آن به گونه‌ای است که گویی کل فیلم در یک برداشت ضبط شده است — با ورود به آخر هفته، انتظار می‌رفت فروشی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار رقم بزند، چرا که فیلمی تاریخی و جنگی است و هیچ بازیگر سرشناس و سوپراستاری در آن نقش‌آفرینی نکرده است.

این فیلم که امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد، بیشتر مورد توجه مردان قرار گرفت و ۶۰ درصد از مخاطبانش را مردان تشکیل دادند، همچنین ۵۰ درصد خریداران بلیت آن بالای ۳۵ سال سن داشتند. «۱۹۱۷» بودجه‌ای برابر ۹۰ میلیون دلار پیش از تبلیغات به امبلین تحمیل کرده است؛ و از شرکای آن در این پروژه می‌توان به نیو ریپابلیک پیکچرز و ای‌وان اشاره کرد.
نتیجه‌ی تلاش‌های مندز این بود که توانست تاج پادشاهی باکس آفیس آخر هفته را از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» برباید، و بالاخره این فیلم بزرگ را که در چهارمین آخر هفته‌ی خود ۱۵ میلیون دلار فروخت و آماده‌ی ورود به جمع فیلم‌های میلیارد دلاری می‌شود، به جایگاه دوم بفرستد.

«خیزش اسکای‌واکر» از دیزنی و لوکاس فیلم در خارج از آمریکا ۲۴.۲ میلیون دلار دیگر فروخت و به جمع فروش جهانی ۹۸۹.۶ میلیون دلار دست یافت.
«جومانجی: مرحله‌ی بعد» که از تعطیلات باقی مانده بود، با ۱۴ میلیون دلار فروش در پنجمین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش ۲۵۷.۱ میلیون دلار در داخل‌ آمریکا و جمع فروش خارجی ۴۱۴ میلیون دلار دست یافت که ۲۲.۶ میلیون دلار آن متعلق به همین آخر هفته بود. جمع فروش جهانی قسمت دوم این مجموعه فیلم در حال حاضر به ۶۷۱.۱ میلیون دلار رسیده است.
«مثل یک رئیس» از کمپانی پارامونت با اکران ۱۰ میلیون دلاری خود در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مایکل بی. جوردن جیمی فاکس اسکار

اولین عنوان کمدی استودیویی مثبت ۱۷ سال ۲۰۲۰ با درخشش تیفانی هدیش، رز بیرن، و سلما هایک، درباره‌ی داستان دو دوست صمیمی است که شرکت زیبایی‌اش مورد هدف حمله‌ی یک غول دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی قرار گرفته است.
«مثل یک رئیس» توسط منتقدین شرحه شرحه شد، اما از طرف مخاطبان مورد استقبال گرم‌تری قرار گرفت و امتیاز B در سینمااسکور قرار گرفت. حدود ۶۰ درصد خریداران بلیت زن بودند، و ۶۴ درصد مخاطبان بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند.
کمپانی برادران وارنر هم فروش ۱۰ میلیون دلاری را برای درام حقوقی «فقط رحمت» گزارش کرده است.

مثل یک رئیس

البته بسیاری از تحلیل‌گران باکس آفیس عقیده دارند «مثل یک رئیس» با اعلام اعداد و ارقام نهایی در روز دوشنبه، از این فیلم پیشی خواهد گرفت.
«فقط رحمت» هم مانند «۱۹۱۷» در سالن‌های سینمایی محدودی در کریسمس پخش شد. اما این فیلم از رقابت‌های گلدن گلوب جا ماند. در «فقط رحمت» شاهد درخشش مایکل بی. جردن و جیمی فاکس هستیم که نقش به سزایی در گرفتن امتیاز A+ این فیلم از طرف‌دارانش در سینمااسکور داشته است. حدود نیمی از خریداران بلیت این فیلم ۵۰ سال به بالا داشتند و ۶۰ درصد مخاطبان آن‌را زنان تشکیل می‌دادند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – ۱۹۱۷ پس از بردن جایزه ی گلدن گلوب Star Wars را نیز شکست داد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط