باکس آفیس آخر هفته: Bad Boys for Life در صدر جدول قرار گرفت و Dolittle به حاشیه رانده شد

امتیاز دهید post

در حالی‌که یکی از بازآفرینی‌های هالیوودی با موفقیت توانست شروع دوباره‌ای برای این مجموعه فیلم در باکس آفیس آخر هفته‌ی اخیر رقم بزند، تماشاگران سینما بازآفرینی دیگری که در همین هفته اکران شد را به انزوا راندند.
«پسران بد برای زندگی» با درخشش ویل اسمیت و مارتین لارنس — که ۱۷ سال پس از آخرین قسمت این مجموعه فیلم به روی پرده‌های سینما بازگشته است — فروش تخمینی ۶۸.۱ میلیون دلار را در ۴ روز تعطیلات مارتین لوتر کینگ جونیور در آخر هفته به ثمر رساند، که ۵۹.۲ میلیون دلار آن در سه روز به فروش رسیده است. اکران این فیلم دومین پخش بزرگ این بازه‌ی زمانی از سال، و همچنین بزرگ‌ترین اکران در میان فیلم‌های مثبت ۱۷ سال سونی به حساب می‌آید.

این اکشن-کمدی در خارج از آمریکا هم تحلیل‌گران را انگشت به دهان گذاشت، و توانست با فروش ۳۷.۳ میلیون دلاری در ۳۹ مارکت، جمع فروش جهانی خود را به ۱۰۷.۳ میلیون دلار برساند.
«پسران بد ۳» ادامه‌دهنده‌ی جریان پیروزی‌های «جومانجی: مرحله‌ی بعد»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «زنان کوچک» است. همین حالا هم جنبشی برای درخواست ساخت «پسران بد ۴» به راه افتاده است.
مخاطبان این فیلم را بیشتر آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با حضور ۴۲ درصدی) و مردان (با حضور ۵۶ درصدی) تشکیل می دادند. به گزارش پسترک، حدود ۵۸ درصد خریداران بلیت کمتر از ۳۵ سال سن داشتند که بسیار تحسین‌برانگیز است.

بودجه‌ی ساخت «پسران بد ۳» پیش از تبلیغات، ۹۰ میلیون دلار بوده است. این فیلم مثبت ۱۷ سال که به خاطر ملاحظات مالی سال‌ها به تاخیر افتاده بود، به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح ساخته شده است. این فیلم توانست بازخوردهای بسیار مثبتی از منتقدین دریافت کند و مخاطبان امتیاز A در سینمااسکور به آن دادند.
«پسران بد برای زندگی» — که به راحتی می‌تواند تا پایان پخش خود، ۱۶۰ میلیون دلار در داخل آمریکا بفروشد — موفقیتی بود که ویل اسمیت پس از شکست «مرد ماه جوزا» بسیار به آن نیاز داشت.
اما یکی دیگر از بزرگ‌ترین ستارگان سینما، رابرت داونی جونیور، آخر هفته‌ی چندان خوبی نداشت، و «دولیتل» از کمپانی یونیورسال نتوانست توجه مخاطبان را در باکس آفیس به خود جلب کند.

این فیلم پرهزینه که داونی را در نقش اول خود، در اولین نقش‌آفرینی پس از «مرد آهنی»، دارد در اکران خود در داخل آمریکا به گل نشست و تخمین زده می‌شود در بازه‌ی زمانی چهار روزه ۳۰ میلیون دلار فروخته باشد، که ۲۲.۵ میلیون دلار آن به سه روز اختصاص دارد.
با این روند پیش رو، این فیلم خانوادگی ممکن است ده‌ها میلیون دلار زیان برای یونیورسال به بار بیاورد، مگر آن‌که در خارج از آمریکا خوب عمل کند. «دولیتل» تا به حال در خارج از آمریکا، در اولین دسته از مارکت‌های خود ۳۰.۳ میلیون دلار فروش داشته است، و تخمین زده می‌شود جمع فروش آن تا پایان روز یکشنبه به ۵۷ میلیون دلار برسد.، البته هنوز در مارکت‌های بزرگ اکران نشده و شانس نشان دادن عملکردی بهتر در آینده را دارد.

البته یونیورسال می‌تواند به لطف موفقیت فیلم «۱۹۱۷» از سم مندز و آمبلین اینترتینمنت که در سیزدهم ژانویه، نامزد دریافت ده جایزه‌ی اسکار — از جمله بهترین فیلم — شد نفس راحتی بکشد. این فیلم حماسی مربوط به جنگ جهانی اول، فروش تخمینی ۲۷ میلیون دلاری را در آخر هفته‌ای که گذشت رقم زده است، از جمله فروش سه‌روزه‌ی معادل ۲۲.۱ میلیون دلار. «۱۹۱۷» فاتح میدان‌های نبرد خارج از آمریکا هم بوده است، و با فروش ۲۷ میلیون دلاری توانسته جمع فروش جهانی خود را به ۱۳۹ میلیون دلار برساند.
«جومانجی ۲» با فروش تخمینی ۱۲.۶ میلیون دلار در چهار روز تعطیلات، در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت و توانست برای اولین بار فروش بالاتری نسبت به «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» (که ۱۰.۶ میلیون دلار فروخت) داشته باشد. «جومانجی ۲» در بازار جهانی توانسته است از مرز فروش ۷۰۰ میلیون دلار عبور کند، در حالی‌که «جنگ ستارگان» ۱.۰۳ میلیارد دلار فروخته است.

باکس آفیس 30 دی

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Bad Boys for Life در صدر جدول قرار گرفت و Dolittle به حاشیه رانده شد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط