اکران ویژه فیلم جوکر با دوبله اختصاصی نماوا در پردیس چارسو

امتیاز دهید post

پنجشنبه گذشته نماوا و پردیس سینمایی چارسو میزبان اتفاقی خاص بودند؛ اکران ویژه فیلم جوکر با دوبله اختصاصی نماوا در حضور هنرمندان و پیشکسوتان دوبله ایران.

مراسم اکران با حضور خسرو خسروشاهی، ابوالحسن تهامی و فرزاد حسنی

حضور این هنرمندان در زمینه دوبله، صداگذاری و اجرا به سالن سینماهای چارسو حال و هوای جدید و متفاوتی وارد کرده بود. مراسمی کوتاه قبل از نمایش فیلم جوکر با حضور افشین زی‌نوری، دوبلور با سابقه تلویزیون و سینما و شبکه نمایش خانگی اجرا شد.
این اجرا شامل پخش آنونس فیلم جوکر با صدای جاودان ابوالحسن تهامی و تشویق این صداپیشه با سابقه تلویزیون و سینما و معرفی دست‌اندرکاران این دوبله و استودیو کوالیما که بدون شک بهترین و باکیفیت‌ترین دوبله ایران را ارائه می‌کند اجرا شد.

با دعوت از مدیر دوبلاژ و گوینده نقش اصلی دوبله این فیلم سینمایی آرتور فلک یا همان جوکر، خسرو خسرو‌شاهی دوبلور قدیمی با آن صدای گرمش به روی صحنه آمد و درباره نحوه کار و زمان‌بندی کار دوبله توضیحاتی را ارائه کرد و با تشویق حضار به صندلی خود بازگشت.
به گفته خسروشاهی کار دوبله فیلم جوکر به دلیل تکنیک‌های مورد نیاز و تعداد بالای موسیقی‌های متن زیبای فیلم جوکر سه برابر از بقیه فیلم‌های سینمای هالیوود زمان برده و یکی از آثاری است که نماوا و استودیو کوالیما به دوبله آن افتخار می‌کند.
ادامه مراسم به معرفی افراد حاضر در سالن پرداخته شد. افراد هنرمندی که با حضور خود جمعی صمیمی و دوستانه در سالن سینما و اکران فیلم جوکر ایجاد کرده بودند. حسین شایگان، سیامک اطلسی، بهمن هاشمی، فرزاد حسنی، سبحان اکرامی، ناصر ممدوح، ساحل كريمی، سحاب زری‌باف، آبتين ممدوح، امير كسروی، صنم نكواقبال، پويا فهيمی، مهسا عرفانی، خشايار شمشيرگران، عباس مطمئن زاده، حسین مطمئن زاده، كريم بيانی و ناصر ممدوح از حضار در سالن بودند که هرکدام یکی از بهترین‌های حرفه خود هستند.

لذت تماشای فیلم خارجی در سینمای ایرانی

این اکران با استقبال خوبی از مردم هم همراه شده بود و سالن سینما مملو از بینندگان مشتاقی بود که به تماشای این فیلم سینمایی پرحاشیه و فاخر آمده بودند.
دیدن فیلم‌های سینمایی که عادت به دیدن آنها در تلویزیون یا کامپیوتر شخصی خود در خانه داریم هم روی پرده سینما و در کنار دوستان تجربه جالب و لذت بخشی بود. سرگرمی که در ایران کمتر به آن پرداخته شده و افرادی که از دیدن فیلم‌های سینمایی خارجی لذت می‌برند امکانات لازم برای این تفریح را نداشته‌اند و شروع یک فعالیت جدید از نماوا (سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال) برای اکران فیلم‌های سینمایی جذاب و پرفروش دنیا روی پرده سینما برای این بینندگان هم نوید یک سبک جدید از سرگرمی است.

اکران ویژه فیلم جوکر : جوکر انتخابی هوشمندانه

فیلم جوکر انتخاب خیلی خوبی هم برای اولین اجرای نماوا در سالن سینما بود. فیلمی که جایزه بهترین فیلم را از جشنواره ونیز گرفت، جشنواره‌ای که ذاتی هنری دارد و همواره به بخش هنری آثار بیش از هر موضوع دیگری توجه می‌کند و همواره جوایزش به آثار متفاوتی از فیلم‌های دنیای ابرقهرمانی تعلق دارد.
شیر طلایی این فستیوال به جوکر رسید تا اولین فیلم اقتباسی از کامیک بوک‌ها باشد که این جایزه را دریافت می‌کند. در ادامه واکین فینیکس جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از گلدن گلوب دریافت کرد. فیلمی که پرسودترین ساخته سینمای ابرقهرمانی و کامیک بود؛ فیلمی که بدون استفاده از اسم جوکر نیز بازهم فیلمی درخور و کلاسیک و جذاب است.

واکین فینیکس، ققنوسی در خاکستر

تاد فیلیپس از این می‌گوید که اولین باری که واکین فینیکس را می‌بیند از شخصیتی که برای جوکر در ذهن خودش ساخته برای او می‌گوید و از این می‌گوید که آرتور فلک از آن آدم‌هایی است که در بندبند وجودی‌اش موسیقی جریان دارد و به رقصیدن علاقه‌مند است.
شخصیتی که در دوران کودکی تحت آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته؛ اما هنوز مهربان است هنوز در تلاش است دیگران را بخنداند. شخصیت جوکر انقدر از شخصیت آرتور فلک دور است که انگار جوکر آمده تا آرتور فلک را از عذاب روحی و جسمی‌اش نجات دهد.
با وجود این همه فاصله فیلم جوکر پروسه تبدیل آرتور فلک به کارکتر تاریک و آنارشیست جوکر، یکی از ترسناک‌ترین کارکترهای منفی را با زیبایی ظریفی به نمایش گذاشته است.
از اولین درگیری آرتور در فیلم و کتک خوردنش توسط چند نوجوان و صحنه دراز کشیدنش، حتی نحوه دفاع کردن از خودش و اینکه دست‌هایش را بین پاهایش نگه داشته که اشاره به آزار و اذ‌یتی که در کودکی دیده دارد گرفته تا صحنه رقص جوکر در دستشویی و بارها و بارها دیگر از صحنه‌هایی بی‌نقص، یک بازبینی فوق‌العاده از سرآغاز یک کارکتر تاریک سینما است.

اکران ویژه فیلم جوکر

این فیلم کاملا دور واکین فینیکس می‌چرخد و چه انتخابی بهتر از یک ققنوس برای نقشی که از خاکستر و کثیفی‌های شهر گاتهام برمی‌خیزد. از نظر من جوکر واکین فینیکس به شدت جذاب‌تر، ترسناک‌تر، تاریک‌تر و واقعی‌تر است. واکین امسال به خاطر شاهکارش در جوکر، به‌طورقطع شانس اصلی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد محسوب می‌شود. جایزه‌ای که احتمالاً این بار بتواند پس از چند بار ناکامی آن را کسب نماید.

اکران‌های ویژه نماوا ادامه خواهد داشت…

این رخداد یک رخداد ناگهانی یا یک‌باره نبوده و نماوا برنامه‌های جذاب دیگری در زمینه اکران در سالن‌های سینما خواهد داشت. به‌طور مثال پروژه بعدی نماوا اکران فیلم سینمایی مرد ایرلندی با بازی رابرت دنیرو و آل پاچینو است که دوبله آن به مراتب دستاورد بزرگ‌تری برای استودیو کوالیما و نماوا است. برای اطلاع از برنامه‌های بعدی نماوا می‌توانید شبکه‌های اجتماعی و سایت نماوا را دنبال کنید.

نوشته اکران ویژه فیلم جوکر با دوبله اختصاصی نماوا در پردیس چارسو اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط